Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Septembrie 2022
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Registre de contabilitate si documente de contabilitate generala

08Iun2022

Legea spalarii banilor

de Gabi Popescu valabil la 08 Iun 2022
Intrebare: O firma de constructii (cod CAEN 4322) are obligatii ce decurg din Legea 129/2019 privind spalarea banilor? Adica: are obligatia de a desemna o persoana in relatia cu Oficiul de spalare a banilor, de a intocmi politici, proceduri de raportare?
04Mai2022

Arhivare documente

de Daniela Manole valabil la 04 Mai 2022
Intrebare: 1. Avand in vedere prevederile OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, am cateva nelamuriri legate de termenul de pastrare de 5 ani la unele, iar altele de 10 ani. Ipotetic, in cazul unui control ANAF, cum se procedeza in situatia in care:- o factura de la un furnizor a fost achitata cu numerar, iar controlul intervine la 7 ani de la achitarea facturii, caz in care nu mai am ...
15Apr2022

Resurse umane vs contabilitate. Separarea sarcinilor

de Ionut Jinga valabil la 15 Apr 2022
Intrebare: Cum se face separarea intre sarcinile si atributiile ce tin de contabilitate si sarcinile si atributiile ce tin de resurse umane/compartiment juridic, in ceea ce priveste salariatii, adica in sarcina cui intra intocmirea contractelor de munca, a actelor aditionale, a statelor de plata, a pontajelor, a formularelor pentru diferite indemnizatii (somaj, somaj tehnic), a emiterii adeverintelor, a ...
30Mar2022

Formularul S1001. Termene de depunere

de Anca Ardelean valabil la 30 Mar 2022
Intrebare: Formularul S10001 pentru firma cu capital de stat se depune doar trimestrial sau si anual? Trebuie depus si unul estimativ la inceputul anului?
19Feb2022

Obligativitate intocmire NIR si BC

de Elena Garofil valabil la 19 Feb 2022
Intrebare: Suntem o companie cu profil it, avand peste 200 de angajati. Societatea este platitoare de impozit profit si TVA.Pentru diversele achizitii pe care le facem in cadrul companiei, care sunt situatiile in care se impune intocmirea NIR-ului si bonului de consum (de exemplu: pentru materiale nestocate, inregistrarea in contul 604 este necesara)?
11Feb2022

Arhivarea electronica a facturilor. Aspecte de procedura fiscala

de Ionut Jinga valabil la 11 Feb 2022
Intrebare: Dorim sa implementam arhivarea electronica a documentelor financiar contabile, in special facturile de furnizori pentru ultimii 10 ani.1. Facturile emise de furnizorii de transport ce au atasate CMR, avize si alte documente ce atesta efectuarea transportului, respectiv dupa arhivarea electronica pot fi distruse sau este necesar sa le pastram si in format fizic? Facturile primite de la ...
24Oct2021

Receptie marfuri. Documente financiar contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 24 Oct 2021
Intrebare: Care sunt documentele necesare pentru receptiile de marfa si care dintre acestea trebuie arhivate in format fizic? E obligatoriu ca NIR-ul sa fie listat si semnat sau e ok daca apare in sistemul de contabilitate cine a inregistrat NIR-ul si factura de marfa, putandu-se lista la cerere?
26Iun2021

Organizarea casieriei unei societati

de Mariana Prejbeanu valabil la 26 Iun 2021
Intrebare: In registrul de casa trebuie inregistrat fiecare bon fiscal emis de casa de marcat sau poate fi facuta o singura inregistrare pe baza raportului Z? In situatia in care am mai multe puncte de lucru, fiecare dotat cu case de marcat, trebuie un registru de casa pentru fiecare punct de lucru sau este suficient unul general? Punctele de lucru sunt in mai multe zone si de obicei incasarile se pastreaza ...
21Iun2021

Chitante card si bilete de intrare la targuri sau expozitii. Perioada de pastrare

de Constanta Popa valabil la 21 Iun 2021
Intrebare: In cazul unei societati care are incasari prin POS, este necesara pastrarea chitantelor de card atat timp cat ele se regasesc in settelment-ul care este generat in fiecare zi? Daca da, cat timp trebuie pastrate? Cotoarele de la biletele de intrare in targuri, expozitii cat timp trebuie pastrate de la data emiterii lor?
23Mai2021

Materiale consumabile. Inregistrare directa pe cheltuieli

de Constanta Popa valabil la 23 Mai 2021
Intrebare: Receptia si bonul de consum sunt obligatorii la consumabile (in general ce inregistram pe 604, 6028: coli xerox sau apa sau articole de curatenie)? Se inregistreaza direct pe 6028 sau trebuie sa le inregistram mai intai pe 3028? Le facem receptie, apoi bon de consum ca se se produca cheltuiala sau direct pe cheltuiala? Firma are domeniu de activitate vanzare marfa cu amanuntul.
14Mai2021

Arhivarea dupa lichidare

de Anca Ivanov valabil la 14 Mai 2021
Intrebare: In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati comerciale, care sunt responsabilitatile acesteia, ale administratorului privind arhivarea, pastrarea documentelor, registrelor contabile? Unde se pot arhiva documentele, registrele?
05Mar2021

Registrul de evidenta fiscala

de Ionut Jinga valabil la 05 Mar 2021
Intrebare: Suntem obligati sa avem registru de evidenta fiscala? Eu nu am vazut un astfel de registru in cadrul societatii noastre si doamna care a fost angajata in cadrul societatii in functia de director economic, nu-mi raspunde la intrebarea daca societatea a avut sau nu.Ce trebuie sa fac avand in vedere cele de mai sus?
09Dec2020

Depozit fara salariati. Declarare ca punct de lucru

de Constanta Popa valabil la 09 Dec 2020
Intrebare: Avem un depozit (din noiembrie 2018) care nu a fost declarat la Recom si nici ca punct de lucru la ANAF. Acest depozit este anexat unui magazin, nu avem angajati acolo, rolul lui este de a depozita marfa care nu incape la punctul de lucru.Ce este de facut in acest moment? Il declaram la Recom si cu actele de la Recom il declar si ca punct de lucru? Care sunt riscurile? Vom fi amendati?
27Nov2020

Registre obligatorii

de Elena Garofil valabil la 27 Nov 2020
Intrebare: Care sunt Registrele de contabilitate obligatorii? Care dintre aceste registre pot fi evidentiate electronic si care au obligativitatea de a fi inregistrate si in Registrele tipizate? Registrul de evidenta fiscala poate fi completat electronic? Mai este obligatoriu de completat manual Registrul de evidenta fiscala in format tipizat emis de ANAF? Ce registre mai au obligativitatea inregistrarii la ...
Pagina: 1234»
x