Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 9 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie intracomunitara

valabil la 31 Ian 2021
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: ONG, institutie privata de utilitate publica cu profil de invatamant, doreste sa efectueze achizitii intracomunitare de bunuri (masti, produse de igiena, teste Covid, pentru profesori si elevi) si de servicii intracomunitare (anumite cursuri de specializare care se tin in Romania de catre o societate din Germania). Institutia desfasoara activitate non profit, de invatamant.

1. Institutia este obligata sa obtina cod special de TVA pentru achizitiile intracomunitare? Nu poate achizitiona produsele pe baza codului de inregistrare al activitatii fara scop patrimonial? Aceste produse sunt folosite pentru a desfasura in bune conditii activitatea de baza, invatamantul. Nu sunt pentru nicio activitate economica.

2. Daca este necesar codul special de TVA, ce obligatii avem dupa aceea: se intocmesc declaratiile 390 si 301?

3. De asemenea, trebuie efectiv platit catre bugetul de stat tva aferenta achizitiilor respective sau cum se procedeaza in acest caz cu inregistrarea facturii?

Tip societate: O.N.G.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 8532

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 31 ian 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123486 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

07Mai2024

Achizitie marfuri din China. TVA taxe vamale achitate in Ungaria

de Vera Constantin valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: Societatea X achizitioneaza o matrita din China. Vama s-a facut prin intermediul unui comisionar vamal din Ungaria. Taxele aferente importului (tva si taxa vamala) au fost platite de catre societatea X. S-a convenit cu furnizorul matritei ca taxa vamala sa se refactureze catre comisionarul vamal din Ungaria.Va rugam sa ne ajutati cu inregistrarile contabile aferente importului si refacturarii ...
07Mai2024

RO e-Transport. Achizitii din UE. Produse fara risc fiscal

de Vera Constantin valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: O societate face achizitii intracomunitare marfuri fara risc fiscal ridicat in baza a 4 avize de expeditie cu destinatii diferite, loc de descarcare diferit, dar fiind transportate cu acelasi mijloc de transport. Este acceptat ca pentru cele care intrunesc conditiile de greutate 500 kg sau o valoare 10.000 lei se solicita codul UIT, iar pentru celalate nu se solicita codul UIT? Organizatorul de ...
07Mai2024

Aspecte fiscale facturare fara TVA catre o persoana juridica nestabilita in Romania

de Anca Bilas valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: O societate S.R.L. cu sediul in Italia achizitioneaza mobila de la o firma A cu sediul in Romania si le vinde mai departe la un client (societate) cu sediul in SUA si transport este direct din Romania in SUA. Firma din Italia achizitioneaza de la o firma B, care are sediul in Romania, picioare de lemn necesare pentru productia de mobila de la firma A, si transportul picioarelor de lemn de la ...
08Mai2024

Factura emisa ulterior primirii marfurilor

de Gabi Popescu valabil la 08 Mai 2024
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: achizitie intracomunitara de marfa - furnizorul emite factura proforma, marfa ajunge la noi pe baza de CMR si se face receptia, se intocmeste NIR. Furnizorul va emite factura fiscala (invoice) cu data de 15 luna urmatoare conform procedurilor interne legislative (Belgia). Se inregistreaza intrarea marfii in contabilitate 371 = 408, se achiata fz 408 = 5124 conform ...
06Mai2024

Operatiune triunghiulara TVA. Obligatiile cumparatorului-revanzator

de Constanta Popa valabil la 06 Mai 2024
Intrebare: O societate (x) din Romania platitoare de tva are urmatoarea activitate: primeste comanda de la o firma (Y) din Germania pentru o masinuta folosita in parcul de distractii pentru copii in care bagi moneda si ea incepe sa se miste.Firma noastra da comanda la o fabrica din Italia pentru acesta masinuta. Cei din Italia ne emit factura noua, fara tva, noi o achitam, iar firma din Italia trimite ...
27Apr2024

Achizitie marfa din Spania transportata pentru depozitare si grupare. TVA in functie de natura operatiunilor

de Constanta Popa valabil la 27 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra urmeaza sa aiba urmatorul flow privind unele achizitii intracomunitare:1. Societatea noastra X din Romania cumpara materii prime din Spania;2. Fizic, materia prima ajunge mai intai intru-un depozit logistic in Spania (un depozit al unei societati din grup), apoi sunt trimise in Romania; Conditiile de livrare sunt diferire pana la depozitul logistic din Spania de la EXW/FCA ...
x