Aspecte activitate desfasurata in Franta de catre salariati
Contractul prevede mai multe tipuri de prestatii, una dintre acestea constand in urmatoarele :
Support tehnic ON SITE sau altfel spus : realizarea de servicii de asistenta tehnica informatica pentru dezvoltare de software (consultanta informatica), servicii efectuate pe teritoriul Frantei, la sediul clientului din Franta (precum si la sediile altor clienti francezi cu care acesta are contracte de prestari servicii in derulare, tot in Franta)
Contravaloarea prestatiei precum si volumul activitatii sunt estimate dar nu se cunosc cu exactitate de la inceput deoarece depind de nevoile clientului din acea luna. Sunt stabilite tarife orare in functie de dificultatea operatiunilor iar facturarea se face lunar (fara TVA), in functie de munca desfasurata de specialistii nostri.
Contractul intre societatea noastra si clientul din Franta se semneaza pe o perioada de aprox. 12 luni deoarece clientul nu are o viziune pe termen lung asupra dinamicii activitatii sale. Pe viitor e posibil chiar ca perioadele de valabilitate a urmatoarelor contracte sa se reduca la 6 luni.
Salariatii nostri ce efectueaza prestatia pe teritoriul francez sunt detasati conform legislatiei in vigoare. (Document portabil A1)
Neclaritatile noastre sunt urmatoarele :
Incercam sa privim aceasta prestatie de servicii pe o perioada mai lunga de timp. Ex : peste 5 ani societatea noastra va avea la activ 5 ani de prezenta pe teritoriul francez, contractul de prestari servicii cu clientul nostru fiind reinnoit de la an la an.
Exista vreo obligatie a societatii noastre catre statul francez ca urmare a executarii in mod continuu a prestatiilor pe teritoriul Frantei? Exemplu: plata impozitului pe profit facut strict cu acele proiecte, sau infiintare filiala in Franta datorita unei activitati semnificative?
Daca da, ce presupun aceste lucruri si care ar fi procedurile ce trebuiesc puse in aplicare? Salariatii nostri care efectueaza prestatiile nu ar mai putea fi detasati catre clientul din Franta ci angajati direct la filiala noastra creata acolo? Exista vreo derogare de la aceste reguli ? (Ex : o perioada obligatorie de intrerupere a prestatiilor pe teritoriul unui alt stat membru pentru a nu fi considerata activitate permanenta?)
Ca mentiune suplimentara, sistemul francez este extrem de rigid in ceea ce priveste angajarile de personal in Franta, cu extrem de multe indatoriri si taxe puse in sarcina angajatorului.
Asadar ideal ar fi, indiferent de obligatiile avute catre statul francez sa putem utiliza preponderent personal anagajat in Romania si trimis temporar pentru efectuarea prestatiilor.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123612 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Aspecte activitate desfasurata in Franta de catre salariati
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 ian 2014.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.