Accesul controlat la dosarul contribuabilului (documentar fiscal)
24 Sep 2012
In documentarul de mai jos, ANAF prezinta principalele etape care trebuie parcurse de contribuabili in vederea accesarii aplicatiei „Dosar fiscal” pusa la dispozitie pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Cerinte pentru sistemul de operare
Serviciul Acces controlat la dosarul contribuabilului functioneaza pe calculatoare cu sistem de operare Windows. Programul de Internet (ex. Internet Explorer) trebuie sa aiba prima optiune limba engleza. in caz contrar, trebuie parcursi urmatorii pasi: din meniul Tools se alege Internet Options, se tasteaza butonul Languages si se alege English (United States).
Accesarea aplicatiei
Aplicatia este disponibila utilizatorilor care poseda certificat digital calificat.
Dupa autentificarea pe portalul ANAF prin functia Logare, va aparea pagina cu spatiul privat al contribuabilului, de unde se acceseaza aplicatia din meniul Dosar fiscal. in continuare, pentru lansarea aplicatiei se da click pe textul Dosar fiscal.
Pe ecran se va afisa meniul principal care contine patru submeniuri de lucru astfel:
- Date identificare;
- Vector fiscal;
- Situatie sintetica;
- submeniuri pentru fiecare Declaratie in parte.
In mod automat, aplicatia afiseaza un camp de editare, referitor la codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor.
Pentru completarea campului Cod fiscal, se procedeaza la alegerea unui CUI, din lista atasata certificatului digital cu care s-a facut autentificarea.
Prin tastarea butonului Go, se lanseaza cautarea datelor pentru codul fiscal furnizat. in absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile insa acestea nu vor avea continut.
Navigarea intre meniuri este posibila prin deplasarea mouse-ului si alegerea optiunii dorite.
Meniuri de lucru
Date identificare
Se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni, astfel:
Sectiunea de date comune
In prima parte a sectiunii se prezinta codul de identificare fiscala selectat si denumirea, iar in cea de a doua parte se prezinta domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, starea acestuia, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, cu includerea numarului si datei declaratiei, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA si tipul sediului.
Sectiunea de date specifice
Categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice sunt: agenti economici, persoane fizice, institutii publice, nerezidenti.
Vector fiscal
Sectiunea cuprinde informatii legate de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul) si periodicitatea declararii acestora.
Declaratii
Sectiunea cuprinde informatii legate despre declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei. Prezentarea se face sub forma tabelara in ordinea descrescatoare a anilor de raportare, iar in cadrul anilor, gruparea se face pe luna de raportare. in cazul in care in declaratie, perioada de raportare este inlocuita cu T1…T4 sau S1, S2, (T = Trimestru/S = semestru), tabelul contine perioada de raportare ca atare, numarul de inregistrare si data, obtinute de la organul fiscal competent. Atasat fiecarei sectiunii de declaratii, exista filtre pe baza carora se poate selecta o declaratie in vederea generarii si vizualizarii copiei acesteia
Important! Pentru completarea datei de inregistrare este disponibil un calendar cu ajutorul caruia se alege data de inregistrare in formatul corect. Dupa introducerea elementelor de filtrare si tastare a butonului Go, se genereaza copia declaratiei selectate.
Solutia pune la dispozitie doua butoane:
- View pentru generarea declaratiei in format .pdf in browser;
- Export pentru exportul declaratiei in format .pdf si salvare externa.
Situatie sintetica
Sectiunea cuprinde informatii referitoare la obligatiile de plata restante, sumele totale grupate pe ani si luni. Dandu-se click pe suma aleasa, se afiseaza informatii detailate despre natura sumelor care compun creanta si data la care se raporteaza, precum si data la care informatiile au fost actualizate. in continuare se detaliaza informatii despre documentele in baza carora suma este cuprinsa in creante.
Instructiunile de utilizare a serviciului „Acces controlat la dosarul contribuabilului” pot fi accesate pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului din prima pagina.
sursa: financiarul.ro
Cerinte pentru sistemul de operare
Serviciul Acces controlat la dosarul contribuabilului functioneaza pe calculatoare cu sistem de operare Windows. Programul de Internet (ex. Internet Explorer) trebuie sa aiba prima optiune limba engleza. in caz contrar, trebuie parcursi urmatorii pasi: din meniul Tools se alege Internet Options, se tasteaza butonul Languages si se alege English (United States).
Accesarea aplicatiei
Aplicatia este disponibila utilizatorilor care poseda certificat digital calificat.
Dupa autentificarea pe portalul ANAF prin functia Logare, va aparea pagina cu spatiul privat al contribuabilului, de unde se acceseaza aplicatia din meniul Dosar fiscal. in continuare, pentru lansarea aplicatiei se da click pe textul Dosar fiscal.
Pe ecran se va afisa meniul principal care contine patru submeniuri de lucru astfel:
- Date identificare;
- Vector fiscal;
- Situatie sintetica;
- submeniuri pentru fiecare Declaratie in parte.
In mod automat, aplicatia afiseaza un camp de editare, referitor la codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor.
Pentru completarea campului Cod fiscal, se procedeaza la alegerea unui CUI, din lista atasata certificatului digital cu care s-a facut autentificarea.
Prin tastarea butonului Go, se lanseaza cautarea datelor pentru codul fiscal furnizat. in absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile insa acestea nu vor avea continut.
Navigarea intre meniuri este posibila prin deplasarea mouse-ului si alegerea optiunii dorite.
Meniuri de lucru
Date identificare
Se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni, astfel:
Sectiunea de date comune
In prima parte a sectiunii se prezinta codul de identificare fiscala selectat si denumirea, iar in cea de a doua parte se prezinta domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, starea acestuia, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, cu includerea numarului si datei declaratiei, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA si tipul sediului.
Sectiunea de date specifice
Categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice sunt: agenti economici, persoane fizice, institutii publice, nerezidenti.
Vector fiscal
Sectiunea cuprinde informatii legate de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul) si periodicitatea declararii acestora.
Declaratii
Sectiunea cuprinde informatii legate despre declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei. Prezentarea se face sub forma tabelara in ordinea descrescatoare a anilor de raportare, iar in cadrul anilor, gruparea se face pe luna de raportare. in cazul in care in declaratie, perioada de raportare este inlocuita cu T1…T4 sau S1, S2, (T = Trimestru/S = semestru), tabelul contine perioada de raportare ca atare, numarul de inregistrare si data, obtinute de la organul fiscal competent. Atasat fiecarei sectiunii de declaratii, exista filtre pe baza carora se poate selecta o declaratie in vederea generarii si vizualizarii copiei acesteia
Important! Pentru completarea datei de inregistrare este disponibil un calendar cu ajutorul caruia se alege data de inregistrare in formatul corect. Dupa introducerea elementelor de filtrare si tastare a butonului Go, se genereaza copia declaratiei selectate.
Solutia pune la dispozitie doua butoane:
- View pentru generarea declaratiei in format .pdf in browser;
- Export pentru exportul declaratiei in format .pdf si salvare externa.
Situatie sintetica
Sectiunea cuprinde informatii referitoare la obligatiile de plata restante, sumele totale grupate pe ani si luni. Dandu-se click pe suma aleasa, se afiseaza informatii detailate despre natura sumelor care compun creanta si data la care se raporteaza, precum si data la care informatiile au fost actualizate. in continuare se detaliaza informatii despre documentele in baza carora suma este cuprinsa in creante.
Instructiunile de utilizare a serviciului „Acces controlat la dosarul contribuabilului” pot fi accesate pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului din prima pagina.
sursa: financiarul.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
01Feb2022
Ordinul ANAF nr. 80/2022. Modificari privind procedura de directionare a 3,5% din impozitul anual catre ONG-uri
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022
20Nov2017
Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor
de
PortalContabilitate.ro
20 Nov 2017
16Nov2017
Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017
de
PortalContabilitate.ro
16 Nov 2017
16Nov2017
Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?
de
PortalContabilitate.ro
16 Nov 2017
13Nov2017
Analiza OUG 79 - Impunerea veniturilor din salarii in 2018
de
PortalContabilitate.ro
13 Nov 2017
10Nov2017
Noile contributii si impozite din 2018. Comunicat Guvern
de
PortalContabilitate.ro
10 Nov 2017