Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie spatiu comercial. Implicatii fiscale

valabil la 13 Sep 2017
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: In anul 2012 societatea a cumparat un spatiu comercial (cladire) in regim de scutire, neplatind TVA, cu o valoarea totala de 1.600.000 lei. In anul 2014 societatea efectueaza lucrari de modernizare si transformare a cladirii care sunt in valoare de 480.000 lei + TVA. Pentru aceste cheltuieli cu modernizarea, societatea a dedus TVA 24% in suma de 115.200 lei. Lucrarile de modernizare sunt de valoare mai mare de 20% din valoarea cladirii dupa modernizare. In luna septembrie 2017 se decide vanzarea cladirii catre unul din asociati, persoana fizica. Societatea va vinde cladirea in regim de scutire.

1. Trebuie facuta ajustare pentru TVA? Cum se face ajustarea de TVA pentru valoarea modernizarilor? Ce perioada se ia in calcul, cum se calculeaza si cum se contabilizeaza in decontul de TVA al carei luni se evidentiaza ajustarea?

2. Pentru ca a efectuat o vanzare in regim de scutire,societatea va trebui sa calculeze pro rata? Daca da, cum se calculeaza pro rata si pentru ce deconturi va trebui aplicata? Pentru decontul lunii septembrie sau deconturile viitoare? Cat timp trebuie aplicata prorata pe viitor - pe tot parcursul functionarii firmei sau doar pentru anii 2017-2018?

3. Ce implicatii pot exista pentru faptul ca vanzarea se face catre unul din asociati? Trebuie sa tinem cont de aspecte specifice?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5920

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 sep 2017.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123216 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria TVA

29Apr2024

Inregistrare TVA achizitii persoana partial impozabila

de Bajan Camelia valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Avem o ONG platitoare de TVA pentru ca desfasoara si activitati economice cu o cifra de afaceri mai mare de 300.000 ron. Noi pana acum am inregistrat facturile din activitatea fara scop patrimonial fara TVA, asa cum faceam si inainte de a deveni platitori de TVA. Am schimbat doar la activitatea economica si am inregistrat faxcturile cu TVA. Anul acesta, cenzorul ne-a pus in vedere sa inregistram ...
29Apr2024

Inregistrarea in scopuri de TVA a unei PFA cu activitate de comercializare a ochelarilor de vedere

de Liviu Sapunaru valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: O PFA avand ca obiect de activitate comercializare ochelari, montaj si reparatii, a obtinut in cursul anului 2023 venituri totale in valoare de 352.458 ei, din care 27.510 reprezinta manopera montaj, iar 324.948 reprezinta contravaloare lentile cu dioptrii si rame ochelari de vedere. Pozitiile sunt evidentiate pe bonurile fiscal distinct. Firma nu este platitoare de TVA.Va rog sa imi ...
29Apr2024

Achizitii intracomunitare scutite de TVA. Completare declaratii fiscale

de Ionut Jinga valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Unde ar trebui declarata o factura din Germania care contine produse ortopedice conform art. 294 alin. 5 lit. d in decontul de TVA (300) si in D390? Ambele firme sunt platitoare de TVA. Exemplu: valoarea facturii este 12.000 lei c/v euro si tva 0 la vanzare (conform art. 294 alin. 5 lit. c si d).
25Apr2024

Nerezidenti. Renuntare la codul de tva

de Vera Constantin valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: O societate din UE este inregistrata ca platitoare de TVA in Romania in mod direct (nu are sediu fix aici si nu este inregistrata prin reprezentant fiscal). Incepand cu 1 iulie doreste sa renunte la codul de platitor de TVA atribuit de autoritatile romane.Va rugam sa ne detaliati procedura care trebuie urmata, inclusiv termene si mod de completare eventuale declaratii, atat pentru anularea ...
24Apr2024

Achizitiile intracomunitare de materie prima din Germania. Proceduri, documente si obligatii

de Liviu Sapunaru valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra achizitioneaza materie prima din Germania. Marfa este livrata de catre furnizor, platitor de TVA, prin firme de curierat catre noi, firma platitoare de TVA. Factura de marfa contine si contravaloarea transportului. In acest caz trebuie sa mai detinem documente de transport, adica CMR sau AWB in cazul de fata, pentru a justifica achizitia intracomunitara?
22Apr2024

Codul CAEN 5320. Deducere TVA

de Mariana Prejbeanu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Firma X are contract de servicii de livrare produse (alimente) comandate de client de la diversi furnizori. Pentru aceasta activitate, firma are codul CAEN 5320 (alte activitati postale si de curier).Aceasta activitate intra la art. 298 alin. (3), adica putem deduce integral cheltuielile cu autoturismul?
x