Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 6 Octombrie 2022
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie bunuri imobile in rate. Tratament contabil si fiscal

valabil la 15 Sep 2022Conform legislatiei in vigoare!
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist
Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract (promisiune bilaterala de vanzare cumparare) cu o firma platitoare de TVA pentru achizitia a 2 apartamente si a unui loc de parcare.
- apartament 101 mp - valoare 261.000 euro fara TVA
- apartament 63 mp - valoare 166.000 euro fara TVA
- loc parcare subsol imobil - valoare 25.000 fara TVA
Plata se va face in 5 transe pana la finalul anului 2024, cand vor fi finalizate imobilele. Factura pentru transa 1 a fost emisa si se specifica la TVA - taxare inversa.

Imobilele vor fi folosite pentru inregistrare sediu firma, folosinta mixta sau posibil revanzare (este nevoie de un cod CAEN in statut)? Care este modul corect de inregistrare in contabilitate si care sunt aspectele fiscale pe care sa le luam in considerare pentru a inregistra corect aceste tranzactii?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4649

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 sep 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 99341 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

PFA sau SRL in 2023?

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "PFA sau SRL in 2023?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

01Oct2022

Capitalizare cheltuieli intretinere si reparatii

de Anca Bilas valabil la 01 Oct 2022
Intrebare: Societatea detine o cladire (inchiriata catre terti) pentru care doreste sa angajeze urmatoarele costuri:1. Instalatia electrica: Inlocuirea instalatiei electrice existente inca de la constructia cladirii (>20 ani) cu una care respecta standardele de siguranta curente si permite suportarea unor consumatori mai mari de energie (e.g. lazi frigorifice);2. Hidroizolatie: lucrarile sunt de ...
20Sep2022

Compensare investitie efectuata cu chiria datorata pentru spatiu

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Sep 2022
Intrebare: O SRL este platitoare de TVA. Investeste in cladirea inchiriata pe 5 ani. Facturile cu materialele folosite au fost inregistrate in contul 231.1. Entitatea doreste sa compenseze acea investitie cu chiria. Entitatea trebuie sa factureze suma ce s-a adunat in contul 231.1 pentru a stinge contul 231.1.La venit ce cont trebuie ales? Care este monografia contabila pentru aceasta speta?
12Sep2022

Schimbare perioada amortizare cladire

de Anca Bilas valabil la 12 Sep 2022
Intrebare: Societatea a decis modificarea duratei de amortizare a unei cladirii, ca urmare a modificarii semnificative a conditilor de utilizare. Conform catalogului mijloacelor fixe, pentru Depozite frigorifice pentru alimente, cod 1.5.8, perioada de amortizare este cuprinsa intre 20 si 30 de ani. Initial am calculat amortizare pe 30 de ani, iar acum s-a redus perioada de amortizare la 20 de ani, la minim. ...
04Sep2022

Vanzare teren construibil

de Daniela Manole valabil la 04 Sep 2022
Intrebare: Vanzarea de teren intre 2 intreprinderi individuale (platitoare de tva) se face cu factura cu tva sau este corect si cu contract de vanzare cumparare notarial?
06Sep2022

Investitie la spatiu inchiriat

de Vera Constantin valabil la 06 Sep 2022
Intrebare: Compania A incheie un contract de inchiriere pentru o perioada initiala de 5 ani pentru un spatiu de birouri. Realizeaza in acest spatiu, pe cheltuiala sa, conform contractului de inchiriere, amenajari interioare si il mobileaza corespunzator. Spatiul va fi utilizilat jumatate pentru birouri proprii si jumatate subinchiriat companiei mama (SRL autohton).Care este monografia contabila si ...
30Aug2022

Reevaluare cladiri. Inregistrari contabile

de Anca Bilas valabil la 30 Aug 2022
Intrebare: Societatea detine un imobil achizitionat in anul 2000 si care face obiectul reevaluarii periodice la 3 ani. Diferenta dintre amortizarea calculata pe baza valorii reevaluate a imobilului si valoarea amortizarii calculate pe baza costului initial al activului s-a inregistrat lunar prin 281 = 755, iar acum se doreste transferul din rezerva din reevaluare in rezultatul reportat a acestor diferente ...
x