Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 2 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Bilant societate absorbita
    Din raspunsul primit inteleg ca societatea care va fi absorbita ar trebui sa depuna bilant pentru anul 2024, deoarece a fost activa in peroada ianuarie-aprilie 2024. Am inteles corect? Daca da, este o problema pentru ca de la data depunerii...
    mai mult

Achizitie de bunuri cu instalare in Romania, declaratia Intrastat

valabil la 11 Aug 2013
Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Consultant fiscal

Intrebare: Avem un contract pentru achizitie centrala fotovoltaica la cheie, cu o firma nemteasca. Echipamentele au sosit la SIBIU pe teren in lunile aprilie si mai, in iunie s-a terminat montajul si s-a facut receptia si predarea parcului.

Nemtii ne-au facut o factura in iunie si in iulie o alta fact pe diferenta. Nu avem alte documente (CMR-urile sunt la ei pentru ca ei au facut si montajul si ei au primit echipamentele pe teren).

In iunie am declarat factura in Vies 390 si 300 la achizitie intracomunitara.

Declaratia intrastat cand trebuie sa o depun? In luna cand au sosit pe teren echipamentele? Sau in lunile cand am primit facturile? Avand in vedere ca eu nu am alte documente;

Nu am cantitate si nici valoare pe componente, pretul e stabilit pe mwp instalata, iar decl.cere masa neta a fiecarui produs si coduri.

Valoarea declarata in 390 trebuie sa corespunda cu cea din declaratia intrastat, chiar daca sunt facute in luni diferite? Intervin diferente de curs valutar...


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3511-prod.eng.

Raspuns: Din intrebarea dvs. rezulta faptul ca a avut loc o achizitie intracomunitara de bunuri cu instalare pe teritoriul Romaniei. In luna aprilie si mai 2013, partenerul din Germania realizeaza un nontransfer de bunuri a carui valoare nu se raporteaza nici prin declaratia cod 390, dar nici prin declaratia Intrastat. Pentru aceasta operatiune, in situatia in care nu are un sediu fix pe teritoriul Romaniei, partenerul din Germania nu trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania deoarece nu datoreaza TVA pentru nontransferul bunurilor pe teritoriul Romaniei.

Pentru aceasta operatiune, beneficiarul din Romania, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, trebuie sa aplice regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427 asupra valorii facturate de catre partenerul extern in luna iunie si iulie 2013. Locul operatiunii este in Romania deoarece bunurile livrate de catre partenerul din Germania sunt montate pe teritoriul Romaniei. In baza prevederilor art. 132 alin. (1) lit. b), locul livrarii acestor bunuri se considera a fi" locul unde se efectueaza instalarea sau montajul, de catre furnizor sau de catre alta persoana in numele furnizorului, in cazul bunurilor care fac obiectul unei instalari sau unui montaj;" . Desi este impozabila in Romania, operatiunea nu reprezinta o achizitie intracomunitara de bunuri astfel incat beneficiarul din Romania sa fie obligat la plata taxei conform prevederilor art. 151. Obligatia platii TVA este reglementata prin art. 150 alin. (6) din Codul fiscal. Avand in vedere complexitatea operatiunii formata atat din livrare de bunuri cat si din prestarea de servicii pentru instalarea acestora, valoarea operatiunii nu se raporteaza prin declaratia cod 390 VIES. Prin declaratia 390 VIES se raporteaza doar achizitiile intracomunitare de bunuri pentru care obligatia platii taxei intervine conform prevederilor art. 151 "Persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare" pentru care locul este stabilit conform prevederilor art. 132^1 alin. (1) din Codul fiscal, fara a se raporta si valoarea achizitiilor de bunuri cu instalare pentru care obligatia platii TVA intervine conform prevederilor art. 150 alin. (6) din Codul fiscal, locul fiind stabilit conform prevederilor art. 132 alin. (1) lit. b).

In acest caz, chiar daca bunurile au intrat pe teritoriul Romaniei incepand cu luna aprilie 2013, consider ca se supune regimului de taxare inversa doar valoarea fiecarei facturi primite de la partenerul extern pentru montarea si instalarea bunurilor, acceptata de catre beneficiar in luna iunie si iulie 2013. Astfel, in jurnalele de TVA si in evidenta contabila se inregistreaza doar facturile emise de catre furnizor in luna iunie si iulie 2013. Sumele din jurnalele de TVA se raporteaza prin decontul de TVA cod 300 atat la randul 7 "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa)" , dar fara reportarea sumei la randul 7.1 "Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" cat si la randul 20, dar fara report la randul 20.1.
Avand in vedere faptul ca operatiunea astfel efectuata nu se raporteaza prin declaratia cod 390, consider ca valoarea acesteia nu trebuie raportata nici prin declaratia Intrastat.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Intrastat

01Dec2023

I.I. servicii prelucrare bunuri. Achizitie servicii de intermediere de la o companie din UE

de Elena Garofil valabil la 01 Dec 2023
Intrebare: O Intreprindere Individuala recent infiintata doreste sa presteze servicii de confectionare covoare din piele pentru o societate A din Olanda, in sistem lohn - beneficiarul ii trimite bucatile de piele, din care II din Romania prin coasere, lipire etc. confectioneaza produsul finit, il ambaleaza si il expediaza cu transportatorul desemnat si platit de beneficiarul din Olanda. In acest sens ...
29Aug2023

Discount acordat de furnizor. Tratament fiscal TVA

de Ionut Jinga valabil la 29 Aug 2023
Intrebare: Avem un furnizor din UE care ne livreaza intracomunitar marfuri. Conform contractului, daca plata se face inainte de termenul normal de exigibilitate a platii, beneficiem de un discount (cash discount). Pe factura care insoteste marfa nu este scazut acest discount, ci doar se face mentiunea ca daca platim in termen de pana la X zile beneficiem de un discount de 3%, pe care avem dreptul sa-l ...
18Mai2023

Achizitie de la partener din UE cu livrare din afara UE

de Olguta Crevelescu valabil la 18 Mai 2023
Intrebare: O societate a participat la o licitatie pentru achizitia unui utilaj. Licitatia a fost organizata de o societate din Franta avand cod fiscal valid de TVA, insa utilajul se afla in Norvegia. Contravalorea utilajului s-a achitat in contul societatii din Franta. Livrarea utilajului s-a efectuat din Norvegia direct in Romania. In Romania in vama s-a emis declaratie vamala, unde s-au achitat taxe ...
01Mar2023

Documente justificative scutire de TVA. Transportul in sarcina beneficiarului

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 01 Mar 2023
Intrebare: Societatea mea are contract de vanzare cereale cu o societate x din Austria platitoare de tva cu cod valid. Transportul este in sarcina cumparatorului, FCA. Societatea x revinde cerealele altor societati din Italia, Germania etc. Eu cand primesc comanada de incarcare primesc si datele fimei unde va fi descarcata marfa. Pe CMR completez la pct. 1 ca eu incarc pentru X, la pct. 2 destinatar ...
13Feb2022

Prestari intracomunitare de servicii. Regim fiscal TVA in Romania

de Amelia Dumitras valabil la 13 Feb 2022
Intrebare: O persoana juridica este neplatitoare de TVA, dar are cod special de TVA. Are cod CAEN 6201 "Activitati de realizarea a soft-ului la comanda". Furnizeaza servicii grafice si web, servicii furnizate pe cale electronica catre o persoana juridica impozabila in scopuri de TVA din Olanda, in baza unui contract.Cum trebuie sa emita factura firma din Romania catre firma din Olanda din punctul de ...
01Nov2021

Achizitie intracomunitara echipament cu instalare in Romania. Tratament fiscal TVA

de Amelia Dumitras valabil la 01 Nov 2021
Intrebare: O achizitie intracomunitara a unui echipament la care furnizorul din Germania se angajeaza sa monteze/instaleze echipamentul in Romania (ori el, ori un alt furnizor in numele lui) se declara in Intrastat?
x