Care este cea mai importanta obligatie a angajatorilor in luna septembrie
06 Sep 2011
Angajatorii romani au obligatia ca pana la data de 25 septembrie a.c. sa depuna formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" aferent lunii august. Trebuie retinut faptul ca aceasta declaratie se depune numai online.
Pentru ca aceasta procedura sa poate fi efectuata, angajatorii care nu au inca o semnatura electronica vor trebui sa faca demersuri in vederea obtinerii certificatului digital pentru semnatura electronica prin accesarea unuia din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica (CERT SIGN SRL - www.certsign.ro; DIGI SIGN SA - www.digisign.ro; TRANS SPEED SRL - www. transsped.ro).
Ulterior obtinerii certificatului digital si instalarii acestuia pe calculatorul de pe care se va transmite Declaratia 112, contribuabilii trebuie sa listeze formularul 150 si sa se prezinte la unitatea fiscala teritoriala competenta pentru a obtine dreptul de acces la depunerea online a formularului 112.
Contribuabilii vor depune la unitatea fiscala teritoriala in a carei raza sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe:
- formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
In cazul in care titularul unui certificat digital pentru semnatura electronica va semna si transmite declaratii pentru mai multi contribuabili, trebuie sa depuna formularul 150 cu documentatia aferenta pentru fiecare contribuabil in parte. De asemenea, in termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se va primi o confirmare pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii online". In cazul in care nu se primeste confirmarea, angajatorul se va adresa unitatii fiscale la care a fost depusa documentatia pentru verificarea dreotului de acces. Dupa aplicarea semnaturii electronice, formularul 112 se depune pe websiteul e-guvernare.
sursa: manager.ro
Pentru ca aceasta procedura sa poate fi efectuata, angajatorii care nu au inca o semnatura electronica vor trebui sa faca demersuri in vederea obtinerii certificatului digital pentru semnatura electronica prin accesarea unuia din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica (CERT SIGN SRL - www.certsign.ro; DIGI SIGN SA - www.digisign.ro; TRANS SPEED SRL - www. transsped.ro).
Ulterior obtinerii certificatului digital si instalarii acestuia pe calculatorul de pe care se va transmite Declaratia 112, contribuabilii trebuie sa listeze formularul 150 si sa se prezinte la unitatea fiscala teritoriala competenta pentru a obtine dreptul de acces la depunerea online a formularului 112.
Contribuabilii vor depune la unitatea fiscala teritoriala in a carei raza sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe:
- formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
In cazul in care titularul unui certificat digital pentru semnatura electronica va semna si transmite declaratii pentru mai multi contribuabili, trebuie sa depuna formularul 150 cu documentatia aferenta pentru fiecare contribuabil in parte. De asemenea, in termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se va primi o confirmare pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii online". In cazul in care nu se primeste confirmarea, angajatorul se va adresa unitatii fiscale la care a fost depusa documentatia pentru verificarea dreotului de acces. Dupa aplicarea semnaturii electronice, formularul 112 se depune pe websiteul e-guvernare.
sursa: manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
17Mai2022
Ordinul ANAF nr. 856/2022. Se actualizeaza D100 cu impozitul suplimentar pe energie electrica
de
PortalContabilitate.ro
17 Mai 2022
29Mai2019
Ultimele acte normative publicate in Monitorul Oficial
de
PortalContabilitate.ro
29 Mai 2019
23Mai2019
Declaratia unica va fi modificata conform unui proiect publicat pe site-ul ANAF
de
PortalContabilitate.ro
23 Mai 2019