Achizitii bunuri de la partener inactiv. Consecinte fiscale
Avem un furnizor X (aplica sistemul TVA la incasare) de la care am achizitionat bunuri de natura stocurilor in data de 25 octombrie, 3 si 7 noiembrie. La data inregistrarii facturilor (respectiv 25.10.2016, 03.11.2016, 07.11.2016) furnizorul a fost verificat in Registrul contribuabililor inactivi si in Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare si la acea data aplica TVA la incasare si era activ.
In data de 17.11.2016 furnizorul ne-a comunicat ca este declarat inactiv din 19.10.2016. Am intrat pe site-ul ANAF si am constatat urmatoarele:
Registrul contribuabililor inactivi:
Data inactivare: 19.10.2016
Anulare inregistrare TVA 19.10.2016
Data publicare 08.11.2016.
Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare:
- data pana la care aplica 19.10.2016
- data actualizarii 14.11.2016
- data publicarii 15.11.2016.
Avand in vedere cele expuse cum trebuie tratate cele 3 achizitii (factura din 25.10.2016, 03.11.2016 si 07.11.2016) dpdv al deductibilitatii cheltuielii si a TVA?
Completare:
La ce se refera art. 11 alin. (7) din Codul de procedura fiscala cand "dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati". Daca depuneam decontul pana la data de 17.11.2016 cand am fost anuntati ca este inactiv? La data inregistrarii facturii am verificat furnizorul in cele doua Registre (inactivi si TVA la incasare). Stocurile de materiale s-au consumat la data achizitiei si nu mai putem reveni asupra reintregirii costului de achizitie. Care este procedura?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 nov 2016.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123347 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!