Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 9 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cladire in proprietate persoana fizica. Contract de comodat pentru folosire cladire de catre firma

valabil la 22 Dec 2011
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: O persoana fizica detine in propietate o cladire pe care a ridicat-o el insusi, cladirea fiind la rosu, neamenajata.

Aceeasi persoana fizica este asociat unic si administrator la o firma al carei obiect de activitate este comertul on line. Persoana fizica doreste sa faca un contract de comodat incheiat la un notar pe o perioada de 10 ani prin care firma la care el este administrator sa poata folosi de cladire pentru depozitare (2 etaje) sau inchiriere mai departe la alte firme, alte 2 etaje si pentru a inregistra pe firma toate cheltuielile cu amenajarea cladirii.

In acest caz as dori sa-mi spuneti daca contractul de comodat este cumva limitat la un numar de ani (sub 10 ani?) si este suficient sau trebuie contract de inchiriere?

Acest contract de comodat trebuie inregistrat la financiar?

Impozitul pe cladire ramane in continuare pe persoana fizica?

Cheltuielile cu amenajarea firmei vor fi trecute pe mijloc fix-amenajaree cladirii si vor fi amortizate pe perioada contractului,dar TVA-ul se poate deduce la momentul inregistrarii facturii in contabilitate?

Spatiile folosite in interesul firmei pt depozitare sunt pentru obtinerea de venituri,dar fiind un contract de comodat nu se va inregistra nici o factura de chrie, insa celelalte spatii care vor fi inchiriate la alte 2 firme se va factura: chirie conform contract cu TVA, pentru ca vom opta pentru inchirierea cu TVA.

Intrebarea mea este:

Este necesara ajustarea TVA-ului dedus la amenajare pentru spatiile folosite in interesul firmei la depozitare?

Suma de inchiriere la celelalte firme trebuie sa reflecte pretul zonei,sa zicem 8 euro+ tva sau se poate folosi si un pret mai mic de 3 euro+ tva care se va stipula in contractul de inchiriere?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4743

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 dec 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123550 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozitele si taxele locale

14Mar2024

Refacturare impozite si taxe locale

de Gina Popescu valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Proprietarul imobilului unde ne desfasuram activitatea este o fundatie X. Noi, fiind fundatia Y avem un contract de comodat prin care utilizam intreaga cladire, dar noi platim toate utilitatile, taxele, contributiile. La primaria proprietarul a achitat impozitul pe cladire, noi ar trebui sa ii platim aceasta suma. Ce posibilitate de facturare are proprietarul? Refactureaza impozitul (fiind ...
07Mar2024

Sanctiune nedepunere in termen declaratie DITL

de Nicolae Liviu valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: Cu privire la taxele locale pentru cladiri, am dori sa intelegem care sunt sanctiunile si unde sunt prevazute pentru depasirea termenului legal de 30 zile specificat in Codul fiscal (conform art. 461 alin. 2 si alin. 6) pentru depunerea declaratiei la organul fiscal teritorial in cazul dobandirii sau a cresterii valorii cu mai mult de 25%.
15Feb2024

Posibilitate acordare esalonare la plata impozite si taxe locale

de Bajan Camelia valabil la 15 Feb 2024
Intrebare: Se aplica prevederile referitoare la termene de prescriptie pentru impozite si taxe locale? Pot face obiectul esalonarii la plata a impozitelor si taxelor locale?
09Feb2024

Foisorul pentru fumat. Constructie provizorie sau mijloc fix

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: O societate comerciala amplaseaza in fata sediului un foisor pentru fumat format din structura metalica, acoperis si 3 pereti transparenti din PVC, valoare 4.800 lei fara TVA. Pentru o astfel de amenajare se platesc taxe speciale, impozite locale? Incadrarea in clasa 1.1.2.1. baraci, soproane, este corecta?
17Ian2024

Termen intocmire raport de evaluare in scopuri fiscale

de Anca Bilas valabil la 17 Ian 2024
Intrebare: Am achizitionat o constructie pentru birouri in luna 7/2019. Azi ni s-a cerut la Primarie Raport de reevaluare la 31.12.2023, pentru stabilirea impozitului cota redusa pe 2024. Cand trebuie facut raportul? Eu consider 31.12.2024 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 pentru ca pe 2019 a platit vechiul proprietar. Cum este corect?
17Ian2024

Reevaluare in scop fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 17 Ian 2024
Intrebare: Societatea noastra are terenul impartit pe mai multe loturi, mai multe CF-uri. Pe unele loturi sunt cladiri mai vechi care existau la ultima reevaluare facuta pentru impozit (in anul 2018) si cladiri noi intabulate in anul 2022. Acum cand facem reevaluarea pentru impozit facem pe toate cladirile? Pe toate CF-urile?
x