Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Conditii de indeplinit pentru a nu efectua ajustare de TVA in cazul bunurilor degradate

valabil la 13 Dec 2015
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societatea detine in stoc inca din 2006 (atunci se ocupa cu productia de articole de marochinarie) materii prime (piele, nasturi, ata etc.) precum si produse finite (rucsaci piele, posete etc.), stocuri care sunt demodate si degradate (pielea prezinta crapaturi, accesoriile au ruginit, ata se rupe foarte usor etc.) si care nu mai pot fi valorificate.

Care este tratamentul pentru scaderea din gesiune a acestor stocuri (aspecte fiscale, monografie contabila)?

a) Care pot fi dovezile obiective precum si documentele aferente pe care societatea trebuie sa le detina asa incat sa poata demonstra degradarea calitativa a acestor stocuri?

b) Avizul de insotire care sa cuprinda stocurile degradate, semnat de primire de catre societatea cu care avem incheiat contractul de servicii de salubritate poate sa reprezinte dovada distrugerii stocurilor respective si a faptului ca acestea nu se mai intorc in circuitul economic?

Daca conditiile de la a) si b) sunt indeplinite se mai impune ajustarea TVA la scaderea din gestiune a stocurilor respective?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 dec 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Legislatie

25Apr2024

Gestionarea lipsurilor de bani din casierie intr-o societate comerciala

de Liviu Sapunaru valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Societatea constata saptamanal lipsa unor sume de bani din casierie neimputabile. Administratorul decide asumarea acestor lipsuri. Ce documente ar trebui intocmite pentru aceasta lipsa, care sunt inregistrarile contabile? Poate primi amenda? Cum se procedeaza cu declararea si ce taxe ar trebui retinute si platite?
09Apr2024

Transfer active. Implicatii

de Daniela Manole valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O societate cu activitate de farmacie doreste vanzarea afacerii catre o alta societate, Se va vinde stocul de marfa, instrumentare, mobilier etc. Practic, se vinde intreaga afacere, mai putin cladirile care sunt pe persoana fizica si se vand prin contract de vanzare-cumparare de catre proprietar. Valoarea de vanzare stabilita pentru vanzarea intregii afaceri este superioara valorii de ...
05Apr2024

Achizitii si livrari de bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UIT

de Ionut Jinga valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: O societate face o achizitie intracomunitara de marfuri cu risc fiscal ridicat; contravaloarea bunurilor este mai mica de 10.000 lei si masa totala mai mica de 500 kg.Este necesara obtinerea codul UIT? Societatea vinde si livreaza respectivele produse catre persoane fizice, la fel, factura mai mica de 10.000 lei si greutate mai mica de 500 kg. In acest caz este necesara obtinerea codului UIT? ...
26Mar2024

Acordare sume pentru educatie timpurie

de Vera Constantin valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: In firma noastra exista angajati cu salariul de incadrare de 3.500/luna care solicita angajatorului acordarea sumelor pentru educatie timpurie. Fondul lunar de salarii este de 14.500 lei lunar. Pentru ca unitatea sa isi deduca cheltuielile cu educatia timpurie acordate angajatiilor pentru copiii minori, trebuie ca acestea sa sa incadreze in 725 lei luna (5% din fondul de salarii), deci trebuie ca ...
24Mar2024

Cladiri utilizate de institutii de invatamant. Impozit pe cladiri

de Ionut Jinga valabil la 24 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra este o societate comerciala cu capital privat ce desfasoara activitate de inchiriere bunuri imobile si mobile. O parte din spatiile detinute in proprietate de societatea noastra sunt inchiriate astfel:- catre o institutie de stat (primarie) care l-a randul sau a subinchiriat spatiul nei institutii de invatamant de stat;- catre alte societati comerciale cu capital privat ...
09Mar2024

Transport international de bunuri. Obtinerea codului UIT

de Ionut Jinga valabil la 09 Mar 2024
Intrebare: In cazul unui import de marfuri din Thailanda care ajunge in Romania pe cale maritima pana in portul Constanta si apoi rutier pana la destinatia din Romania este obligatoriu sa se obtina de catre importator codul UIT?
x