Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comerciant. Obligatiile SGR
    Societatea are ca obiect de activitate comert cu amanuntul produse alimentare si nealimentare. Primeste sticle de plastic SGR (primeste zilnic sticle in valoare de 10-20 lei ). Ce obligatii are firma? Trebuie depusa acea declaratie la fo...
    mai mult

Aspecte activitate desfasurata in Franta de catre salariati

valabil la 29 Ian 2014
Mihaela Benta Raspuns oferit de
Mihaela Benta

Consultant fiscal

Intrebare: O societate din Romania ce activeaza de peste 10 ani pe piata romaneasca avand numerosi clienti din tara, semneaza un contract de prestari servicii in domeniul informatic cu o societate franceza, ce activeaza exclusiv pe piata franceza tot in domeniul IT.

Contractul prevede mai multe tipuri de prestatii, una dintre acestea constand in urmatoarele :

Support tehnic ON SITE sau altfel spus : realizarea de servicii de asistenta tehnica informatica pentru dezvoltare de software (consultanta informatica), servicii efectuate pe teritoriul Frantei, la sediul clientului din Franta (precum si la sediile altor clienti francezi cu care acesta are contracte de prestari servicii in derulare, tot in Franta)

Contravaloarea prestatiei precum si volumul activitatii sunt estimate dar nu se cunosc cu exactitate de la inceput deoarece depind de nevoile clientului din acea luna. Sunt stabilite tarife orare in functie de dificultatea operatiunilor iar facturarea se face lunar (fara TVA), in functie de munca desfasurata de specialistii nostri.

Contractul intre societatea noastra si clientul din Franta se semneaza pe o perioada de aprox. 12 luni deoarece clientul nu are o viziune pe termen lung asupra dinamicii activitatii sale. Pe viitor e posibil chiar ca perioadele de valabilitate a urmatoarelor contracte sa se reduca la 6 luni.

Salariatii nostri ce efectueaza prestatia pe teritoriul francez sunt detasati conform legislatiei in vigoare. (Document portabil A1)

Neclaritatile noastre sunt urmatoarele :

Incercam sa privim aceasta prestatie de servicii pe o perioada mai lunga de timp. Ex : peste 5 ani societatea noastra va avea la activ 5 ani de prezenta pe teritoriul francez, contractul de prestari servicii cu clientul nostru fiind reinnoit de la an la an.

Exista vreo obligatie a societatii noastre catre statul francez ca urmare a executarii in mod continuu a prestatiilor pe teritoriul Frantei? Exemplu: plata impozitului pe profit facut strict cu acele proiecte, sau infiintare filiala in Franta datorita unei activitati semnificative?

Daca da, ce presupun aceste lucruri si care ar fi procedurile ce trebuiesc puse in aplicare? Salariatii nostri care efectueaza prestatiile nu ar mai putea fi detasati catre clientul din Franta ci angajati direct la filiala noastra creata acolo? Exista vreo derogare de la aceste reguli ? (Ex : o perioada obligatorie de intrerupere a prestatiilor pe teritoriul unui alt stat membru pentru a nu fi considerata activitate permanenta?)

Ca mentiune suplimentara, sistemul francez este extrem de rigid in ceea ce priveste angajarile de personal in Franta, cu extrem de multe indatoriri si taxe puse in sarcina angajatorului.

Asadar ideal ar fi, indiferent de obligatiile avute catre statul francez sa putem utiliza preponderent personal anagajat in Romania si trimis temporar pentru efectuarea prestatiilor.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123612 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Aspecte activitate desfasurata in Franta de catre salariati

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 ian 2014.

SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Intrebari similare din categoria Proceduri fiscale

24Apr2024

Sanctiune nedepunere declaratie de mentiuni pentru modificarea vectorului fiscal

de Elena Garofil valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Am o societate noua care este inregistrata ca si platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, dar trebuia sa fie platitoare de impozit pe profit. Trebuia de anul trecut. Daca fac acum modificarea in vectorul fiscal, care este amenda?
13Apr2024

Analiza statutului de microintreprindere al societatii A in contextul asocierii cu societatile B si C

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: O persoana fizica este asociat unic si administrator in societatea A, cu un procent de 49% - micropintreprindere, in societatea B cu un procent de 100% - profit cu CA sub 500.000 euro si in societatea C tot cu 100% profit, cu CA sub 500.000 euro.Societatea A mai are asociata o societate care este cu un procent de 2%. Mentionam ca, societatile nu au activitati reciproce.Societatea A poate ...
11Apr2024

Aspecte fiscale deducere TVA import

de Anca Bilas valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Pentru marfa din vama importata din China de o societate comerciala, autoritatea are suspiciuni asupra valorii declarate, pentru care impune constituirea unei garantii (contravaloare taxe vamale si TVA) pentru diferenta dintre valoarea declarata si valoarea estimata de autoritate. Neprezentand in termen documentele solicitate autoritatea executa garantia. Se poate deduce TVA pentru diferenta ...
09Apr2024

Decizie de impunere din oficiu. Posibilitatea de contestare

de Ionut Jinga valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O societate platitoare de tva a primit o decizie de impunere din oficiu abuziva. Societatea era platitoare de tva trimestriala, a avut o achizitie de bunuri la luna 5/2023 si a devenit platitoare de tva la luna, incepand cu 01.06.2023. Nu a fost depus decontul de tva trimestrial pentru luna 4 si 5/202 . Aceasta decizie de impunere a fost transmisa in luna decembrie. Intruct nu am vazut in ...
07Apr2024

Procedura si obligatiile legale pentru obtinerea codului UIT

de Liviu Sapunaru valabil la 07 Apr 2024
Intrebare: Societatea efectueaza achizitii intracomunitare, importuri si exporturi (lunar achizitii intracomunitare); pana acum nu am solicitat codul UIT prin aplicatia e-Transport, nu ne-a fost solicitat de catre nimeni. Marfa de multe ori vine la poarta sediului cu tirul iar cel care se ocupa de transport este furnizorul din UE. Avem un singur transport de care ne ocupam noi; in aceasta situatie luam ...
29Mar2024

Declarare transport international.

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Avem doua situatii pe tema RO e-Transport (transport international de marfuri ce nu sunt incadrate ca bunuri cu risc fiscal):1. Factura emisa de o societate din Romania (transport rutier)Marfa se livreaza din Belgia si vine insotita de aviz emis de societatea belgiana catre firma noastra.Se comporta ca o livrarea directa. Societatea din Belgia factureaza catre societatea din Romania, iar ...
x