Monografie contabila incasare garantii de participare la licitatie. Impozit
Sunt corecte inregistrarile contabile de mai jos?
Daca nu sa imi specificati monografia contabila corecta si baza legala.
1.Valoare totala investitie 480.000 - valoare finantare nerambursabila 480.000 * 70 % = 336.000 ron .care se va incasa astfel: A. prefinantare 117.600 ron
B. cerer de rambursare I = 54.600 ron
C. cerer de rambursare nr II = 54.600 ron
D. cerere de rambursare nr III = 54.600 ron
E. cerere de rambursare nr IV = 54.600 ron
Recunoastere subventie la data semnarii contractului de finantare 445 = 4752 - 336.000 ron
Incasare prefinantare 5121 = 445 - 117.600 ron
Incasare prima cerere de rambursare 5121 = 445 - 54.600 ron
Incasare a doua cerere de rambursare5121 = 445 -54.600 ron
Incasare a treia cerere de rambursare 5121 = 445 -54.600 ron
Incasare a patra cerere de rambursare 5121 = 445 -54.600 ron
Astfel se inchide contul 445 la ultima cerere de rambursare
Pentru faptul ca noi incasam prefinantare mai repede si inca nu vom inregistra cheltuieli la nivelul prefinantarii vor mai trebui facute si alte inregistrari contabile . Trebuie inregistrat sub forma de avans ? Care este monografia contabila ? Si trebuie regularizat in fiecare luna pe masura inregistrarii cheltuielilor ? Sau e suficient cum am specificat mai sus ?
Inregistrare cheltuielilor cu consultanta pentru pregatirea proiectului si consultanta pe perioda implementarii proiectului de investitii . Aceasta cheltuiala reprezinta cheltuiala a perioadei curente sau trebuie marita valoare constructiei ?
% = 404 12.400
231 10.000
4426 2.400
Inregistrare proiectare pentru constructie
% = 404 18.600
231 15.000
4426 3.600
Inregistrare dirigintie de santier
% = 404 1.200
231 5.000
4426 1.200
Inregistrare publicare anunt un ziar de incepere a investitiei
% = 401 992
623 800
4426 192
Inregistrare hala de productie executata de un constructpr
% = 404 372.000
212 300.000
4426 72.000
Se totalizeaza toate cheltuielie , se mareste valoare halei de productie dupa care se calculeaza valoarea amortizarii lunare : ( 300.000 + 5.000 + 15.000 + 10.000 )25 ani12 luni = 1.100 luna
681 = 281 1.100 luna
Reluare la venituri 70 % din valoarea amortizarii , deoarece este vorba de finantare nerambursabila in valoare de 70% = 1.100 * 70% = 770 ron
4752 = 758.04 770 ron luna
Inregistrare achizitia de utilaje
% = 404 186.000
213 150.000
4426 36.000
Se va inregistra amortizarea lunara 150.000 8 ani12 luni = 1562,50 ron luna
681 = 281 1.562,50 ron luna
Reluare la venituri 70 % din valoarea amortizarii lunare 1562,50 * 70% = 1.093,75 ron
4752 = 758.04 1093,75 ron luna
Reluarea pe venituri prin amortizare a halei si a echipamentelor pe parcursul anilor se va inchide si contul 4752 , astfel:
- Hala de productie 770 * 12 luni * 25 ani = 231.000 ron
- Utilaje = 1093,75 * 12 luni * 8 ani = 105.000 ron
- 231.000 + 105.000 = 336.000 valoarea finantarii neramburabile .
Legat de calculul impozitului pe profit investitia afecteaza doar din momentul in care se inregistreaza cheltuiala cu amortizarea lunara pentru cei 30 % care sut nerambursabili, deoarece pentru restul de 70 % nerambursabili in momentul in care se face amortizarea se trece si pe venituri . Este corect?
Cum se inregistreaza achizitia de panou publicitar montat la locul investitiei ?
Pentru cheltuiala cu consultanta pentru implemntarea proiectuli de investitii s-a efectuat licitatie la care societatea noastra a solicitat garantie de participare la licitatie.
Care este monografia necesara in momentul in care societatea noastra a incasat garantiile de participare la licitatia organizata de noi, respective pentru restituirea garantiei dupa adjudecarea contractului pentru consultant?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 iul 2014.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123160 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!