Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Iulie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Aspecte fiscale dare in plata teren

valabil la 21 Iun 2024Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Intrebarea mea este legata de "darea in plata" intre societate si asociatul unic. Astfel: societatea are sa-i achite dividende asociatului sau unic de aproximativ 400.000 euro. In acelasi timp, societatea a achizitionat in anul 2023 un teren cu constructie existenta (demolabila, sunt practic niste magazii; investitia a fost facuta tocmai pentru teren si valoarea acestuia, intrucat doream sa incepem o dezvoltare imobiliara). Achizitia a fost facuta de la o persoana fizica (evident, neplatitoare de impozit si TVA), astfel: terenul 372.720 lei si cladirile = 198.784 lei.

Acum, intrucat nu am obtinut de la banca finantarea pe care ne-o doream pentru a incepe dezvoltarea imobiliara, dorim sa "vindem terenul" (fara constructii, clauza de demolare si de eliberare a terenului ramanand in sarcina societatii noastre) catre asociatul unic al societatii, in contrapartida cu parte din dividendele pe care avem sa i le achitam, prin darea in plata.

Va rog sa ma ajutati cu toate aspectele fiscale, juridice si contabile pe care trebuie sa le urmam in aceasta situatie.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4521

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 iun 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 126487 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Control Financiar

24Mai2024

Acordarea unui avans salarial echivalent cu 6 salarii unui salariat

de Liviu Sapunaru valabil la 24 Mai 2024
Intrebare: O societate doreste sa ii acorde unui salariat in avans 6 salarii. Se poate realiza acest lucru? De ce documente avem nevoie pentru aceasta operatiune?
12Nov2023

Distribuire dividende in vederea justificarii soldului de casa

de Anca Bilas valabil la 12 Nov 2023
Intrebare: Decizie de imunere penrtu reglarea soldului de casa in suma de 150.000 leiProfit ani anteriori cont 1171 =100.000 leiProfit la 30.09.23 = 200.000 leiBaza impozabila stabilita suplimentar 163.043 x 8% impozit dividende = 13.043 lei; Inregistrari contabile: 1171 = 457 100.000; 457 = 4461 8.000 lei , net: 92.000 lei.Organele de control mi-au spus ca nu e nevoie de bilant interimar, caz in ...
24Apr2023

Ajutor banesc fost salariat. Tratament fiscal

de Anca Bilas valabil la 24 Apr 2023
Intrebare: In cazul unei decizii judecatoresti pentru plata unor sume sub forma de ajutor banesc unui fost angajat, cum trebuie tratate aceste sume atat din punct de vedere fiscal, cat si din punctul de vedere al declararii catre autoritati?
24Feb2023

Acordarea unei prime ca facand parte din salariul de baza

de Mariana Prejbeanu valabil la 24 Feb 2023
Intrebare: Suntem o societate din industria alimentara. Beneficiem de facilitati fiscale conform Legii 135/2022. In luna decembrie s-a acordat o prima in valoare de 500 lei per salariat, care a fost tratata ca facand parte din salariul de baza si nu a fost tratata separat.Este corect? Si daca nu, ce putem face retroactiv?
18Feb2023

Arhivare electronica documente financiar contabile

de Bajan Camelia valabil la 18 Feb 2023
Intrebare: Este in regula ca o firma de contabilitate care primeste documentele contabile de la client doar in format digital, sa le arhiveze tot digital si sa nu listeze absolut nimic? As dori sa stiu daca legal se poate face asta, atat timp cat se pot pune la dispozitie documentele catre un control.
29Ian2022

Suportare costuri de dezvoltare platite cu cardul beneficiarului

de Vera Constantin valabil la 29 Ian 2022
Intrebare: O societate vinde produse cu amanuntul si are mai multe magazine de desfacere in Bucuresti si in tara. Are anumite servicii externalizate, ca de exemplu: training angajati, dezvoltarea de magazine noi, marketing etc. Prestatorul poate folosi cardul de business al beneficiarului pentru servicii suplimentare cum ar fi: cazare, transport si diverse alte servicii pentru a duce la indeplinire ...
x