X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Noiembrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Comunicat de presa al Ministerului Finantelor Publice din 30.10.2018 privind casele de marcat

PortalContabilitate.ro Raspuns oferit de
PortalContabilitate.ro
contabil
01 Nov 2018Conform legislatiei in vigoare!
Ministerul Finantelor Publice a adoptat masuri legislative pentru a asigura aplicarea unui tratament preventiv stimulativ si de indrumare a contribuabililor, inclusiv dupa 1 noiembrie 2018.

Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic sa se deruleze fara afectarea activitatii operatorilor economici si fara aplicarea de sanctiuni, daca nu exista elemente de vinovatie ale contribuabililor.

Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni, iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca majoritatea operatorilor economici vor fi dotati cu noile aparate cu jurnal electronic.

Pentru asigurarea, pe parcursul periodei de implementare, a unei coordonari unitare a actiunilor desfasurate de institutiile implicate, ministrul finantelor publice a dispus ca eventualele actiuni de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, sa se realizeze cu informarea prealabila a MFP, in baza unei proceduri care trebuie sa respecte urmatoarele repere metodologice:
1. in situatia in care organele de control deruleaza aceste actiuni de tip preventiv si constata situatii in care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispozitie, iar achizitia aparatului de marcat nu a putut fi realizata din motive independente de vointa acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat in aceasta situatie, nu poate fi sanctionat nici macar cu avertisment (exemplu de astfel de situatii: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activitati economice, nu este disponibil pe piata; termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul incheiat cu utilizatorul, este ulterior datei controlului realizat; alte situatii asemanatoare). Organele de control practica aceasta abordare deoarece aplicarea unei sanctiuni contraventionale presupune existenta unei vinovatii a contribuabilului ori daca aceasta nu exista, nu poate fi aplicata nicio sanctiune, nici macar avertismentul,
2. aplicarea in acest mod a prevederilor legale referitoare la sanctiunile contraventionale in situatia lipsei vinovatiei, pe de o parte, si aplicarea pe de alta parte a avertismentului, in situatia in care exista vinovatie, dar este vorba de prima abatere, nu se raporteaza ca perioada de aplicare la data de 1 noiembrie 2018, aceeasi abordare fiind aplicabila si ulterior acestei date, intotdeauna cand situatia de fapt este cea descrisa anterior, respectiv nu exista vinovatie, sau exista vinovatie, dar este prima abatere a contribuabilului.
3. in situatia in care organele de control constata ca un contribuabil este in culpa, acestea vor analiza situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:
- este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;
- nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare.
Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.
Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Pana la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declaratie inteligenta pusa deja la dispozitia operatorilor economici ( A 4200).
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x