Inregistrari contabile vanzare geamuri termopan. Descarcarea gestiunii
% (371; 4426) = 401
La momentul facturarii catre clientul nostru utilizam formula contabila:
4111 = % (707; 4427) - unde 707 este valoarea fara tva la care facturam ce contine adaosul comercial.
Precum si realizarea descarcarii gestiunii prin formula:
607=371 - cu valoarea la pret de achizitie a marfurilor respective, diferenta intre 707 si 607 constituind de fapt profitul nostru din comercializarea marfurilor, valoare evidentiata in contul 121.
Problema este generata de faptul ca noi putem avea uneori in cursul lunii (intre momentul primirii facturilor de la furnizor si momentul facturarii catre clientii nostrii) mai multe pozitii Tamplarie pvc cu geam termopan singura diferenta intre aceste pozitii fiind pretul de achizitie. Daca descarcarea de gestiune s-ar face dupa metoda FIFO ar putea genera anomalii grave in soldul contului 371 intrucat uneori marfurile stau pe stoc o vreme pana sa fie facturate clientilor. Astfel unui client cu o comanda uriasa, iar putea reveni o descarcare de gestiune de tamplarie pvc cu geam termopan de foarte mica valoare sau invers. Pentru ca una este situatia cand ai un client care pune geamuri termopan la un bloc si alta cand o persoana fizica isi pune un geam termopan la o camera. Din acest motiv si din dorinta de a avea un sold pe contul 371 care sa corespunda realitatii utilizam ca metoda de descarcare a gestiunii potrivit unei identificari specifice. Aceasta metoda consta in identificarea propriu zisa a unei intrari de Tamplarie folosind ca reper pretul de achizitie si descarcarea ei chiar daca acea intrare nu este cea care ar fi la rand in vederea descarcarii conform metotdei FIFO. Asta pentru in opinia noastra desi aparent avem doar aceeasi tamplarie in gestiune noi stim ca unele sunt diferite de altele, si pur si simplu nu le putem amesteca desi in privinta achizitiei cam facem asta si tare ma tem ca ne complicam existenta singuri. Mai mult administratorul nu face aceasta identificare specifica dupa fiecare factura de livrare, ci o singura data pe luna, ofera la contabilitate un tabel exel, semnat si stampilat care se vrea a fi un fel de bon de consum, in care figureaza toate acele pozitii de tamplarie care trebuie scazute din gestiune. Astfel se face un bon de consum global ce cuprinde iesirile de marfuri din gestiune corespunzatoare tuturor facturilor catre clientii nostrii. Metoda ne permite sa avem in permanenta, la inchiderea lunii, un sold corect al contului 371, administratorul fiind persoana cea mai in masura sa cunoasca detalii precum la clientul x facturam cu valoarea y pentru ca pe noi ne-a costat marfa valoarea z. Eu, ca si contabil nu as avea cum sa cunosc aceste detalii, iar daca as descarca simplu dupa metoda FIFO s-ar putea ajunge ca la inchiderea unui trimestru se face un profit artificial cauzat de o descarcare de mica valoare aferente unei lucrari de mare valoare, ori asta ar contraveni grav realitatii. De asemenea am avea probleme si cu ocazia inventarierii anuale care ar scoate in evidenta diferente majore intre ce spune programul de contabilitate ca avem in stoc si ce am gasi efectiv in depozit desi ca numar de bucati cu ghilimelele de rigoare ar corespunde. Totusi intre raspunsurile citite pe portal am inteles ca aceasta metoda utilizata de noi se numeste identificare specifica si nu figureaza printre metodele reglementate legal si anume FIFO, LIFO, etc.
Intrebari:
1) Exista vreo eroare la monografia contabila aferenta achizitiei, respectiv livrarii de bunuri?
2) Este legala metoda utilizata pentru descarcarea din gestiune a marfurilor? Daca nu ce solutii alernative exista pentru intrarea in legalitate? Trebuie retinut ca administratorul are deja o reticenta in a complica lucrurile mai mult decat sunt acum asa incat orice propunere din partea mea care ar implicaun efort mai mare decat cel curent ar trebui sa fie bine ancorata in legislatia in materie.
3) Este acceptata, in cazul unui control, metoda de descarcare a gestiunii la nivel de luna si nu pentru fiecare factura de iesire in parte cate un bon de consum care sa cuprinda iesirile de marfuri pentru livrarea respectiva?
4) Avand in vedere ca programul ar permite crearea unor articole contabile de tip marfuri la pret de achizitie care sa contina in denumirea lor numarul de comanda ar fi acceptabil din punct de vedere legal la momentul achizitiei sa inregistrez tamplaria conform comenzii x, iar la vanzare acelasi element fiind vandut cu un pret mai mare programul ar face automat atat inregistrarea venitului cat si descarcarea din gestiune aferenta lui? In aceasta situatie nu s-ar mai putea spune ca eu ca si contabil sau administratorul alegem intre mai multe pozitii de tamplarie, care sunt identice ca denumire (deci aparent aceeasi marfa), acea pozitie care are pretul corespunzator ci pur si simplu vom mentiona in factura de vanzare tamplarie pvc cu geam termopan comanda nr X, adica exact asa cum ne apare in factura de intrare. Astfel pentru o anumita comanda la furnizor diferentiata prin numar de alte comenzi voi avea o anumita factura catre client identificata prin acelasi numar care ar figura la denumirea bunurilor, iar diferitele comenzi din soldul 371 vor fi evidentiate ca si niste marfuri total diferite nu doar ca pret de achizitie ci si ca denumire. Astfel nu s-ar mai putea pune problema ca noi facem o identificare specifica ci pur si simplu descarcam din gestiune singura pozitie care exista in stoc pentru numarul de comanda mentionat in factura de vanzare. Desigur daca ar exista mai multe am aplica metotda FIFO, dar cum nu va exista niciodata o sa avem mereu o factura de intrare pentru marfa cu numarul x care intra si factura de vanzare in care se factureaza marfa cu numarul x, astfel niciodata nu vom avea 2 bucati din marfa cu numarul x pentru a se pune problema ca mai facem identificare specifica intre ele.
5) Avand in vedere activitatea noastra concreta, detaliata in randurile de mai sus, suntem in legalitate avand in vedere ca obiectul principal de activitate este: Comert cu rid.mat.lemnos si mat.de constructii si echipam.sanitare cod 4673? Ar fi in regula daca nu e tocmai CAEN-ul potriva insa am avea intre obiectele secundare unui mai potrivit si care ar fi acesta pentru a-l verifica?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 mar 2011.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 129377 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!