Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 6 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie materie prima din UE. Prelucrare la terti in alte state membre

valabil la 03 Feb 2021
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societatea este producatoare de motoare electrice. Achizitionam materii prime in forma bruta de la o firma din grup (Franta), mai precis piesele se obtin prin topirea metalului si ulterior forma lor este definita prin turnare intr-o matrita. Achizitia se face pe baza de comenzi plasate intern (unitate de masura: bucati), avem un sistem intern de gestiune si plasare comezi, la momentul in care marfa este incarcata pe camion din Franta deja apare la noi in sistem ca fiind marfa in tranzit, conditia de livrare este Exwork, factura este emisa automat in momentul incarcarii pe camion. Receptia fizica se doreste a fi doar dupa ce materialele parcurg integral fazele de prelucrare.

Aceste materiale in forma bruta sunt trimise direct din Franta in Ungaria succcesiv catre 2 furnizori. Primul furnizor extern va face operatiunea de machinig (gaurire, finisare), cel de-al doilea va realiza operatiunea de cataforeza (vopsire). S-au creat coduri diferite (3) atat pentru materia prima bruta, cat si pentru celelalte 2 operatiuni (de prelucrare) pe aceste coduri vom plasa comenzi catre furnizorii externi din Ungaria la un tarif de prelucrare definit.

Care sunt inregistrarile contabile in acest caz? In urma procesului de machining pot sa apara rebuturi, fiind o operatiune necesara de prelucrare a materiei prime vom inregistra pe cheltuieli cu materiile prime cele 2 operatiuni de prelucrare? Mentionez ca societatea noastra utilizeaza metoda inventarului intermitent, efectuam inventarierea materiilor prime lunar. Trebuie sa inregistram ca si stocuri aflate la terti spre prelucrare la final de luna? Ce documente se intocmesc in acest caz? Cum vom evidentia rebuturile care apar?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2825

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 03 feb 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123370 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

06Mai2024

Inregistrare achizitie terenuri in contabilitate cu intarziere

de Anca Bilas valabil la 06 Mai 2024
Intrebare: O societate a achizitionat mai multe terenuri arabile in perioada 2006-2018, dar din cauza unei evidente contabile deficitare acestea nu figureaza inregistrate in contabilitate. Mai mult decat atat, pentru unele dintre ele exista niste litigii, in sensul ca o persoana imputernicita a vandut o parte din terenuri cu rea credinta, fara a avea acordul asociatilor, iar acestia intetioneaza sa-si ...
05Mai2024

Corectare eroare contabila

de Mariana Prejbeanu valabil la 05 Mai 2024
Intrebare: O societate a implementat un proiect de cercetare-dezvoltare inovare cu finantare europeana in perioada 2021 - 2023. Rezultatul proiectului a fost crearea unei solutii de management (un soft). Bugetul proiectului a inclus:- Cheltuieli de cercetare finantate 80% - cheltuieli de personal;- Cheltuieli de dezvoltare finantate 20% - cheltuieli de personal;- echipamente.In contabilitate ...
03Mai2024

Transfer business

de Stan Cosmina valabil la 03 Mai 2024
Intrebare: Businessul de la o fabrica din grup din Spania s-a mutat in Romania la fabrica noastra. Mijloacele fixe ale entitatii din Spania (am aflat acum dupa transfer) nu erau proprietatea lor, ci inchiriate. Astfel, noi vom continua contractul de chirie pentru aceste mijloace fixe transferate. La momentul transferului noi am ocazionat costuri de relocare, inchiriere utilaje pentru manevrare, manopera ...
18Apr2024

Cod SAF-T achizitie activ

de Costin Istrate valabil la 18 Apr 2024
Intrebare: Um mijloc fix achizitionat in decembrie 2022 este inregistrat pe mijloace fixe. Este pus in functiune in 2023 si genereaza amortizare.Din punctul de vedere al declaratiei SAF-T pentru activele care se raporteaza pentru anul 2023, pe ce cod SAF-T se declara: 10 - achizitie sau 130 - alte tranzactii? Se declara in declaratia aferenta lui 2023? Precizez ca este prima declaratie SAF-T pe care am ...
12Apr2024

Monografie contabila achizitie program informatic

de Mihaela Corneanu valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Firma a achizitionat un program informatic de management al depozitului. Conform contractului, acesta s-a produs in rate pe masura ce se mai lucra la el se facea cate o factura cu deviz in spate. Pana acum a fost inregistrat in contul 203. Se pune in functiune cu proces verbal de punere in functiune.Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila, incadrare ca mijloc fix si durata de ...
11Apr2024

Inventariere si evaluare mijloace fixe

de Vera Constantin valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Suntem un operator de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Conform politicilor contabile facem reevaluarea patrimoniului, de regula, la un interval de 3 ani. La data de 31.12.2023 am facut reevaluarea cu un evaluator autorizat ANEVAR, reevaluarea fiind la valoarea justa. Din pacate rezultatele raportului de reevaluare au avut un impact inacceptabil asupra amortizarii, incepand cu ...
x