Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Activitate ONG
    O asociatie care promoveaza stiinta in randul copiilor desfasoara activitati atat fara scop patrimonial, cat si activitati economice. 1. Care este monografia contabila pentru o finantare nerambursabila pe care o primeste de la alta ONG ...
    mai mult

Casa de marcat electronica. Procedura de inregistrare, termen de utilizare si sanctiuni

valabil la 21 Aug 2018
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Care este procedura si termenul de achizitionarea a caselor de marcat electronice fiscale conform ultimelor modificari legislative?

Suntem o societate care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate" iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marcat pentru statiile de carburanti.

S-a amanat termenul intrarii in vigoare a obligativitatii utilizartii acestor case de marcat pentru benzinarii? Ce sanctiuni riscam in cazul in care vor fi controale in acest sens?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4671

Raspuns:
In vederea utilizarii casei de marcat cu jurnal electronic va trebui depus electronic la ANAF "Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care au obtinut avizul tehnic favorabil" („F4101"). 
 
Aceasta declaratie se depune in termen de 5 zile de la achizitioanrea unei case de marcat electronice fiscale sau in 3 zile – daca este vorba de o casa de marcat electronica adaptata, cu mentiunea ca aceste case de marcat trebuie sa fi obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 78 (1) lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999.
 
La  art. 60 si 61 din Normele metodologice de aplicare a OG 28/1999 se prevad etapele pentru fiscalizarea aparatelor electronice fiscale, astfel:
-utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin.(1) din ordonanta de urgenta solicita Directiei generale regionale a finantelor publice, iar, in cazul contribuabililor prevazuti la alin. (2), Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, in a carei raza se va instala aparatul, pe baza de cerere, conform modelului prezentat in anexa nr. 6, atribuirea numarului de ordine din registrul prevazut la alin. (1).
-Directiile generale regionale ale finantelor publice sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, au obligatia ca, in termen de 2 zile de la data primirii cererii,sa comunice utilizatorului numarul de ordine atribuit pentru fiecare aparat.

Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul va fi insotita de urmatoarele documente: 
a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului; 
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
 c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi, insotita de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comertului, privind deschiderea punctului de lucru; 
d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie. 
 
Directiile generale regionale ale finantelor publice sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale si alte documente necesare verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti.
Dupa emiterea certificatului de atribuire a numarului unic se trece la fiscalizarea casei de marcat. Numarul unic de identificare astfel atribuit si comunicat utilizatorului este inscris de catre tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia, astfel:

Potrivit prevederilor de la art. 103 din acelasi act normativ:
-la instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul si de asemenea inregistreaza si arhiveaza in dosarul de asistenta tehnica al aparatului toate documentele emise in legatura cu instalarea aparatului.
-bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia «proba» si se pastreaza de utilizator.
-instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face de catre tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii acreditate din reteaua acestuia, dupa caz, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.
-instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant se face la sediul/domiciliul fiscal al utilizatorului, iar, in cazul celor destinate activitatii de taximetrie, la sediul distribuitorului autorizat sau al unitaţii acreditate pentru service, dupa caz.

 Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se intocmeste «Declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale», denumita in continuare declaratie, conform modelului prezentat in anexa nr. 10, in patru exemplare, semnata de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal si de tehnicianul de service care a efectuat instalarea.
Un exemplar al declaratiei se transmite de catre utilizator, a doua zi, organului fiscal competent, care il preia in vederea luarii acestuia in evidenta. 
Un exemplar al declaratiei ramane la utilizator, iar doua exemplare la unitatea de service.
 
Unitatea de service acreditata trimite un exemplar al declaratiei distribuitorului autorizat,a doua zi dupa instalare.
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta care desfaşoara activitati cu caracter ambulant, precum si cei care desfasoara activitati de taximetrie depun declaratia de instalare la organul fiscal competent.
La art.105 se mentioneaza ca,dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia taximetristilor, prezinta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.

 Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.
Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date. Potrivit acesteia,  in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

 Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.
 Pentru o mai buna informare pe site-ul  ANAF a fost publicat Ghidul cu  privire la inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscal precum și la emiterea certificatului de atribuire a numarului unic de identificare in etapa preoperationalizare Registru.
Constituie contraventie potrivit prevederilor art. 10 pct.. 31.cc) din OUG 28/1999 ,  nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2);

Contraventia prevazuta la art. 10 lit. cc) potrivit prevederilor art. 11 alin 1 lit. f) se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:
(i)confiscarea sumelor nejustificate;
(ii)suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;
 
Sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) se aplica incepand cu data de 1 septembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari sau mijlocii, respectiv cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu aceste termene, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Asadar, termenul utilizarii caselor de marcat electronice fiscal este 1 septembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari sau mijlocii, respectiv cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici. Potrivit ordonantei, la aceasta data , nu exista un alt termen pentru  benzinarii.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Altele

12Feb2024

Emitere e-Facturi catre Casa de asigurari de sanatate

de Anca Bilas valabil la 12 Feb 2024
Intrebare: In conditiile aplicabile de la 01.01.2024, un cabinet medical individual care emite facturi catre casa de sanatate, prin sistemul SIUI, mai are obligatia sa transmita aceste facturi si prin sistemul RO e-Factura? De cand o sa se aplice amenzi la nerespectarea dispozitiilor RO e-Factura (01.04.2024 sau 01.07.2024)?
09Feb2024

Transmiterea in e-Factura a facturilor emise de farmacii catre Casa de sanatate

de Gina Popescu valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Facturile lunare de decontare pentru retetele compensate si gratuite emise de farmacii catre Casa de Sanatate se transmit in RO e-Factura?
01Dec2023

Incasare imprumut de la diverse persoane

de Mariana Prejbeanu valabil la 01 Dec 2023
Intrebare: O societate de transport persoane care a participat la o licitatie pentru un contract de delegare a gestiunii in serviciul public de transport judetean de persoane prin curse regulate, cu 25 de actionari vrea sa conteste la CNSC o decizie, si pentru asta are de platit o cautiune de peste 1 milion de lei. Societatea nu detine in banca aceasta suma si ar dori sa fie ajutata de actionari ca si ...
26Nov2023

Cheltuieli cu telefonia mobila

de Adela Oncescu valabil la 26 Nov 2023
Intrebare: Va rugam sa va exprimati opinia privind modul in care vor fi interpretate prevederile legale privind modalitatea de aplicare a dispozitiilor art. XXVII din Legea nr. 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, intrata in vigoare la 30.10.2023, respectiv:(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, ...
27Aug2022

Plafon incasare in numerar sponsorizari

de Elena Garofil valabil la 27 Aug 2022
Intrebare: Institutiile de invatamant de stat, privat si ONG-urile pot incasa numerar peste 5.000/10.000 lei sub forma de sponsorizare de la o unitate de cult? Aplicam si in acest caz Legea nr. 70/2015?
22Aug2022

Facturare produse catre o scoala. Obligatii privind factura electronica

de Ionut Jinga valabil la 22 Aug 2022
Intrebare: Societatea a facturat articole de mercerie la sfarsitul lunii Iulie catre o scoala si ar trebui sa aplice B2G, insa nu a fost facuta inregistrarea pentru eFactura. Ce putem face in acest caz, se poate solicita inregistrarea in eFactura acum? Acces SPV exista, insa am inteles ca ar trebui si acest acces pentru a transmite facturile.
x