Semnatura electronica
Tehnic, cele doua actiuni, in cazul transmiterii prin imputernicit, nu pot fi separate decat formal in corpul imputernicirii, in contractul dintre parti (daca exista) si/sau intr-o procedura interna in care se specifica faptul ca persoana X, detinatoare a semnaturii electronice, este imputernicita pentru transmiterea declaratiilor de catre reprezentantul legal. Daca imputernicirea este notariala, notarul are formate fixe pe care nu le prea discuta.
In legislatia legata de semnatura electronica nu am gasit elemente care sa sprijine aceasta necesitate sub aspectul acordarii imputernicirii doar pentru transmiterea documentelor, cata vreme semnatura electronica a imputernicitului trebuie aplicata in corpul documentului, pentru a putea fi transmis. Un exemplu: in cazul unei SRL este o semnatura detinuta de un salariat ca imputernicit care doar opereaza transmiterea declaratiilor D300, D112, D100 etc., intocmite de contabilul sef sau directorul economic - obligatia intocmirii declaratiilor fiind inscrisa in fisa postului si in proceduri interne. Un exemplu: in cazul unei PF, este intocmirea declaratiilor D390, D300, D394 si transmiterea acestora prin imputernicit sau si prin imputernicit, ca masura de asigurare.
Avand in vedere ca formularele declaratiilor au inscrise in corpul acestora, de regula inainte de semnatura, formula: "Declar ca datele din aceasta declaratie sunt corecte si complete", care pare sa excluda posibilitatea ca semnatura electronica sa apartina altcuiva decat celui care a intocmit declaratia, respectiv administratorului, directorului economic/contabilului sef/firmei de contabilitate - adica de cineva care isi asuma si continutul declaratiei. Cum se face distinctia fata de situatia clasica cand imputernicitul are imputernicire doar pentru transmitere - si implicit pentru semnarea declaratiilor in vederea transmiterii? Pentru situatiile de la punctele a) si b) va rugam sa precizati care este modalitatea in care poate fi pusa in acord realitatea descrisa cu prevederile legale existente pentru declaratii.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 iun 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 131018 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!