Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Iunie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Accesorii fiscale. Aplicare procedura

valabil la 24 Mai 2024Conform legislatiei in vigoare!
Munteanu Corneliu Stefan Raspuns oferit de
Munteanu Corneliu Stefan

Economist

Intrebare: In anul 2013 in urma unei inspectii fiscale s-au stabilit obligatii suplimentare de plata (TVA + penalitati + doanzi de intarziere la TVA) in valoare de 600.000 lei. Impotriva actelor administrative societatea face actiune in anulare in anul 2014 obtinand in anul 2017 la Curtea de Apel - Decizie definitiva de anulare a actelor administrative, mentinuta in continuare prin decizia ICCJ in anul 2020.

Astfel, in anul 2020 societatea face cerere de restituire a sumelor achitate reprezentand TVA si accesorii (mentionez ca suma de 600.000 a fost achitate in 24.02.2014, data stingerii in fisa sintetica) si plata dobanzilor cuvenite potrivit art. 182 alin. 2 din Codul de procedura fiscala. Suma de 600.000 lei a fost restituita in 10.11.2020 (data platii).

Va rog sa-mi spuneti carei legi ma supun pentru calculul dobanzilor cuvenite potrivit art. 182 alin. 2: Legii 207/2015 sau OG 92/2003 avand in vedere ca potrivit art. 352 alin. 1 si 2 dispozitiile Legii 207/2015 se aplica numai procedurilor de administrare incepute dupa 2016, iar in speta de fata procedurile de administrarea a creantelor fiscale au inceput in anul 2014 prin formularea actiunii de anulare a deciziei de impunere si a raportului de inspectie fiscala?

De asemenea va rog, in functie de raspunsul de mai sus, sa ma ajutati cu calculul dobanzii cuvenite potrivit art. 182 alin. 2 pentru suma de 600.000 lei platita in 24.02.2014 si restituita noua in 10.11.2020, in data de 11.11.2020 intrandu-ne banii in cont.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5630

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 mai 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 125183 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Codul de procedura fiscala

30Sep2023

Locul desfasurarii inspectiei fiscale

de Ionut Jinga valabil la 30 Sep 2023
Intrebare: O societate comerciala cu sediul social in judetul Maramures si punct de lucru in Cluj-Napoca doreste sa depuna decontul de tva si sa bifeze optiunea de rambursare tva. Este posibil ca echipa de control sa vina la punctul de lucru din Cluj-Napoca si nu la sediul social, avand in vedere ca aici isi desfasoara activitatea? Si daca este posibil, care este procedura pentru a se intampla asta?
17Ian2022

Schimbare echipa de inspectie fiscala

de Diana Ioana Tabara valabil la 17 Ian 2022
Intrebare: Care este procedura prin care se poate solicita schimbarea echipei de control in cazul inspectiei fiscale? Care este temeiul legal?
02Feb2021

Procedura de anulare accesorii in cazul admiterii contestatiei pentru obligatiile principale

de Justinian Cucu valabil la 02 Feb 2021
Intrebare: O societate a facut contestatie pentru o decizie de impunere, iar ANAF prin raspunsul la aceasta a anulat decizia de impunere initiala si a considerat ca este necesara refacerea inspectiei fiscale.Problema esta ca anterior deciziei ANAF de anulare a deciziei de impunere, a fost emisa o alta decizie de accesorii conform deciziei de impunere initiale dupa control si s-a trimis somatie in ...
27Nov2020

Sume suplimentare stabilite de inspectia fiscala. Procedura anulare accesorii

de Ionut Jinga valabil la 27 Nov 2020
Intrebare: Societatea a avut inspectie fiscala pe TVA si impozit pe profit in perioada 01.2013 - 04.2019. Conform avizului de inspectie fiscala din decembrie 2019, inceperea inspectiei nu a fost consemnata in Registrul unic de control, deoarece administratorul nu s-a prezentat la ANAF, invitatia fiind transmisa prin posta - inceperea inspectiei fiind consemnata in proces verbal inregistrat la contribuabil. ...
11Nov2020

Dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata

de Ionut Jinga valabil la 11 Nov 2020
Intrebare: ANAF nu a luat in considerare facturile de achizitie de la trei societati, au motivat ca sunt achizitii fictive. Au mentionat in raportul de inspectie fiscala ca societatile nu au depus declaratiile 394, nu au trecut toate detaliile pe factura, adica daca o factura contine taf, nu este trecut seria utilajului etc. nu sunt insotite de documente de transport, CMR etc.Ce presupune mai exact (am ...
08Oct2020

Raportare aranjamente transfrontaliere

de Ionut Jinga valabil la 08 Oct 2020
Intrebare: O societate comerciala din Romania achizitioneaza o societate din Suedia (procentul 100%). Societatea din Romania acorda imprumut societatii din Suedia pe o perioada de 4 ani, dar este un imprumut fara dobanda.Aceasta operatiune (imprumutul filialei din Suedia fara dobanda de catre societatea mama din Romania) este un eveniment ce ar trebui raportat conform Ordonantei 5/2020 pentru ...
x