51 spete pentru codul CAEN 2640
30Apr2020
Achizitie intracomunitara si livrare intracomunitara masti. Tratament contabil si fiscal. TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 30 Apr 2020
Intrebare: Societatea a importat masti de protectie si a beneficiat de amanarea la plata a TVA la data importului. Inregistreaza taxare inversa? Cum se declara aceasta operatiune? Intrucat nu a reusit sa vanda pe piata din Romania aceste masti, societatea efectueaza o livrare intracomunitara in Italia a mastilor. Care sunt inregistrarile contabile la import, la vanzare (LIC) si care sunt implicatiile ...
25Mar2020
Reportare sponsorizari efectuate in luna februarie 2019. Societate pe pierdere
de
Olguta Crevelescu
valabil la 25 Mar 2020
Intrebare: Societatea a acordat o sponsorizare in luna februarie 2019. Registrul unitatilor de cult a fost infiintat la 1 aprilie 2019. Societatea a inregistrat pierdere in anul 2019. Sponsorizarea acordata poate fi reportata pe urmatorii 7 ani?
08Feb2019
Monografie contabila leasing financiar si inregistrare diferente de curs valutar
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 08 Feb 2019
Intrebare: Societatea are achizitionat un autoturism in leasing financiar. Leasingul este in euro, iar plata se face la cursul BNR. Factura de leasing primita prezinta rata de leasing apoi diferentele de curs valutar pentru rata, dobanda, precum si diferentele de curs valutar aferente dobanzii. Factura primita este in lei. Care este monografia contabila pentru factura primita cu diferentele de curs? Este ...
10Feb2019
Achizitia unui sistem de supraveghere al lucrarilor. Tratament contabil
de
Ionut Jinga
valabil la 10 Feb 2019
Intrebare: Societatea construieste o hala industriala care va fi si sediul firmei la finalizare. Pe parcursul desfasurarii lucrarilor de constructie a fost montat si un sistem de supraveghere care a fost pus in functiune pentru mai buna desfasurare a activitatilor de acolo. Acesta se ridica la o valoare de aprox 13.000 lei. La finalizarea constructiei acesta va fi imbunatatit pentru a face fata nevoilor din ...
24Aug2018
Cod de TVA anulat. Efecte pentru beneficiari
de
Ionut Jinga
valabil la 24 Aug 2018
Intrebare: Am achizitionat un mijloc fix de la un furnizor caruia i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA (sediu expirat). Am primit factura de la furnizor cu TVA in data 15.07.2018. Pe site-ul ANAF am gasit urmatoarele date despre furnizorul nostru: Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA: 09.07.2018, Anularea inregistrarii in scopuri de TVA a fost operata in data de 23.07.2017.Avem drept ...
14Iul2018
Exceptii de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
de
Dani Cucu
valabil la 14 Iul 2018
Intrebare: Societatea are un angajat student (pana in 26 ani) care este incadrat cu un salariu brut de 2.300 lei. Se plateste contributie de asigurari sociale de sanatate pentru tot salariul realizat sau doar pentru partea ce depaseste salariul minim brut pe tara?
28Feb2018
Regimul de impozitare a serviciilor de consultanta prestate de nerezidenti
de
Justinian Cucu
valabil la 28 Feb 2018
Intrebare: In cursul anului 2017 am inregistrat si platit facturi, conform unui contract de consultanta cu un partener stabilit in Mexic si conform unui contract de comision cu un partener stabilit in Austria. Ambii parteneri au transmis certificate de rezidenta fiscala pentru anul 2017. Nu s-a calculat si nu s-a retinut impozit pe venituri nerezidenti in Romania. Avem obligatia depunerii declaratiei 207?
22Ian2018
Inregistrarea in scopuri de TVA in regim special
de
Amelia Dumitras
valabil la 22 Ian 2018
Intrebare: Am efectuat o achizitie intracomunitara de servicii si am obtinut cod de TVA pentru achiziitii si livrari intracomunitare. Ulterior, vom efectua o achizitie intracomunitara de bunuri si nu atingem plafonul de 10.000 euro. Utilizam codul de TVA pentru achizitii si livrari intracomunitare? Avem obligatia de a da acest cod furnizorului de bunuri si de a plati TVA pe teritoriul Romaniei? Putem sa nu ...
18Ian2018
Inregistrare debit-note. Produse in garantie
de
Gabi Popescu
valabil la 18 Ian 2018
Intrebare: Un client din Germania emite un Debit Note cu produse aflate in garantie. Clientul ne returneaza produsele (avem document de transport Germania-Romania). Pe Debit Note clientul inscrie si mentiunea "pentru a evita dubla inregistrare, nu emiteti factura storno (credit note)". Cum se inregistreaza corect acest document - ca o intrare de bunuri sau ca o iesire de bunuri? Cum se declara acest ...
16Ian2018
Achizitie servicii de marketig de la un nerezident. Tratament contabil si fiscal
de
Daniel Crevelescu
valabil la 16 Ian 2018
Intrebare: Un client din Germania a emis un Debit-Note societatii noastre. Conform contractului agreat intre cele doua societati, s-a facut, pentru servicii de marketing - cotizatie pentru dezvoltarea lantului de distributie in Germania. Pentru societatea noastra, aceasta suma reprezinta cheltuiala de marketing. Cum se inregistreaza corect acest Debit Note? Se aplica taxare inversa? Cum se declara aceasta ...
07Dec2017
Factura intracomunitara de penalitati. Tratament contabil si fiscal
de
Daniel Crevelescu
valabil la 07 Dec 2017
Intrebare: In luna noiembrie s-a primit un debit note invoice de la un client din Germania, cod valid de TVA, in care ne sunt facturate penalizari pentru intarzierea livrarii unei comenzi din luna octombrie. Cum inregistram acest debit note? Penalitatile nu intra in sfera TVA si nu se aplica taxare inversa? Cursul valutar este cel de la data facturii initiale (comanda livrata cu intarziere)?
16Sep2017
Achizitii intracomunitare de servicii. Inchiriere stand targ
de
Elena Garofil
valabil la 16 Sep 2017
Intrebare: Am achizitionat servicii de inchiriere stand, conectare la utilitati si altele conexe pentru participarea la un targ de la o societate din Germania inregistrata in scopuri de TVA pe teritoriul Germaniei. Conform art. 278 alin. (5) lit. f) din Codul fiscal, locul prestarii este in Germania. Furnizorul a emis o factura fara TVA (cota 0), cu urmatoarele mentiuni: se aplica taxare inversa conform ...
12Sep2017
Inlocuire piesa mijloc fix. Tratament contabil si fiscal
de
Daniel Crevelescu
valabil la 12 Sep 2017
Intrebare: Firma achizitioneaza o placa de baza in valoare de 7500 lei care inlocuieste o alta parte componenta a unui utilaj incadrat la mijloace fixe in entitate. Piesa veche nu are valoare deoarece a intrat in componenta utilajului la achizitionarea acestuia. Piesa noua se incadreaza drept piesa de schimb respectiv cheltuieli ale perioadei sau drept imobilizare corporala? Daca este imobilizare corporala ...
10Feb2017
Inregistrare facturi din anul anterior
de
Gabriel Apostolescu
valabil la 10 Feb 2017
Intrebare: In luna ianuarie s-au primit de la furnizori facturi din luna aprilie 2016 respectiv decembrie 2016. Pentru a fi raportate in Declaratia 394 acestea se vor inregistra la luna ianuarie si vor fi prinse in regularizari in decontul lunii ianuarie 2017. Avand in vedere ca este sfarsitul anului si se vor intocmi situatii financiare in decembrie 2016 sunt necesare inregistrari?