Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Septembrie 2023
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie bunuri de la persoana fizica (administrator). Implicatii contabile si fiscale la nivelul societatii

valabil la 29 Iul 2023Conform legislatiei in vigoare!
Diana Ioana Tabara Raspuns oferit de
Diana Ioana Tabara

Expert contabil

Intrebare: O societate neplatitoare de TVA achizitioneaza de la administrator marfuri in valoare de 181.000 lei. Acestea sunt achizitionate in scopul vanzarii in propriul magazin. Administratorul declara ca acestea au fost achizitionate de la producatori locali (persoane fizice) pe parcusul anului trecut, in vederea deschiderii unui magazin cu specific traditional. Administratorul a intocmit borderou de achizitie, respectiv NIR, plata acestuia se va efectua pe parcusul desfasurarii activitatii.

Fiind o achizitie ocazionala, ce implicatii fiscale/contabile se aplica in acest caz, respectiv daca bordero poate fi document justificativ pentru intrarea in gestiune a produselor si daca este limitat la o anumita valoare?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 4719

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 iul 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 112296 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

PFA sau SRL in 2023?

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "PFA sau SRL in 2023?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate

21Sep2023

Inregistrare factura de achizitie intracomunitara de bunuri emisa eronat

de Mihaela Corneanu valabil la 21 Sep 2023
Intrebare: S-a achizitionat un produs cu valoare mica, de pe platforma EMAG. Plata s-a facut in lei, cu cardul de firma. Produsul a fost livrat de curier - nu se cunoaste de unde a fost livrata marfa. Factura este emisa de un furnizor din Bulgaria, are un cod fiscal cu prefixul BG, valid in sistemul VIES, dar contine si TVA 20%.Cum se considera operatiunea din punctul de vedere al TVA?
21Sep2023

Furnizor non-UE, transport din UE

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 21 Sep 2023
Intrebare: Se efectueaza o achizitie online de la un furnizor din Serbia. Expedierea produsului s-a facut cu posta, dar din Croatia conform documentului care a insotit coletul. Plata s-a facut la confirmarea comenzii. Factura este emisa fara TVA si contine doar denumirea firmei, adresa si coordonatele bancare, fara un cod fiscal.Se poate considera valid acest document pentru inregistrarea achizitiei in ...
15Sep2023

Achizitie centrala termica in cadrul unei prestari de servicii

de Mihaela Corneanu valabil la 15 Sep 2023
Intrebare: O societate neplatitoare de TVA cu codul CAEN 4334 "Lucrari de vopsitorie, zugraveli si montari geamuri" a incheiat un contract de prestari servicii privind amenejarea unui spatiu cu un beneficiar. Acesta achizitioneaza materiale consumabile, dar si o centrala termica in valoare de 3999 lei in vederea montarii catre beneficiar. Societatea prestatoare de servicii factureaza catre acesta situatie ...
10Sep2023

Bunuri imobile. Faptul generator TVA

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 10 Sep 2023
Intrebare: Un dezvoltator imobiliar are antecontracte semnate inca din 2022. Aceste apartamente fac parte dintr-un bloc finalizat recent (august 2023). In momentul de fata sunt depuse actele la Primarie in vederea obtinerii procesului verbal cu finalizarea lucrarilor. Pana la sfarsitul anului nu va avea loc intabularea blocului, doar receptia cu clientii. Art. 281 alin. 6 din Codul fiscal: "Pentru ...
07Aug2023

Livrare de bunuri fara tranzit in Romania

de Mihaela Corneanu valabil la 07 Aug 2023
Intrebare: SC X SRL cumpara peste si fructe de mare din afara UE (Turcia) si vinde marfa in Germania fara ca aceasta sa treaca prin Romania. Practic, marfa nu este receptionata in Romania. Ce formalitati trebuie sa intreprinda? Unde se plateste TVA? Cum se factureaza catre clientul din Germania si care este monografia contabila?
18Iul2023

Achizitie din Insulele Madeira. TVA

de Anca Bilas valabil la 18 Iul 2023
Intrebare: O societate comerciala platitoare de TVA are codul CAEN 4621 - Comertul cu ridicata al cerealelor. Efectueaza o achizitie de la un furnizor al carui VAT number nu este mentionat pe factura fiscala. Cum trebuie tratata aceasta speta vizavi de inregistrarea contabila si, de asemenea care sunt implicatiile fiscale din punctul de vedere al TVA?
x