Achizitie si depozitare cereale, diverse situatii
1. Presupunand achizitia a 100 to porumb la 700 tonto, vanzarea a 660 tone cu 900 ronto, cost pt operatiile tehnologice de imbunatarire a calitatii - 30 ron/to, scazaminte si perisabilitati admise legal cf norme (deci chelt. e deductibila)- 40 de tone din care 25 to rezultate fizic astfel: 20 to valorificabile (10 to spartura de porumb si 3.5 to praf tehnologic - colectat la miscarea produsului pe benzile transportoare - deci contine si porumb) iar 5 to nevalorificabile (praf tehnologic ce nu a putut fi vandut si va fi trimis la o firma care se ocupa cu colectarea de deseuri, pt aruncare). O tona de spartura se vinde cu 650 ronto iar una de praf tehn cu 90 ron/to. Care sunt punctual inregistrarile contabile de la intrare si pana la vanzare (inclusiv costul la care inregistram cele 2 produse secundare; aplicarea scazamintelor etc.) si documentele implicate? Spartura, respectiv praful tehnologic se vand cu taxare inversa sau nu? Opinia noastra este ca pt cereale (inclusiv porumb), in Nomenclatorul vamal dupa care au fost mentionate cerealele in CF, sparturile au coduri separate de ale cerealelor propriu-zise (Capitolul 23: "Reziduri"). Drept pt care aplicam TVA la vanzarea de spartura, praf. Este corecta interpretarea? Pt plantele tehnice (soia, rapita, floarea soarelui), se include direct in titulatura sintagma "chiar sfaramate" si nu apar in Nomenclator referiri la produse reziduale provenind de la ele; deci consideram vanzarea de sparturi de la aceste plante tehnice cu taxare inversa, ca produsul de baza. E corect?
2. Presupunand luarea in custodie a 150 to porumb, la valoarea stabilita in contract de 650 ron/to (am inteles ca trebuie stabilita o valoare de intrare a marfii chiar daca e custodie), scazaminte legale de 25 to din care cuantificabile: 10 to spartura, 3 tone praf tehnologic - pe care deponentul le poate vinde si 2 to de praf care va trebuie aruncat. Practic noi le restituim, pe baza de aviz si PV: 125 to porumb, 10 to spartura porumb si 5 tone de praf. Diferenta de 10 to (evaporare apa la uscare) le va fi justificata prin actul de lichidarea a gestiunii. Ei ne solicita noua sa aruncam cele 2 to de praf iar restul de marfa restituita o preiau cu transportul lor. Costul pt operatiile tehnologice: 30 ronto. Care sunt inregistrarile contabile si documentele implicate (inclusiv aruncarea prafului lor de catre noi) de la primirea in custodie pana la predarea si lichidarea gestiunii?
3. In cazul in care marfa este pusa la un loc, este in regula sa consideram gestiunea per total, de la inceput pana la lichidarea unui anumit produs, iar apoi, in functie de diferentele reiesite intre total intrat si total iesit, sa efectuam distribuirea acestora in functie de cantitatea ce apartine fiecarui proprietar (inclusiv a noastra)? Cum operam daca ne rezulta 10 tone de spartura din tararea intregii cantitati de porumb, nu putem sa stim exact la momentul operatiunii cat apartine fiecarui proprietar si noi agreem cu proprietarii sa o valorificam noi (pt ca trebuie eliberat spatiul si nu putem tine spartura pana la lichidare). La sfarsit se face distribuirea cantitatilor care i se cuvin fiecarui deponent iar in cazul in care noua nu ni se cuvineau 10 to de spartura ci doar 5, unul sau mai multi deponenti ne vor vinde diferenta. Cum ar trebuie documentate aceste tranzactii (inclusiv intelegerea sa vindem noi) si care sunt inregistrarile contabile avand in vedere ca noi vindem luna aceasta spartura (si nu stim cat urmeaza sa ne vanda fiecare deponent ulterior) iar facturile de achizitie de la deponenti vor fi intocmite peste mai multe luni?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 iul 2013.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123369 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!