Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Activitate ONG
    O asociatie care promoveaza stiinta in randul copiilor desfasoara activitati atat fara scop patrimonial, cat si activitati economice. 1. Care este monografia contabila pentru o finantare nerambursabila pe care o primeste de la alta ONG ...
    mai mult

ORDIN nr. 3721 din 2 decembrie 2013

11 Dec 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


ORDIN nr. 3721 din 2 decembrie 2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala

Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:
1.Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2.Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3.Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4.Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;
5.Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.
Art. 2
Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3
Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA nr. 1a: PROCES-VERBAL incheiat in ............... ziua ..... luna ....... anul .........

Subsemnatii2), ......................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative si ale Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent/de control tematic nr. ...../.......... si a legitimatiilor de control nr. .........., am efectuat, in perioada ..............., un control curent/tematic la .............., avand codul de inregistrare fiscala ..........., inmatriculata la Oficiul National al Registrului Comertului cu nr. .........., cu sediul social in localitatea .............., bd./str. ............., nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ..........., cu domiciliul fiscal in localitatea .............., bd./str. ............. nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ..........., avand urmatoarele obiective: ........................ .
Contribuabilul are ca obiect principal de activitate declarat3) ................ si desfasoara efectiv activitate constand in .................. .
Controlul s-a desfasurat4) ....................., unde contribuabilul sus-mentionat are5) .................... .
In timpul controlului contribuabilul a fost reprezentat de6) .................., avand calitatea de ................ .
CAPITOLUL I: Constatari
.................................
CAPITOLUL II: Prevederile legale incalcate
.................................
CAPITOLUL III: Consecinte si masuri dispuse in timpul controlului
.................................
La terminarea controlului au fost restituite toate actele si documentele puse la dispozitia organelor de control, cu exceptia celor retinute pentru care s-a intocmit proces-verbal de ridicare de inscrisuri.
Fata de constatarile inscrise in prezentul proces-verbal contribuabilul a formulat/nu a formulat punct de vedere7) .................... .
Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ................. exemplare, din care un exemplar a fost inmanat contribuabilului si a fost inregistrat in Registrul unic de control la pozitia nr. .......... .

1)Se va mentiona directia regionala antifrauda fiscala din care fac parte inspectorii antifrauda care efectueaza controlul.
2)Numele si prenumele complet al inspectorilor antifrauda.
3)Denumirea si clasificarea cod CAEN a obiectului principal de activitate declarat.
4)Adresa sediului secundar (punct de lucru, sucursala, subunitate) sau adresa locului in care se desfasoara controlul, in situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior.
5)Mentionarea tipului de sediu secundar (punct de lucru, sucursala, subunitate). In situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior se vor preciza toate informatiile disponibile referitoare la aceasta locatie, respectiv cele referitoare la proprietar/detinator si motivele pentru care controlul se desfasoara la adresa respectiva.
6)Numele, prenumele, functia/calitatea, CNP, datele de identitate ale persoanei care a reprezentat contribuabilul in timpul controlului.
7)Se va inscrie, dupa caz, punctul de vedere al contribuabilului.
ANEXA nr. 1b: Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
CAPITOLUL I: Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
1.Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
2.Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului.
3.In cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. In situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
4.In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
5.Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
6.In cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
7.In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
8.Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
9.Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL II: Modul de completare a procesului-verbal
(1)Partea introductiva a procesului-verbal
Campurile libere din cadrul formularului se vor completa dupa cum urmeaza:
1.localitatea si judetul, data (zi, luna, an) la care s-a intocmit procesul-verbal;
2.numele si prenumele complet al inspectorilor antifrauda care efectueaza controlul;
3.se vor preciza obiectivele controlului individualizate corespunzator si perioada supusa verificarii, dupa caz;
4.in situatia in care adresa sediului social este diferita de adresa domiciliului fiscal, se va face referire la acest aspect, iar adresele se vor mentiona in mod corespunzator;
5.denumirea si clasificarea cod CAEN a obiectului principal de activitate declarat si descrierea activitatii efectiv desfasurate;
6.se va preciza adresa sediului secundar (punct de lucru, sucursala, subunitate) sau adresa locului in care s-a desfasurat controlul, in situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior, precum si modul de detinere al spatiului unde se desfasoara activitatea;
7.se va preciza tipul sediului secundar (punct de lucru, sucursala, subunitate). In situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior se vor preciza toate informatiile disponibile referitoare la aceasta locatie, respectiv cele referitoare la proprietar/detinator si motivele pentru care controlul se desfasoara la adresa respectiva;
8.se vor inscrie numele si prenumele, functia/calitatea, CNP, datele de identitate ale persoanelor care au reprezentat contribuabilul in timpul controlului. In procesul-verbal se mentioneaza expres, la partea generala referitoare la reprezentantii contribuabilului care au asistat la efectuarea controlului, care este calitatea acestora si din ce punct de vedere asigura reprezentarea contribuabilului (reprezentantul societatii care asigura servicii de contabilitate, reprezentantul societatii care asigura servicii juridice, reprezentantul legal, asociat, actionar etc.). In situatia in care la momentul incheierii procesului-verbal la locul efectuarii controlului nu se afla niciun reprezentant al contribuabilului verificat, acest lucru se va mentiona in procesul-verbal.
(2)Capitolul I - Constatari
1.In procesul-verbal, constatarile vor fi descrise cu claritate, aspectele constatate fiind raportate la specificul si obiectivele controlului. In cazul constatarii unor aspecte care vor fi valorificate ulterior, inclusiv indicii privind savarsirea unor fapte de natura penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, se va descrie clar si concis fapta savarsita, cu indicarea datei sau a perioadei si locului in care a fost savarsita.
2.Constatarile inspectorilor antifrauda vor fi sustinute de inscrisuri si alte mijloace materiale de proba analizate, identificate la contribuabilul verificat, sau obtinute de la terti. Inscrisurile necesare sustinerii constatarilor vor fi ridicate in original sau copie certificata de organul de control, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, pentru cele ridicate in original. Inscrisurile de mai sus, inclusiv rezultatele expertizelor tehnice si analizelor de laborator, se ataseaza procesului-verbal si constituie mijloace de proba.
3.De asemenea, vor fi mentionate explicatiile scrise solicitate reprezentantului sau oricarui angajat al contribuabilului ori altor persoane prezente la locul de desfasurare a controlului, care contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenta constatarile sau clarifica anumite cauze si/sau imprejurari. Notele explicative se pot lua in orice etapa a controlului, de regula, dupa ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesita explicatii, astfel incat inspectorii antifrauda sa fie in masura sa puna intrebari precise si sa combata eventualele raspunsuri necorespunzatoare. Inspectorii antifrauda vor analiza raspunsurile primite si in functie de concluzii vor inscrie constatarea in procesul-verbal.
4.Daca cei in cauza refuza sa completeze nota explicativa sau sa raspunda la unele intrebari, inspectorii antifrauda vor formula intrebarile printr-o solicitare scrisa comunicata contribuabilului, oricarui angajat al acestuia sau altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice ori juridice, stabilind termenul in cadrul caruia trebuie primit raspunsul. In cazul in care nu se primeste raspuns, refuzul va fi consemnat in procesul-verbal (anexand copia solicitarii scrise) si se vor aplica, dupa caz, sanctiunile prevazute de lege.
(3)Capitolul II - Prevederile legale incalcate
1.Se vor inscrie prevederile legale incalcate cu indicarea actului normativ incalcat, a articolului, alineatului, punctului, dupa caz.
2.In cazul constatarii unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal trebuie mentionate prevederile legale incalcate, fara a se face incadrarea penala a faptei.
(4)Capitolul III - Consecinte si masuri dispuse in timpul controlului
a)_
1.In procesul-verbal se vor mentiona consecintele fiscale/suma cu care a fost prejudiciat bugetul general consolidat, detaliat pe tipuri de impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate, evidentiindu-se metoda de estimare si modalitatea de calcul a acestora.
2.In procesul-verbal inspectorii antifrauda vor mentiona masurile operative dispuse contribuabilului, cu precizarea dispozitiilor din actele normative care trebuie sa fie puse astfel in aplicare si a termenului de realizare, in conditiile legii.
b)Punctul de vedere al contribuabilului
1.Se va prezenta in sinteza punctul de vedere al reprezentantului contribuabilului fata de constatarile inscrise in procesul-verbal, numai atunci cand acesta are o opinie contrara si o prezinta in timpul controlului.
2.Semnarea procesului-verbal
Procesul-verbal se semneaza de catre inspectorii antifrauda si de catre reprezentantul contribuabilului, pe fiecare pagina completata. In cazul in care se refuza semnarea procesului-verbal, inspectorii antifrauda vor consemna despre aceasta in cadrul procesului-verbal.
ANEXA nr. 1c: Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal"
1.Denumire: Proces-verbal
2.Cod 14.13.22.1/1a
3.Format: A4/t2 (poate avea un numar variabil de pagini)
4.Caracteristici de tiparire si editare: de regula, se editeaza pe ambele fete si cu ajutorul tehnicii de calcul, cu exceptia situatiilor in care nu este posibila editarea informatica. Toate paginile completate vor fi numerotate, iar in situatia in care nu se editeaza pe ambele fete, paginile/fetele necompletate vor fi barate.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, precum si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
7.Se intocmeste in 3 sau 4 exemplare, dupa caz.
8.Circula:
- exemplarul 1, la inspectorii antifrauda care au efectuat controlul;
- exemplarul 2, la organul fiscal competent cu atributii de gestiune a dosarului fiscal;
- exemplarul 3, la contribuabil;
- exemplarul 4 (dupa caz), la organele de cercetare penala sau la institutiile care au solicitat verificarea, in cazul in care au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal sau care a fost incheiat pentru consemnarea unor fapte a caror verificare a fost solicitata de organele abilitate ale statului.
9.Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la Directia Generala/Regionala Antifrauda Fiscala;
- exemplarul 2, la dosarul fiscal al contribuabilului;
- exemplarul 3, la contribuabil;
- exemplarul 4, la organul de urmarire penala.

ANEXA nr. 2a: PROCES-VERBAL de ridicare/restituire de inscrisuri incheiat in ............ ziua ..... luna ....... anul .........

Subsemnatii, ..................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. d) si g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative si ale art. 56 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent/de control tematic nr. ...../.......... si a legitimatiilor de control nr. ........., am ridicat/restituit de la2) .................... in prezenta3) ..............., urmatoarele (documente, inscrisuri etc.): ....................... .
Mentionam ca pentru documentele ridicate s-au lasat/nu s-au lasat copii certificate.
Documentele/Inscrisurile au fost ridicate din4) ................ .
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in doua exemplare, din care unul a fost inmanat contribuabilului.

1)Se va mentiona directia regionala antifrauda fiscala din care fac parte inspectorii antifrauda care efectueaza controlul.
2)Denumirea contribuabilului, sediul social, codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare la registrul comertului.
3)Numele, prenumele, functia/calitatea reprezentantului contribuabilului, adresa, datele de identitate, CNP.
4)Adresa locului din care au fost ridicate inscrisurile/documentele. Se va mentiona tipul locatiei: sediu secundar, punct de lucru, sucursala, subunitate etc. In situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior se vor preciza toate informatiile disponibile referitoare la aceasta locatie, respectiv cele referitoare la proprietar/detinator si motivele pentru care documentele/inscrisurile au fost ridicate din acea locatie.
ANEXA nr. 2b: Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri"
1.Se completeaza de catre inspectorii antifrauda cu ocazia ridicarii/restituirii de documente si/sau inscrisuri, in conditiile legii. Se inscriu numele si prenumele inspectorilor antifrauda, functia si numarul legitimatiei de control.
2.Campurile libere din cadrul formularului se vor completa dupa cum urmeaza:
a)localitatea si judetul, data (ziua, luna, anul) la care s-a intocmit procesul-verbal;
b)numele si prenumele inspectorilor antifrauda care efectueaza controlul;
c)se vor preciza denumirea contribuabilului, adresa sediului social, codul de identificare fiscala, numar de inmatriculare la registrul comertului;
d)se vor inscrie numele si prenumele, functia, datele de identitate, CNP, precum si calitatea persoanei care reprezinta societatea in timpul controlului;
e)"Documente/Inscrisuri": documentele si/sau inscrisurile ridicate/restituite in cadrul unui opis unde se vor numerota si se vor descrie pe scurt prin prezentarea unor date, precum: tipul, seria, numarul, continutul, numarul de file, registre, carnete, bucati sau orice element care permite individualizarea acestora;
f)se va preciza tipul locatiei: sediu secundar, punct de lucru, sucursala, subunitate etc. In situatia in care nu este niciuna dintre locatiile mentionate anterior se vor preciza toate informatiile disponibile referitoare la aceasta locatie, respectiv cele referitoare la proprietar/detinator si motivele pentru care documentele/inscrisurile au fost ridicate din acea locatie.
3.In situatia in care la momentul incheierii procesului-verbal la locul efectuarii controlului nu se afla niciunul dintre reprezentantii contribuabilului verificat, acest lucru se va mentiona in procesul-verbal. In acest caz vor fi mentionate imprejurarile care au condus la incheierea procesului-verbal in absenta reprezentantului contribuabilului.
4.Procesul-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXA nr. 2c: Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri"
1.Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri
2.Cod MFP 14.13.22.1/2a
3.Format: A4/t2 (poate avea un numar variabil de pagini)
4.Caracteristici de tiparire si editare: de regula, se editeaza pe ambele fete si cu ajutorul tehnicii de calcul, cu exceptia situatiilor in care nu este posibila editarea informatica, iar in situatia in care nu se editeaza pe ambele fete, paginile/fetele necompletate vor fi barate.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza de catre inspectorii antifrauda pentru ridicarea/restituirea de documente/inscrisuri.
7.Se intocmeste in doua exemplare, de inspectorii antifrauda.
8.Circula:
- exemplarul 1, la inspectorii antifrauda;
- exemplarul 2, la contribuabil.
9.Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la Directia Generala/Regionala Antifrauda Fiscala;
- exemplarul 2, la contribuabil.

ANEXA nr. 3a: PROCES-VERBAL de sigilare/desigilare incheiat in ............ ziua ..... luna ....... anul .........

Subsemnatii, ................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza art. 6 alin. (2) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, a ordinelor de serviciu permanent/de control tematic nr. ...../.......... si a legitimatiilor de control nr. .......... astazi, ..........., ora ......., in prezenta2) ................, avand functia de ............. la3) ............., posesor al B.I./C.I./Pasaport seria ...... nr. .........., eliberat(a) de .......... la data de ..............., cu domiciliul in localitatea .............., bd./str. ............. nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ..........., CNP ..........., am procedat la sigilarea urmatoarelor4): ......................... .
Cele sigilate apartin5) ....................... .
Sigilarea a fost determinata de6) ................. .
A fost aplicat sigiliul7) ..................... .
In conformitate cu prevederile art. 243 din Codul penal, inlaturarea sau distrugerea sigiliului constituie infractiune si se pedepseste conform legii.
Prezentul proces-verbal a fost intocmit in doua exemplare, din care un exemplar a fost inmanat8) .............., domiciliat(a) in9) ................. posesor al B.I./C.I./Pasaport seria ........ nr. ........., CNP ............, avand calitatea de ..................... la ................. .

Subsemnatii, .................., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza art. 6 alin. (2) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013, a ordinelor de serviciu permanente/de control tematic nr. ...../.......... si a legitimatiilor de control nr. .......... astazi .........., ora ........, in prezenta2) ..............., avand functia de ............. la3) ............., posesor al B.I./C.I./Pasaport seria ...... nr. ........., eliberat(a) de ............. la data de ............, cu domiciliul in localitatea ................, bd./str. ............. nr. .........., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul ..........., CNP .........., am procedat la desigilarea urmatoarelor4): ................... dupa verificarea prealabila a sigiliului aplicat care a fost gasit intact. (in orice alta situatie se va preciza starea sigiliului).

1)Se va mentiona directia regionala antifrauda fiscala din care fac parte inspectorii antifrauda care efectueaza controlul.
2)Numele si prenumele reprezentantului contribuabilului.
3)Denumirea contribuabilului, sediul social, codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare la registrul comertului.
4)Se vor mentiona spatiile, imobilele, bunurile, valorile, marfurile, documentele, mijloacele de transport etc., precum si adresele sau locatia unde se afla acestea la momentul sigilarii/desigilarii.
5)Denumirea contribuabilului, adresa sediului social, codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare la registrul comertului. In cazul persoanelor fizice se vor mentiona numele si prenumele acestora, domiciliul, CNP.
6)Se invoca motivul sigilarii.
7)Seria si caracteristicile sigiliului aplicat.
8)Numele si prenumele persoanei cu care a fost incheiat procesul-verbal.
9)Adresa completa.
ANEXA nr. 3b: Instructiuni pentru completarea si utilizarea formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"
1.Se intocmeste de catre inspectorii antifrauda, in urmatoarele situatii:
a)cand exista indicii ca in locurile de productie, depozitare, comercializare sau pe timpul transportului se gasesc bunuri sau produse a caror provenienta nu este legala sau a caror fabricatie este interzisa de lege sau se produce fara autorizatie, iar actiunea de control nu poate fi finalizata, urmand a fi continuata ulterior;
b)exista posibilitatea ca documentele, inscrisurile, bunurile necesare efectuarii controlului sa fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al acestora in vederea ridicarii/retinerii acestora;
c)in activitatile de monitorizare a transporturilor de bunuri;
d)in alte cazuri in care se impune sigilarea, in conditiile legii.
2.In situatia in care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului, sigilarea/desigilarea se efectueaza in prezenta cel putin a unui martor asistent. De asemenea vor fi inscrise toate informatiile referitoare la calitatea persoanelor care reprezinta contribuabilul (angajat/imputernicit etc.), iar in cazul in care reprezentantul contribuabilului la momentul sigilarii este diferit de cel de la momentul desigilarii vor fi inscrise toate datele de identificare ale acestuia.
3.In situatia in care se sigileaza mijloace de transport, iar locul sigilarii este diferit de locul desigilarii, in mod obligatoriu se vor inscrie toate informatiile referitoare la locul la care are loc desigilarea.
4.Procesul-verbal de sigilare/desigilare se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXA nr. 3c: Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"
1.Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare
2.Cod 14.13.22.1/3a
3.Format: A4/t2
4.Caracteristici de tiparire si editare: de regula, se editeaza pe ambele fete si cu ajutorul tehnicii de calcul, cu exceptia situatiilor in care nu este posibila editarea informatica.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza de catre inspectorii antifrauda pentru sigilare/desigilare.
7.Se intocmeste in doua exemplare, de inspectorii antifrauda.
8.Circula:
- exemplarul 1, la inspectorii antifrauda;
- exemplarul 2, la contribuabilul supus controlului sau la detinatorul legal al incintei sigilate.
9.Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la Directia Generala/Regionala Antifrauda Fiscala;
- exemplarul 2, la contribuabil.
ANEXA nr. 4a: INVITATIE

Intocmita in ................, astazi ........., luna ......., anul ..................
Domnului (Doamnei) .........................., in calitate de ............ al ................... .
In vederea clarificarii unor aspecte din activitatea ......................., subsemnatii, ...................., inspectori antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza art. 50 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va invitam in data de ............., ora ........., la sediul Directiei Generale/Regionale Antifrauda Fiscala ........., adresa ........., in vederea efectuarii controlului, ocazie cu care veti prezenta, conform art. 56 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele documente: ................ .
Neprezentarea, in conditiile de mai sus, constituie contraventie conform art. 219 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se sanctioneaza cu amenda contraventionala conform art. 219 alin. (2) lit. a) din acelasi act normativ, cu exceptia cazului in care sunt intrunite elementele constitutive ale unei infractiuni.

1)Se va mentiona directia regionala antifrauda fiscala din care fac parte inspectorii antifrauda care efectueaza controlul.
ANEXA nr. 4b: Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Invitatie"
1.Reprezinta documentul prin care un contribuabil este invitat si ii sunt solicitate lamuriri/inscrisuri de catre inspectorii antifrauda, la sediul acestora, in situatiile in care se impune efectuarea/continuarea controlului ori controlul nu a putut fi efectuat la sediul social, domiciliul fiscal sau un sediu secundar al contribuabilului si nici intr-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.
2.Odata cu solicitarea prezentei la sediul Directiei Generale/Regionale Antifrauda Fiscala, pentru a da informatii si lamuriri necesare stabilirii situatiei sale fiscale reale, prin formularul "Invitatie" sunt solicitate registre, documente de afaceri si orice alte inscrisuri.
3.Se intocmeste de catre inspectorii antifrauda, in doua exemplare:
- exemplarul 1 va fi comunicat contribuabilului/imputernicitului, in conditiile prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- exemplarul 2 va fi anexat la procesul-verbal.
ANEXA nr. 4c: Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Invitatie"
1.Denumire: Invitatie
2.Cod 14.13.22.1/4a
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire si editare: de regula, se editeaza pe o fata si cu ajutorul tehnicii de calcul, cu exceptia situatiilor in care nu este posibila editarea informatica.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza de catre inspectorii antifrauda pentru a solicita prezenta contribuabilului si punerea la dispozitie de inscrisuri la sediul Directiei Generale/Regionale Antifrauda Fiscala.
7.Se intocmeste in doua exemplare, de catre inspectorii antifrauda.
8.Circula:
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, la inspectorii antifrauda.
9.Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, la Directia Generala/Regionala Antifrauda Fiscala.
ANEXA nr. 5a: NOTA EXPLICATIVA
Subsemnatul(a), .................., avand calitatea de ........... la .......... de la data de ...../...../.........., domiciliat(a) in ................., judetul/sectorul ..........., bd./str. ............ nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., telefon ............, legitimat(a) cu B.I./C.I./Pasaport seria ...... nr. .........., eliberat(a) de ..........., la data de ...../....../.........., CNP ..........., la intrebarile puse de .............., avand functia de inspector antifrauda in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala Antifrauda Fiscala, in baza art. 6 alin. (2) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative si a art. 52 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dau urmatoarele explicatii:
1.Intrebare: .....................
1.Raspuns: .....................
2.Intrebare: .....................
2.Raspuns: .....................
3.Daca fata de cele de mai sus mai aveti ceva de declarat sau documente de prezentat:
3.Raspuns: .....................

ANEXA nr. 5b: Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Nota explicativa"
1.Reprezinta documentul prin care inspectorii antifrauda solicita explicatii scrise reprezentantului contribuabilului, oricarui angajat al acestuia sau oricarei persoane implicate in savarsirea faptelor constatate, care sa contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenta constatarile sau pentru clarificarea unor cauze si/sau imprejurari.
2.Solicitarea de explicatii scrise se va face in timpul controlului, ori de cate ori acestea sunt necesare pentru clarificarea si definitivarea constatarilor.
3.Intrebarile vor fi formulate in mod clar si concis, pentru a da posibilitatea unor raspunsuri la obiect.
4.In toate cazurile, explicatiile la intrebarile puse de inspectorii antifrauda se vor da in scris prin "nota explicativa".
5.Se semneaza pe fiecare pagina de catre inspectorii antifrauda si de persoana care a dat explicatii.
6.In cazul in care nu se primeste raspuns, refuzul va fi consemnat in procesul-verbal.
ANEXA nr. 5c: Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului "Nota explicativa"
1.Denumire: Nota explicativa
2.Cod 14.13.22.1/5a
3.Format: A4/t2 (poate avea un numar variabil de pagini)
4.Caracteristici de tiparire si editare: de regula, se editeaza pe ambele fete. Se poate edita si cu ajutorul tehnicii de calcul.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza de catre inspectorii antifrauda pentru a solicita explicatii scrise.
7.Se intocmeste in doua exemplare, de persoana nominalizata de inspectorii antifrauda pentru a raspunde la intrebari.
8.Circula:
- exemplarul 1, la inspectorii antifrauda;
- exemplarul 2, la persoana nominalizata sa raspunda la intrebari.
9.Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la Directia Generala/Regionala Antifrauda Fiscala;
- exemplarul 2, la contribuabil sau persoana nominalizata pentru a raspunde la intrebari.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x