Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Amortizare lociunta de serviciu

valabil la 14 Apr 2012
Adrian Benta Raspuns oferit de
Adrian Benta

Consultant fiscal si doctor in economie

Intrebare: O societate cu sediul in Giurgiu efectueaza lucrari de subantrepriza (constructii) in Bucuresti. Societatea detine in proprietate o locuinta in Bucuresti, folosita ca locuinta de serviciu (pentru dirigintele de santier, responsabil tehnic, expozitii si prezentari de materiale de ctii etc). Este aceasta locuinta mijloc amortizabil fiscal (amortizare deductibila)? Societatea justifica folosirea acestei locuinte prin prezentarea contractelor de subantrepriza, lucrari efectuate, facturi (deci, pentru delasarea personalului angrenat in aceste lucrari nu se efectueaza alte cheltuieli cu cazarea). Este obligatorie inregistrarea acesteia ca sediu secundar pentru ca amortizarea sa fie recunoscuta fiscal?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0

Raspuns: Analiza situatiei porneste de la interpretarea prevederii de la art. 24 alin. (4) lit. g) din Codul fiscal, ce stabileste ca nu reprezinta active amortizabile, in intelesul Codului fiscal, urmatoarele:
“g) casele de odihna proprii, locuintele de protocol, navele, aeronavele, vasele de croaziera, altele decat cele utilizate in scopul realizarii veniturilor.”

Observam ca legiuitorul a limitat dreptul de deducere fiscala a amortizarii pentru casele de odihna si locuintele de protocol si numai in cazul in care acestea nu participa la realizarea de venituri impozabile. Retinem faptul ca din punct de vedere contabil, amortizarea acestor active este obligatorie, insa cheltuiala nu poate fi dedusa la calculul impozitului pe profit.

In ce priveste utilizarea locuintei pe care dvs o aveti, respectiv locuinta de serviciu pentru personalul ce supravegheaza lucrarile pe santier si alte situatii similare, consideram ca amortizarea este deductibila fiscal. Se prezuma ca metoda de amortizare este liniara, iar durata normata de utilizare a cladirii este conforma cu HG 2139/2004 privind adoptarea catalogului cu duratele de amortizare ale mijloacelor fixe.

Nu consideram conditionata deducerea amortizarii de inregistrarea acestei cladiri ca sediu secundar, insa va reamintim ca incepand cu octombrie 2011, printr-o modificare adusa art. 74 din Codul de procedura fiscala, aveti obligatia inregistrarii tuturor acestor tipuri de cladiri ( birouri, locuinte, depozite), considerata sediu secundar, dupa cum urmeaza:
”prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.”

In concluzie, fata de intrebarea dvs, consideram ca amortizarea acestei cladiri este deductibila fiscal la determinarea impozitului pe profit, iar din punct de vedere procedural, aveti obligatia declararii sediului secundar la autoritatea fiscala, prin utilizarea formularului 060. Se pastreaza obligatia inregistrarii fiscale la autoritatea teritoriala competenta in termen de 30 de zile, de la infiintare, realizarea primului venit, inregistrarea primului salariat, dupa caz, in forma de organizare a contribuabilului, persoana fizica sau juridica.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

23Apr2024

Tratamentul contabil si fiscal al amortizarii unei cladiri neutilizate in scopuri economice

de Liviu Sapunaru valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O societate a achizitionat in anul 2023 o cladire veche incadrata la monumente istorice. Din punctul de vedere al impozitului pe cladiri este scutita la plata. Nu se desfasoara activitate economica la aceasta cladire.Dar din punctul de vedere al amortizarii este deductibila amortizarea la calculul impozitului pe profit?
13Apr2024

Mentinere utilaj in functiune

de Anca Bilas valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Daca scot din contabilitate un mijloc fix, pun pe cheltuiala valoarea ramasa neamortizata? Dar, totusi, el ramane fizic si se produc bunuri cu el. Este legal?Se poate inregistra intr-un an cheltuiala si scos utilajul, iar fizic sa ramana in hala de productie si sa nu mai aiba amortizare in ceilalti ani?
29Mar2024

Modificare perioada de amortizare

de Gina Popescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Am achizitionat un autoturism, data PIF 05.12.2022, valoare de intrare 87.591,25 lei, perioada de amortizare 48 luni. Incepand cu 01.01.2024 se hotareste modificarea duratei de amortizare la 72 luni.Va rog sa imi spuneti care va fi noua mea amortizare lunara.
24Mar2024

Clasificare eronata mijloc fix. Corectia amortizarii

de Constanta Popa valabil la 24 Mar 2024
Intrebare: Cum se procedeaza daca din anul 2019 s-a folosit eronat un cod de clasificare a mijloacelor fixe, respectiv rezervoare GPL? Initial durata de utilizare era de 5 ani ,dupa corectarea codului corect este de 20 ani.
12Feb2024

Statie de incarcare electrica primita cu titlu gratuit la achizitia unui autoturism

de Vera Constantin valabil la 12 Feb 2024
Intrebare: O SPARL a achizionat in ianuarie 2021 un autoturism electric. In oferta si contract a fost inclusa, cu titlu gratuit, o statie electrica. Furnizorul de energie a emis o factura de 1.300 de euro privind pretul statiei si a montajului, iar in acelasi timp a emis o factura storno de 1.300 de euro.Statia electrica trebuie inregistrata la mijloace fixe si calculata amortizare la valoarea de 1.300 ...
09Feb2024

Amortizare fiscala autoturism persoane din conducerea firmei

de Gina Popescu valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: 1. Cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice sunt deductibile limitat la un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii?2. Cheltuielile cu amortizarea fiscala sunt deductibile pentru fiecare in limita a 1.500 lei/luna. Cheltuielile cu amortizarea ...
x