Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contribuabilii isi vor putea plati cu cardul, la ghiseele Fiscului, toate taxele si impozitele administrate de ANAF si primarii

29 Sep 2014
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil

Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica o ordonanta de urgenta care reglementeaza cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar direct la ghiseele ANAF. Conform reglementarilor, comisionul nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare.

Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita, printr-un punct unic, toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii, anunta Ministerul Finantelor intr-un document de presa remis redactiei noastre.

Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat joi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pe care il puteti consulta aici.

Potrivit documentului supus dezbaterii publice, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii, printre care limitarea comisionului.

Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. "Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit", subliniaza Finantele in comunicatul de presa.

In prezent, mentioneaza sursa citata, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante şi bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente.

Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

"Proiectul pe care il propunem spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului", a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.

Potrivit sursei citate, noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.

Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat, subliniaza Finantele.

Masura nu reprezinta o noutate, primul-ministru anuntand inca de saptamana trecuta ca va aproba o ordonanta de urgenta care va reglementa cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar.

Seful Executivului, citat de Hotnews, a precizat, de asemenea, ca Ministerul de Finante trebuie sa ajute contribuabilii sa isi poata plati taxele mai usor, apreciind ca acest lucru se poate face apeland la tehnologie.

"Proiectul are mai multe componente, nu numai plata cu cardul la ghiseu, dar si plata cu cardul online si posibil alt acceptator de plata. Daca vom implementa proiectul asa cum il gandim in momentul de fata, cu plata cu cardul, vom fi primii din lume care-l vom face. Ne comparam cu alte agentii fiscale, din cate stim sunt destul de avansati si australienii in acest sens. In momentul in care vom iesi cu proiectul de ordonanta, vom vedea in ce forma este, dar este foarte posibil sa fim primii din lume care vom avea un astfel de sistem", a adaugat zilele trecute si Ioana Maria Petrescu, in conferinta de lansare a platformei ANAF prin care persoanele fizice pot solicita mai multe documente online, despre care AvocatNet.ro a scris aici.

La randul sau, Valentin Mavrodin, directorul Directiei Trezorerie si Contabilitate Publica in MFP, a explicat atunci ca abordarea actului normativ este de a acoperi atat taxele achitate catre ANAF, cat si cele catre primarii.

"Vrem ca trezoreria statului sa devina acceptator de plata, pentru ca problemele intampinate de ghiseul.ro in prezent sunt legate de experienta pe care o au autoritatile locale si costurile pe care le genereaza implementarea unui astfel de sistem. In Romania sunt peste 3.200 de autoritati publice locale, costurile individuale sunt de 300 euro doar pentru interconectare, vorbim de 1,5 milioane euro extrapoland la toate autoritatile locale. Vrem ca trezoreria statului sa ofere gratuit acest sistem catre toate autoritatile locale", a afirmat Mavrodin, potrivit sursei citate.

El a aratat ca, devenind acceptator, trezoreria poate oferi serviciul de achitare online gratuit pentru toate institutiile publice din Romania, indiferent de natura obligatiilor de plata. Totodata, toti detinatorii de carduri pot utiliza acest serviciu, scopul fiind de a interconecta toate institutiile publice.

In prezent, contribuabilii isi pot plati online taxele si impozitele prin ghiseul virtual de plati

De peste trei ani, contribuabilii au posibilitatea de a-si plati online taxele si impozitele, prin intermediul ghiseului virtual de plati, numit "Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar" (SNEP), operational de peste 3 ani.

Practic, sistemul da contribuabililor posibilitatea de a achita online impozite pe proprietati si taxe, precum si amenzi contraventionale, cu deducerile aferente platii in 48 de ore. Plata online este, insa, posibila doar daca institutiile catre care se efectueaza plata sunt inregistrate in SNEP. In momentul de fata, este vorba despre aproximativ 100 de primarii din Romania care accepta aceasta modalitate de plata. Lista lor completa este prezentata aici.

Potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile publice accepta toate mijloacele electronice de plata online (internet banking, mobile banking, fara a se limita la acestea). In cazul in care contribuabilul va opta pentru plata impozitelor si taxelor utilizand cardul bancar, atunci poate utiliza carduri Visa, Visa Electron, MasterCard si Maestro emise de orice banca din tara sau strainatate.

Conform portalului www.ghiseul.ro, prin intermediul caruia se realizeaza platile online, SNEP pune la dispozitia utilizatorilor doua sectiuni, una de plata cu autentificare si una de plata fara autentificare.

Astfel, pentru sectiunea de plata cu autentificare, sunt necesare credentiale, adica un nume de utilizator si o parola, care se genereaza automat in momentul in care s-a finalizat procesul de inregistrare in sistem a primariei de care apartine contribuabilul. Numele de utilizator si parola sunt transmise in plic sigilat prin mijloace sigure de catre institutia publica, ulterior inregistrarii in SNEP.

Apoi, pentru a-si achita obligatiile, contribuabilul se va autentifica in sistem, prin accesarea site-ului www.ghiseul.ro, va introduce numele de utilizator si parola si, mai departe, va selecta obligatia de plata aferenta unei institutii publice beneficiare. Potrivit Ordinului MCSI nr. 168/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind SNEP, pentru a efectua plata, contribuabilul va selecta obligatia de plata, va introduce suma pe care doreste sa o achite, va confirma acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP si va confirma initierea platii. La final, va introduce datele aferente cardului bancar si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului o dovada de plata ce va contine numarul dovezii de plata, data platii (data autorizarii tranzactiei), CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei pentru care s-a achitat obligatia de plata, codul si denumirea obligatiei bugetare, denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma platita si explicatii.

Potrivit normelor metodologice, exista si posibilitatea ca un contribuabil sa efectueze o plata electronica si fara autentificarea in sistem. In acest caz, insa, nu este disponibila consultarea in timp real a obligatiilor de plata si istoricul tranzactiilor. Prin urmare, pot fi platite doar taxe si impozite al caror cuantum este deja cunoscut contribuabililor.

Mai exact, contribuabilul se conecteaza la SNEP fara informatiile de autentificare si va accepta termenii si conditiile utilizarii sistemului. Din interfata SNEP contribuabilul va selecta si/sau va completa, denumirea si CIF-ul institutiei publice, CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei care achita obligatia de plata, CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei pentru care se achita obligatia de plata, tipul obligatiei de plata, explicatii, suma de plata, numele si prenumele persoanei pentru care se achita obligatia de plata, adresa persoanei pentru care se achita obligatia de plata, adresa de e-mail la care se primeste dovada de plata, aprobarea si confirmarea initierii platii.

De asemenea, contribuabilul va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite, la adresa de e-mail mentionata, o dovada de plata ce va contine: numarul dovezii de plata (RRN), data platii (data autorizarii tranzactiei), CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei pentru care s-a achitat obligatia de plata, codul si denumirea obligatiei bugetare, denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma platita si explicatii.

Important! Daca e-mail-ul cu dovada de plata nu ajunge, contribuabilul trebuie sa contacteze departamentul de suport al Ghiseul.ro pentru a verifica daca plata s-a efectuat cu succes. In cazul in care plata a fost efectuata cu succes, atunci trebuie contactata institutia publica catre care s-a efectuat plata.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x