Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 11 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Arhivare. Termen de pastrare a documentelor

valabil la 18 Mai 2012
Justinian Cucu Raspuns oferit de
Justinian Cucu

Jurist si expert in proceduri fiscale

Intrebare: Va rog sa imi precizati cum vedeti dumneavoastra aplicarea in practica a prevederilor pct. D (Arhivarea si pastrarea documentelor justificative si financiar-contabile) din Normele Metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, conform Legii 571/2003.

Mai precis, in cazul unui contribuabil care isi va inceta activitatea (dizolvare), avand in vedere obligativitatea pastrarii Registrului Jurnal de Incasari si Plati, a Registrului Inventar, si a celorlalte dosumente justificative timp de 10 ani prin predarea lor la arhivele statului:

1. cum va putea contribuabilul sa prezinte in original aceste documente in cazul unui control fiscal ulterior dizolvarii?

2. unde va avea loc controlul, avand in vedere ca nu mai exista sediu social al contribuabilului?

3. este suficient daca va prezenta doar niste copii scanate ale acestor documente?

4. din cate stiti dumneavoastra, exista si o alta modalitate de pastrare a documentelor de mai sus, decat la arhivele statului (eventual in custodia unei firme specializate in arhivare, contra unei taxe anuale)?

Tip societate: S.C.A.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6910

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 mai 2012.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123611 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Proceduri fiscale

03Iul2022

Procedura de aplicare a facilitatilor la salarii pentru industria alimentara

de Irina Dumitrescu valabil la 03 Iul 2022
Intrebare: Au aparut normele de la Legea 135/2022 privind facilitatile din industria alimentara?
08Iun2021

Proceduri de dizolvare a societatii aflata in incapacitate de plata

de Justinian Cucu valabil la 08 Iun 2021
Intrebare: Care sunt pasii din punct de vedere legal in cazul unei societati aflata in incapacitate de plata in vederea inchiderii si lichidarii acesteia?
04Feb2021

Sucursala in Africa de Sud. Aspecte contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 04 Feb 2021
Intrebare: Ce trebuie urmarit (din punct de vedere fiscal si contabil) de o companie din Romania care decide sa deschida o sucursala in Africa de Sud? Activitatea sucursalei din Africa de Sud consta in vanzarea de bunuri produse de firma mama din Romania. Nu vom avea angajati relocati din Romania in Africa de Sud, iar activitatea se va derula prin intermediul unor angajati ai partenerului nostru unde ...
05Feb2021

Tranzactii cu criptomonede. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 05 Feb 2021
Intrebare: Platforma Exchange CryptoCurrencies. Care sunt aspectele specifice acestei activitati din punct de vedere fiscal si contabil?
22Ian2021

Prescriere datorie fata de asociat

de Simona Stanculescu valabil la 22 Ian 2021
Intrebare: Un administrator al unei societati care este si asociat unic, a dorit in decembrie 2020 sa prescrie suma de 1.000.000 lei din contul 4551.Ce documente trebuie sa intocmeasca in acest sens? Este corect din punct de vedere contabil si fiscal?
04Dec2020

Inregistrare plus la inventar

de Elena Garofil valabil la 04 Dec 2020
Intrebare: Care sunt inregistrarile contabile si documentele aferente in cazul in care, dupa terminarea recoltarii si aflarii pretului de cost al productiei, se constata o cantitate mai mare de produse in depozit (ex. nu au fost cantarite exact toate tirurile, s-a facut intrare de 1.000 tone grau, vanzare de 800 tone si se constata ca in depozit mai sunt de fapt 300 de tone)?
x