Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 2 Octombrie 2023
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Aspecte fiscale achizitii din Austria in Romania

valabil la 30 Aug 2023Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Achizitionam marfa de la 2 furnizori din UE: furnizor X - cod TVA DE, furnizor Y - cod TVA Austria. Intre timp furnizorul X a achizitionat 50% din actiunile furnizorului Y. Incepand cu 1 septembrie vom incarca marfa de la Y, iar pe aviz vom avea mentiunea invoice address: "X, Hauptstra e 38, 83527 Haag DEUTSCHLAND". Facturarea va fi facuta de catre firma X (DE), iar avizul va fi intocmit de catre firma Y (AT), cu mentiunea anterioara. Incarcarea se va face din Austria (furnizor Y) si descarcarea se va face la depozitul nostru din Codlea, Brasov.

Este considerata o operatiune triunghiulara? Cum vom declara acest tip de tranzactie? Exista vreo obligatie fiscala suplimentara in Romania pentru oricare din parti?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: Comert cu ridicata produse lactate

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 aug 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 112338 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

PFA sau SRL in 2023?

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "PFA sau SRL in 2023?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

27Sep2023

Plata TVA in Romania pentru achizitii intracomunitare

de Anca Bilas valabil la 27 Sep 2023
Intrebare: Firma neplatitoare de TVA in Romania achizitioneaza din Polonia pe cod special de TVA marfa destinata vanzarii. Facturile sunt fara TVA pentru ca a fost comunicat codul special de TVA.In Romania este obligata la plata TVA?
25Sep2023

Corectie achizitie intracomunitara in D300

de Anca Bilas valabil la 25 Sep 2023
Intrebare: O societate cu obiect de activitate Comert cu autoturisme cod CAEN 4511 a primit intr-o luna anterioara o factura din UE cu regim marja de profit, dar din eroare factura a fost inregistrata si declarata ca taxare inversa, iar ulterior factura de vanzare a fost emisa tot cu marja profit. Cum putem corecta aceasta eroare? Trebuie rectificata D390, dar cum procedam cu decontul de TVA?
28Sep2023

Achizitie intracomunitara fara cod TVA

de Gabi Popescu valabil la 28 Sep 2023
Intrebare: Firma X platitoare de TVA in Romania achizitioneaza marfa de la un furnizor din Spania cu cod invalid de TVA in VIES NUMBER. Factura de marfa este intocmita de catre furnizorul spaniol cu TVA 0% (deci fara TVA). As dori sa-mi spuneti cum inregistrez aceasta factura pe marfa, se mai face taxare inversa? Va rog sa faceti referire inclusiv la D390 si D300.
25Sep2023

Achizitie intracomunitara din Cipru

de Anca Bilas valabil la 25 Sep 2023
Intrebare: Societatea din Romania (societatea C) doreste sa achizitioneze marfurI (care vor fi valorificate in Romania) de la o societate din Cipru (societatea B), dar marfurile vor fi transportate direct din Polonia (societatea A). Marfurile sunt importate din Ucraina (societatea D), ele intra prima data pe teritoriul UE in Polonia, aici avand loc vamuirea inclusiv plata TVA aferenta importurilor ...
14Sep2023

Curs valutar la achizitii platite in avans

de Anca Ivanov valabil la 14 Sep 2023
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit incheie un contract pentru o achizitie intracomunitara a unui utilaj in valoare de 100.000 euro. In baza acestui contract, furnizorul emite o factura de avans in valoare de 15% pentru a putea da in productie utilajul ce urmeaza a se achizitiona, factura ce are un curs de 4.92 lei/euro. Peste alte 5 luni emite o noua factura de avans in valoare de 85%, ...
16Sep2023

Reglare avansuri

de Gabi Popescu valabil la 16 Sep 2023
Intrebare: In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri in valoare de 1.000 euro am primit: factura de avans 1 in aprilie 2023 in suma de 200 euro, factura de avans 2 in iunie 2023 in suma de 800 euro si factura pentru echipamentul achizitionat si stornarea avansurilor in august 2023 in suma de 0 euro (echipamentul de 1000 euro si storno avans 100% -1.000 euro).Inregistrarile contabile facute si in ...
x