Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Septembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inregistrari contabile vanzare geamuri termopan. Descarcarea gestiunii

valabil la 08 Mar 2011
Adrian Benta Raspuns oferit de
Adrian Benta

Consultant fiscal si doctor in economie

Intrebare: Societate noastra se ocupa exclusiv cu comercializarea marfurilor de tip tamplarie pvc cu geam termopan. Activitatea noastra se desfasoara astfel: ne deplasam la sediile potentialilor clienti pentru efectuarea masuratorilor, apoi la sediul nostru, folosind programe specifice de proiectare ferestre, puse la dispozitie de furnizori, intocmim oferta de pret pentru clientul nostru ce contine desene cu toate detaliile tehnice ale montajului. Daca clientul accepta oferta de pret se lanseaza comanda la fabrica de tamplarie termopan care pentru noi este un furnizor. Cand comanda este finalizata furnizorul ne factureaza, urmand ca noi, dupa aplicarea adaosului comercial sa facturam clientilor nostri. Atunci cand se realizeaza comanda catre furnizorul nostru sunt incluse numeroase detalii privind tamplaria termopan precum: culoare, dimensiuni, tipuri de manere, modalitati de inchidere-deschidere, etc. toate aceste detalii fiind preluate de furnizorul nostru si atribuindulise un numar de comanda. La momentul facturarii furnizorul nostru nu include in factura toate aceste detalii ci scrie simplu: Tamplarie pvc cu geam termopan conform comenzii nr. , la cantitate trece 1, apoi urmeaza pretul fara TVA, valoarea, TVA si bineinteles totalul facturii. Datorita complexitatii diferite a comenzilor rezulta diferente de pret majore intre aceste intrari intitulate generic: Tamplarie pvc cu geam termopan. Receptia si inregistrarea facturilor in contabilitatea noastra au loc la pretul de achizitie, evidenta facandu-se cantitativ-valoric, folosind aceeasi denumire ca si cea inscrisa in factura cu exceptia numarului de comanda. Toate aceste facturi le inregistram dupa formula contabila:

% (371; 4426) = 401

La momentul facturarii catre clientul nostru utilizam formula contabila:

4111 = % (707; 4427) - unde 707 este valoarea fara tva la care facturam ce contine adaosul comercial.

Precum si realizarea descarcarii gestiunii prin formula:

607=371 - cu valoarea la pret de achizitie a marfurilor respective, diferenta intre 707 si 607 constituind de fapt profitul nostru din comercializarea marfurilor, valoare evidentiata in contul 121.

Problema este generata de faptul ca noi putem avea uneori in cursul lunii (intre momentul primirii facturilor de la furnizor si momentul facturarii catre clientii nostrii) mai multe pozitii Tamplarie pvc cu geam termopan singura diferenta intre aceste pozitii fiind pretul de achizitie. Daca descarcarea de gestiune s-ar face dupa metoda FIFO ar putea genera anomalii grave in soldul contului 371 intrucat uneori marfurile stau pe stoc o vreme pana sa fie facturate clientilor. Astfel unui client cu o comanda uriasa, iar putea reveni o descarcare de gestiune de tamplarie pvc cu geam termopan de foarte mica valoare sau invers. Pentru ca una este situatia cand ai un client care pune geamuri termopan la un bloc si alta cand o persoana fizica isi pune un geam termopan la o camera. Din acest motiv si din dorinta de a avea un sold pe contul 371 care sa corespunda realitatii utilizam ca metoda de descarcare a gestiunii potrivit unei identificari specifice. Aceasta metoda consta in identificarea propriu zisa a unei intrari de Tamplarie folosind ca reper pretul de achizitie si descarcarea ei chiar daca acea intrare nu este cea care ar fi la rand in vederea descarcarii conform metotdei FIFO. Asta pentru in opinia noastra desi aparent avem doar aceeasi tamplarie in gestiune noi stim ca unele sunt diferite de altele, si pur si simplu nu le putem amesteca desi in privinta achizitiei cam facem asta si tare ma tem ca ne complicam existenta singuri. Mai mult administratorul nu face aceasta identificare specifica dupa fiecare factura de livrare, ci o singura data pe luna, ofera la contabilitate un tabel exel, semnat si stampilat care se vrea a fi un fel de bon de consum, in care figureaza toate acele pozitii de tamplarie care trebuie scazute din gestiune. Astfel se face un bon de consum global ce cuprinde iesirile de marfuri din gestiune corespunzatoare tuturor facturilor catre clientii nostrii. Metoda ne permite sa avem in permanenta, la inchiderea lunii, un sold corect al contului 371, administratorul fiind persoana cea mai in masura sa cunoasca detalii precum la clientul x facturam cu valoarea y pentru ca pe noi ne-a costat marfa valoarea z. Eu, ca si contabil nu as avea cum sa cunosc aceste detalii, iar daca as descarca simplu dupa metoda FIFO s-ar putea ajunge ca la inchiderea unui trimestru se face un profit artificial cauzat de o descarcare de mica valoare aferente unei lucrari de mare valoare, ori asta ar contraveni grav realitatii. De asemenea am avea probleme si cu ocazia inventarierii anuale care ar scoate in evidenta diferente majore intre ce spune programul de contabilitate ca avem in stoc si ce am gasi efectiv in depozit desi ca numar de bucati cu ghilimelele de rigoare ar corespunde. Totusi intre raspunsurile citite pe portal am inteles ca aceasta metoda utilizata de noi se numeste identificare specifica si nu figureaza printre metodele reglementate legal si anume FIFO, LIFO, etc.

Intrebari:

1) Exista vreo eroare la monografia contabila aferenta achizitiei, respectiv livrarii de bunuri?

2) Este legala metoda utilizata pentru descarcarea din gestiune a marfurilor? Daca nu ce solutii alernative exista pentru intrarea in legalitate? Trebuie retinut ca administratorul are deja o reticenta in a complica lucrurile mai mult decat sunt acum asa incat orice propunere din partea mea care ar implicaun efort mai mare decat cel curent ar trebui sa fie bine ancorata in legislatia in materie.

3) Este acceptata, in cazul unui control, metoda de descarcare a gestiunii la nivel de luna si nu pentru fiecare factura de iesire in parte cate un bon de consum care sa cuprinda iesirile de marfuri pentru livrarea respectiva?

4) Avand in vedere ca programul ar permite crearea unor articole contabile de tip marfuri la pret de achizitie care sa contina in denumirea lor numarul de comanda ar fi acceptabil din punct de vedere legal la momentul achizitiei sa inregistrez tamplaria conform comenzii x, iar la vanzare acelasi element fiind vandut cu un pret mai mare programul ar face automat atat inregistrarea venitului cat si descarcarea din gestiune aferenta lui? In aceasta situatie nu s-ar mai putea spune ca eu ca si contabil sau administratorul alegem intre mai multe pozitii de tamplarie, care sunt identice ca denumire (deci aparent aceeasi marfa), acea pozitie care are pretul corespunzator ci pur si simplu vom mentiona in factura de vanzare tamplarie pvc cu geam termopan comanda nr X, adica exact asa cum ne apare in factura de intrare. Astfel pentru o anumita comanda la furnizor diferentiata prin numar de alte comenzi voi avea o anumita factura catre client identificata prin acelasi numar care ar figura la denumirea bunurilor, iar diferitele comenzi din soldul 371 vor fi evidentiate ca si niste marfuri total diferite nu doar ca pret de achizitie ci si ca denumire. Astfel nu s-ar mai putea pune problema ca noi facem o identificare specifica ci pur si simplu descarcam din gestiune singura pozitie care exista in stoc pentru numarul de comanda mentionat in factura de vanzare. Desigur daca ar exista mai multe am aplica metotda FIFO, dar cum nu va exista niciodata o sa avem mereu o factura de intrare pentru marfa cu numarul x care intra si factura de vanzare in care se factureaza marfa cu numarul x, astfel niciodata nu vom avea 2 bucati din marfa cu numarul x pentru a se pune problema ca mai facem identificare specifica intre ele.

5) Avand in vedere activitatea noastra concreta, detaliata in randurile de mai sus, suntem in legalitate avand in vedere ca obiectul principal de activitate este: Comert cu rid.mat.lemnos si mat.de constructii si echipam.sanitare cod 4673? Ar fi in regula daca nu e tocmai CAEN-ul potriva insa am avea intre obiectele secundare unui mai potrivit si care ar fi acesta pentru a-l verifica?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4673

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 mar 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 129377 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Stocuri

18Sep2024

Inventar intermitent. Restaurant

de Vera Constantin valabil la 18 Sep 2024
Intrebare: SRL care activeaza in domeniul HoReCa achizitioneaza marfuri cu TVA de 19%, respectiv 9%. Vanzarile, de asemenea, sunt cu TVA de 19% si 9%. Gestiunea se tine pe baza inventarului intermitent. La fiecare 3 luni, se prezinta la departamentul contabil un inventar intermitent, iar pe baza acestuia trebuie reglat stocul de marfa. In inventar nu sunt trecute marfurile pe categorii de cote TVA (19% sau ...
31Iul2024

Tratamentul contabil si fiscal al diferentelor de inventar: produse finite, materii prime si ambalaje

de Liviu Sapunaru valabil la 31 Iul 2024
Intrebare: In urma inventarului, s-au constatat urmatoarele:Produse finite, contul 345: Au fost identificate produse expirate sau lipsa in valoare de 8500 lei, pentru care nu exista posibilitatea preluarii in vederea distrugerii.Materii prime, contul 301: S-a inregistrat un plus de 2100 lei la unele articole si un minus de 16000 lei la altele. Cauzele diferentelor nu au fost stabilite cu ...
26Iun2024

Marfa achizitionata cu discount 100%

de Constanta Popa valabil la 26 Iun 2024
Intrebare: Cabinet medical - oftalmologie (platitor de TVA); pe aceasta firma nu face servicii medicale ce sunt scutite de tva, ci aici este partea de comert. Daca pe factura de achizitie marfa avem de exemplu Marfa tva 0% - 1000 lei, Discount 100%: - 1000 lei, pe receptie avem pret vanzare: 1200 lei; monografia este 371 = 378 200 lei sau discountul in acest caz nu reduce valoarea de achizitie si ar ...
23Iun2024

Facturarea meniurilor livrate in cadrul contractelor horeca

de Liviu Sapunaru valabil la 23 Iun 2024
Intrebare: O societate cu codul CAEN Horeca incheie un contract cu un restaurant pentru servirea meselor clientilor (pranz si cina). In contract este stabilit pretul pe meniu. Meniurile sunt aduse la locatia hotelului pe baza de aviz, cantitatile livrate sunt in kilograme. Pretul mesei servite de turisti este inclus in pachet, cazare + masa.Care este opinia dvs. in ceea ce priveste facturarea ...
25Apr2024

Achizitie bunuri de la persoane fizice

de Daniela Manole valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Am gasit pe piata libera piese auto pe care dorim sa le cumparam pentru repararea unor autovehicule, insa persoana de la care am dori sa le cumparam nu detine nici o forma juridica asa ca nu am nici un document contabil pentru a le face o intrare.Putem face un contract de vanzare cumparare pe baza caruia sa le pot face intrare sau un proces verbal de predare primire de pe piata libera? Care ...
31Mar2024

Preturi marfuri primite in custodie

de Anca Bilas valabil la 31 Mar 2024
Intrebare: De la un furnizor de materiale de constructii, firma detine marfa in custodie. Pentru aceasta marfa exista un proces verbal de custodie, care nu contine pretul produselor, doar denumirea si cantitatea. In consecinta, nu poate fi inregistrat ca marfa in custodie. Am cerut de la firma respectiva aceste date. Ei motiveaza ca procesul verbal de custodie e suficient.Va rog sa imi precizati daca ...
x