Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comerciant. Obligatiile SGR
    Societatea are ca obiect de activitate comert cu amanuntul produse alimentare si nealimentare. Primeste sticle de plastic SGR (primeste zilnic sticle in valoare de 10-20 lei ). Ce obligatii are firma? Trebuie depusa acea declaratie la fo...
    mai mult

Codul fiscal: CAPITOLUL I Accize armonizate

03 Sep 2009
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Codul fiscal: CAPITOLUL I Accize armonizate

SECTIUNEA 1: Dispozitii generale

Art. 162: Sfera de aplicare
Accizele armonizate sunt taxe speciale de consum care se datoreaza bugetului de stat, pentru urmatoarele produse provenite din productia interna sau din import:
a)bere;
b)vinuri;
c)bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri;
d)produse intermediare;
e)alcool etilic;
f)produse din tutun;
g)uleiuri minerale.

Art. 163: Definitii
In intelesul prezentului titlu, se vor folosi urmatoarele definitii:
a)produsele accizabile sunt produsele prevazute la art. 162;
b)productia de produse accizabile reprezinta orice operatiune prin care aceste produse sunt fabricate, procesate sau modificate sub orice forma;
c)antrepozitul fiscal este locul, aflat sub controlul autoritatii fiscale competente, unde produsele accizabile sunt produse, transformate, detinute, primite sau expediate in regim suspensiv, de catre antrepozitarul autorizat, in exercitiul activitatii, in anumite conditii prevazute de prezentul titlu si de norme;
d)antrepozitul vamal este locul aprobat de autoritatea vamala conform Codului vamal al Romaniei;
e)antrepozitarul autorizat este persoana fizica sau juridica autorizata de autoritatea fiscala competenta, in exercitarea activitatii acesteia, sa produca, sa transforme, sa detina, sa primeasca si sa expedieze produse accizabile, intr-un antrepozit fiscal;
f)regimul suspensiv este regimul fiscal conform caruia plata accizelor este suspendata pe perioada producerii, transformarii, detinerii si deplasarii produselor;
g)documentul administrativ de insotirea/marfii - DAI - este documentul care trebuie folosit la miscarea produselor accizabile in regim suspensiv;
h)codul NC reprezinta pozitia tarifara, subpozitia tarifara sau codul tarifar, conform Nomenclaturii Combinate din Tariful Vamal de Import ai Romaniei valabil in anul 2003.

Art. 164: Faptul generator
Produsele prevazute la art. 162 sunt supuse accizelor in momentul producerii lor in Romania sau la momentul importului lor in tara.

Art. 165: Exigibilitatea
Acciza este exigibila in momentul eliberarii pentru consum sau cand se constata pierderi sau lipsuri de produse accizabile.

Art. 166: Eliberarea pentru consum
(1)In intelesul prezentului titlu, eliberarea pentru consum reprezinta:
a)orice iesire a produselor accizabile din regimul suspensiv;
b)orice productie de produse accizabile in afara regimului suspensiv;
c)orice import de produse accizabile, daca produsele accizabile nu sunt plasate in regim suspensiv;
d)utilizarea de produse accizabile in interiorul antrepozitului fiscal, altfel decat ca materie prima;
e)orice detinere in afara regimului suspensiv a produselor accizabile care nu au fost introduse in sistemul de accizare, in conformitate cu prezentul titlu.
(2)Nu se considera eliberare pentru consum miscarea produselor accizabile din antrepozitul fiscal, in conditiile prevazute la sectiunea a 5-a din prezentul capitol si conform prevederilor din norme, catre:
a)un alt antrepozit fiscal in Romania, autorizat pentru respectivele produse accizabile;
b)o alta tara.

Art. 167: Importul
(1)In intelesul prezentului titlu, import reprezinta orice intrare de produse accizabile in Romania, cu exceptia:
a)plasarii produselor accizabile importate sub un regim vamal suspensiv in Romania;
b)distrugerii sub supravegherea autoritatii vamale a produselor accizabile;
c)plasarii produselor accizabile in zone libere, in conditiile prevazute de legislatia vamala in vigoare.
(2)Se considera, de asemenea, import:
a)scoaterea unui produs accizabil dintr-un regim vamal suspensiv, in cazul in care produsul ramane in Romania;
b)utilizarea in scop personal in Romania a unor produse accizabile plasate in regim vamal suspensiv;
c)aparitia oricarui alt eveniment care genereaza obligatia platii drepturilor vamale de import.
(3)Pentru importurile de produse accizabile se aplica prevederile legislatiei vamale.

Art. 168: Producerea si detinerea in regim suspensiv
(1)Este interzisa producerea de produse accizabile in afara antrepozitului fiscal.
(2)Este interzisa detinerea unui produs accizabil in afara antrepozitului fiscal, daca acciza pentru acel produs nu a fost platita.
(3)Prevederile alin. (1) si (2) nu se aplica pentru berea, vinurile si bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse in gospodariile individuale pentru consumul propriu.

SECTIUNEA 2: Produse accizabile

Art. 169: Bere
(1)In intelesul prezentului titlu, bere reprezinta orice produs incadrat la codul NC 2203 00 sau orice produs care contine un amestec de bere si de bauturi nealcoolice, incadrat la codul NC 2206 00, avand, si intr-un caz, si in altul, o concentratie alcoolica mai mare de 0,5% in volum.
(2)Pentru berea produsa de micii producatori independenti, care detin instalatii de fabricatie cu o capacitate nominala anuala care nu depaseste 200.000 hi, se aplica accize specifice reduse. Acelasi regim se aplica si pentru berea importata de la micii producatori independenti, cu o capacitate nominala anuala care nu depaseste 200.000 hi.
(3)Fiecare agent economic producator de bere are obligatia de a depune la organul fiscal teritorial la care este inregistrat ca antrepozitar autorizat, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind capacitatile de productie pe care le detine.
(4)Beneficiaza de nivelul redus al accizelor toti agentii economici mici producatori care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: sunt agenti economici producatori de bere care, din punct de vedere juridic si economic, sunt independenti fata de orice alt agent economic producator de bere; utilizeaza instalatii fizice distincte de cele ale altor fabrici de bere; folosesc spatii de productie diferite de cele ale oricarui alt agent economic producator de bere si nu functioneaza sub licenta de produs a altui agent economic producator de bere.
(5)In situatia in care un agent economic producator de bere, care beneficiaza de nivelul redus al accizelor, isi mareste capacitatea de productie, prin achizitionarea de noi capacitati sau extinderea celor existente, acesta va instiinta in scris organul fiscal la care este inregistrat ca antrepozitar autorizat despre modificarile produse, va calcula si va varsa la bugetul de stat accizele, in cuantumul corespunzator noii capacitati de productie, incepand cu luna imediat urmatoare celei in care a avut loc punerea in functiune a acesteia.
(6)Este exceptata de la plata accizelor berea fabricata de persoana fizica si consumata de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vanduta.

Art. 170: Vinuri
(1)In intelesul prezentului titlu, vinurile sunt:
a)vinuri linistite, care cuprind toate produsele incadrate la codurile NC 2204 si 2205, cu exceptia vinului spumos, asa cum este definit la lit. b), si care:
1.au o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare; sau
2.au o concentratie alcoolica mai mare de 15% in volum, dar care nu depaseste 18% in volum, au fost obtinute fara nici o imbogatire, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
b)vinuri spumoase, care cuprind toate produsele incadrate la codurile: NC 2204 10; 2204 21 10, 2204 29 10 si 2205, si care:
1.sunt prezentate in sticle inchise, cu un dop tip ciuperca, fixat cu ajutorul legaturilor sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari; si
2.au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
(2)Este exceptat de la plata accizelor vinul fabricat de persoana fizica si consumat de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vandut.

Art. 171: Bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri
(1)In intelesul prezentului titlu, bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, reprezinta:
a)alte bauturi fermentate linistite care se incadreaza la codurile NC 2204 si 2205 si care nu sunt prevazute la art. 170, ca si toate produsele incadrate la codurile NC 2206 00, cu exceptia altor bauturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite la lit. b), si a produsului prevazut la art. 169, avand:
1.o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 10% in volum; sau
2.o concentratie alcoolica ce depaseste 10% in volum, dar nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
b)alte bauturi fermentate spumoase care se incadreaza la codurile: NC 2206 00 31; 2206 00 39; 2204 10; 2204 21 10; 2204 29 10 si 2205, care nu intra sub incidenta art. 170 si care sunt prezentate in sticle inchise cu un dop tip ciuperca, fixat cu ajutorul legaturilor sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari, si care:
1.au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 13% in volum; sau
2.au o concentratie alcoolica care depaseste 13% in volum, dar nu depaseste 15% in volum si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
(2)Sunt exceptate de la plata accizelor bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, fabricate de persoana fizica si consumate de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vandute.

Art. 172: Produse intermediare
(1)In intelesul prezentului titlu, produsele intermediare reprezinta toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 22% in volum, si care se incadreaza la codurile: NC 2204, 2205 si 2206 00, dar care nu intra sub incidenta art. 169-171.
(2)se considera produse intermediare si orice bautura fermentata linistita prevazuta la art. 171 alin. (1) lit. a), care are o concentratie alcoolica ce depaseste 5,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare, si orice bautura fermentata spumoasa prevazuta la art. 171 alin. (1) lit. b), care are o concentratie alcoolica ce depaseste 8,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare.

Art. 173: Alcool etilic
In intelesul prezentului titlu, alcool etilic reprezinta:
a)toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum si care sunt incadrate la codurile NC 2207 si 2208, chiar atunci cand aceste produse fac parte dintr-un produs incadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;
b)produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 22% si care sunt cuprinse la codurile NC 2204, 2205 si 2206 00;
c)tuica si rachiuri de fructe;
d)brice alt produs, in solutie sau nu, care contine bauturi spirtoase potabile.

Art. 174: Produse din tutun
(1)In intelesul prezentului titlu, produse din tutun sunt:
a)tigarete;
b)tigari si tigari de foi;
c)tutun de fumat:
1.tutun de fumat fin taiat, destinat rularii in tigarete;
2.alte tutunuri de fumat.
(2)Se considera tigarete:
a)rulourile de tutun destinate fumatului ca atare si care nu sunt tigari sau tigari de foi, in sensul alin. (3);
b)rulourile de tutun care se pot introduce intr-un tub de hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;
c)rulourile de tutun care se pot infasura in hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;
d)orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, dar care respecta criteriile prevazute la lit. a), b) sau c).
(3)Se considera tigari sau tigari de foi, daca se pot fuma ca atare, dupa cum urmeaza:
a)rulourile de tutun care contin tutun natural;
b)rulourile de tutun care au un invelis exterior din tutun natural;
c)rulourile de tutun care au o umplutura din amestec taiat fin, invelis exterior de culoarea normala a unei tigari, care acopera complet produsul, inclusiv filtrul, dar exclusiv mustiucul, daca este cazul, si un liant, cu conditia ca:
1.invelisul si liantul sa fie din tutun reconstituit;
2.masa unitara a rolei de tutun, excluzand filtrul sau mustiucul, sa nu fie sub 1,2 grame; si
3.invelisul sa fie fixat in forma de spirala, cu un unghi ascutit de minimum 30 grade fata de axa longitudinala a tigarii.
d)rulourile de tutun, care au o umplutura din amestec taiat fin, invelis exterior de culoare normala a unei tigari, din tutun reconstituit, care acopera complet produsul, inclusiv filtrul, dar exclusiv mustiucul, daca este cazul, cu conditia ca:
1.masa unitara a ruloului, excluzand filtrul si mustiucul, sa fie egala sau mai mare de 2,3 grame; si
2.circumferinta ruloului de tutun de minimum o treime din lungimea tigarii sa nu fie sub 34 mm.
e)orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, dar care respecta criteriile de la lit. a), b), c) sau d) si are invelisul din tutun natural, invelisul si liantul din tutun reconstituit sau invelisul din tutun reconstituit.
(4)Se considera tutun de fumat:
a)tutunul taiat sau faramitat intr-un alt mod, rasucit sau presat in bucati, si care poate fi fumat fara prelucrare industriala;
b)deseurile de tutun prelucrate pentru vanzarea cu amanuntul, care nu sunt prevazute la alin. (2) si (3);
c)orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, daca produsul respecta criteriile de la lit. a) sau b).
(5)Se considera tutun de fumat fin taiat destinat rularii in tigarete:
a)tutunul de fumat, asa cum este definit la alin. (4), pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime sub 1 mm;
b)tutunul de fumat pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime mai mare de 1 mm, daca tutunul de fumat este vandut sau destinat vanzarii pentru rularea tigaretelor.
(6)Se considera alt tutun de fumat orice tutun de fumat care nu este tutun de fumat taiat fin.
(7)Un rulou de tutun prevazut la alin. (2) este considerat, pentru aplicarea accizei, ca doua tigarete - atunci cand are o lungime, excluzand filtrul si mustiucul, mai mare de 9 cm, fara sa depaseasca 18 cm; ca trei tigarete - cand are o lungime, excluzand filtrul si mustiucul, mai mare de 18 cm, fara sa depaseasca 27 cm, si asa mai departe.

Art. 175: Uleiuri minerale
(1)In intelesul prezentului titlu, uleiuri minerale sunt:
a)produsele cu codul NC 2706 00 00;
b)produsele cu codurile: NC 2707 10; 2707 20; 2707 30; 2707 50; 2707 91 00; 2707 99 11; 2707 99 19;
c)produsele cu codul NC 2709 00;
d)produsele cu codul NC 2710;
e)produsele cu codul NC 2711, inclusiv metanul si propanul, pure din punct de vedere chimic, dar fara gazul natural;
f)produsele cu codurile: NC 2712 10; 2712 20; 2712 90 (fara produsele de la 2712 90 11 si 2712 90 19);
g)produsele cu codul NC 2715 00 00;
h)produsele cu codul NC 2901;
i)produsele cu codurile: NC 2902 11 00; 2902 19 90; 2902 20 00; 2902 30 00; 2902 41 00; 2902 42 00; 2902 43 00 si 2902 44 00;
j)produsele cu codurile NC 3403 11 00 si 3403 19;
k)produsele cu codul NC 3811;
l)produsele cu codul NC 3817 00.
(2)Uleiurile minerale pentru care se datoreaza accize sunt:
a)benzina cu plumb cu codurile: NC 2710 11 31; 2710 11 51 si 2710 11 59;
b)benzina fara plumb cu codurile: NC 2710 11 41; 2710 11 45 si 2710 11 49;
c)motorina cu codurile: NC 2710 19 41; 2710 19 45 si 2710 19 49;
d)pacura cu codurile: NC 2710 19 61; 2710 19 63; 2710 19 65 si 2710 19 69;
e)gazul petrolier lichefiat cu codurile: NC 2711 12 11 pana la 2711 19 00;
f)gazul metan cu codul NC 2711 29 00;
g)petrol lampant cu codurile NC 2710 19 21 si 2710 19 25;
h)benzen, toluen, xileni si alte amestecuri de hidrocarburi aromatice cu codurile: NC 2707 10; 2707 20; 2707 30 si 2707 50.
(3)Uleiurile minerale, altele decat cele de la alin. (2), sunt supuse unei accize daca sunt destinate a fi utilizate, puse in vanzare sau utilizate drept combustibil sau carburant. Nivelul accizei va fi fixat in functie de destinatie, la nivelul aplicabil combustibilului pentru incalzit sau carburantului echivalent.
(4)Pe langa produsele accizabile prevazute la alin. (1), orice produs destinat a fi utilizat, pus in vanzare sau utilizat drept carburant sau ca aditiv ori pentru a creste volumul final al carburantilor este impozitat drept carburant. Nivelul accizei va fi cel prevazut pentru benzina cu plumb.
(5)Orice hidrocarbura, cu exceptia carbunelui, lignitului, turbei sau a oricarei alte hidrocarburi solide similare sau a gazului natural, destinata a fi utilizata, pusa in vanzare sau utilizata pentru incalzire, este accizata cu acciza aplicabila uleiului mineral echivalent.
(6)Consumul de uleiuri minerale in incinta unui loc de productie de uleiuri minerale nu este considerat fapt generator de accize atunci cand se efectueaza in scopuri de productie. Cand acest consum se efectueaza in alte scopuri decat cel de productie si, in special, pentru propulsia vehiculelor, se considera ca un fapt generator de accize.

SECTIUNEA 3: Nivelul accizelor

Art. 176: Nivelul accizelor
Nivelul accizelor pentru urmatoarele produse este:

Nr. crt. Denumirea produsului sau a grupei de produse U.M. Acciza*)
(echivalent euro/U.M.
0 1 2 3
1 1. Bere,
din care:
1.1. Bere produsa de producatorii independenti cu o capacitate de productie anuala ce nu depaseste 200 mii hl
hl/1 grad Plato1) 0,55
0,47
2 Vinuri
2.1. Vinuri linistite
2.2. Vinuri spumoase
hl de produs 0,00
42,00
3 Bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri
3.1. linistite
3.2. spumoase
hl de produs 0,00
42,00
4 Produse intermediare hl de produs 45,00
5 Alcool etilic hl alcool pur2) 150,00
Produse din tutun
6 Tigarete 1.000 tigarete 4,47+32%
7 Tigari si tigari de foi 1.000 bucati 8,00
8 Tutun destinat fumatului din care:
8.1. Tutun destinat rularii in tigarete
kg
kg
16,00
11,00
9 Uleiuri minerale
9. Benzine cu plumb
tona
1.000 litri
404,00
311,00
10 Benzine fara plumb tona
1.000 litri
347,00
267,00
11 Motorine
11.1. Motorine, exclusiv tipul EURO (EN590)
11.2. Motorine EURO (EN590)
tona
1.000 litri
1.000 litri
221,00
190,00
186,00
12 Pacura tona 0,00
13 Gaze petroliere lichefiate, din care:
13.1. Utilizate in consum casnic3)
tona
tona
100,00
0,00
14 Gaz metan tona 0,00
15 Petrol lampant (inclusiv kerosen)4) tona 404,00
16 Benzen, toluen, xileni si alte amestecuri de hidrocarburi aromatice tona 404,00


______
*) Nivelul accizelor armonizate va fi majorat anual incepand cu data de 1 iulie 2004, prin hotarare a Guvernului, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana, la Capitolul 10 - Impozitarea.
1) Gradul Plato reprezinta greutatea de zahar exprimata in grame, continuta in 100 g de solutie masurata la origine, la temperatura de 20/4C.
2) Hl alcool pur reprezinta 100 litri alcool etilic rafinat, cu concentratia de 100% alcool in volum, la temperatura de 20C, continut intr-o cantitate data de produs alcoolic.
3) Prin gaze petroliere lichefiate utilizate in consum casnic se intelege gazele petroliere lichefiate, distribuite in butelii tip aragaz.
4) Petrolul lampant utilizat drept combustibil de persoanele fizice nu se accizeaza.

Art. 177: Calculul accizei pentru tigarete
(1)Pentru tigarete, acciza datorata este egala cu suma dintre acciza specifica si acciza ad valorem.
(2)Acciza specifica se calculeaza in echivalent euro pe 1.000 de tigarete.
(3)Acciza ad valorem se calculeaza prin aplicarea procentului legal stabilit, asupra pretului maxim de vanzare cu amanuntul.
(4)Pretul maxim de vanzare cu amanuntul este pretul la care produsul este vandut altor persoane decat comercianti si care include toate taxele si impozitele.
(5)Pretul maxim de vanzare cu amanuntul pentru orice marca de tigarete se stabileste de catre persoana care produce tigaretele in Romania sau care importa tigaretele si este adus la cunostinta publica in conformitate cu cerintele prevazute de norme.
(6)Este interzisa vanzarea, de catre orice persoana, a tigaretelor pentru care nu s-au stabilit si declarat preturi maxime de vanzare cu amanuntul.
(7)Este interzisa vanzarea de tigarete, de catre orice persoana, la un pret ce depaseste pretul maxim de vanzare cu amanuntul, declarat.

SECTIUNEA 4: Regimul de antrepozitare

Art. 178: Reguli generale
(1)Productia si/sau depozitarea produselor accizabile, acolo unde acciza nu a fost platita, poate avea loc numai intr-un antrepozit fiscal.
(2)Un antrepozit fiscal poate fi folosit numai pentru producerea si/sau depozitarea de produse accizabile.
(3)Produsele accizabile supuse marcarii, potrivit prezentului titlu, nu pot fi depozitate in antrepozite fiscale de depozitare.
(4)Antrepozitul fiscal nu poate fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a produselor accizabile.
(5)Detinerea de produse accizabile in afara antrepozitului fiscal, pentru care nu se poate face dovada platii accizelor, atrage plata acestora.
(6)Fac exceptie de la prevederile alin. (4) antrepozitele fiscale care livreaza uleiuri minerale catre avioane si nave sau furnizeaza produse accizabile din magazinele duty-free.

Art. 179: Cererea de autorizare ca antrepozit fiscal
(1)Un antrepozit fiscal poate functiona numai pe baza autorizatiei valabile emise de autoritatea fiscala competenta.
(2)In vederea obtinerii autorizatiei pentru ca un loc sa functioneze ca antrepozit fiscal, persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat pentru acel loc trebuie sa depuna o cerere la autoritatea fiscala competenta in modul si sub forma prevazute in norme.
(3)Cererea trebuie sa contina informatii si sa fie insotita de documente cu privire la:
a)amplasarea si natura locului;
b)tipurile si cantitatea de produse accizabile estimate a fi produse si/sau depozitate in decursul unui an;
c)identitatea si alte informatii cu privire la persoana care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat;
d)capacitatea persoanei care urmeaza a fi antrepozitar autorizat de a satisface cerintele prevazute la art. 183.
(4)Persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o copie a contractului de administrare sau a actelor de proprietate ale sediului unde locul este amplasat. in plus, atunci cand solicitantul nu este proprietarul locului, cererea trebuie sa fie insotita de o declaratie din partea proprietarului, prin care se confirma permisiunea de acces pentru personalul cu atributii de control.
(5)Persoana care isi manifesta in mod expres intentia de a fi antrepozitar autorizat pentru mai multe antrepozite fiscale poate depune la autoritatea fiscala competenta o singura cerere. Cererea va fi insotita de documentele prevazute de prezentul titlu, aferente fiecarei locatii.

Art. 180: Conditii de autorizare
Autoritatea fiscala competenta elibereaza autorizatia de antrepozit fiscal pentru un loc, numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a)locul urmeaza a fi folosit pentru producerea, imbutelierea, ambalarea, primirea, detinerea, depozitarea si/sau expedierea produselor accizabile. in cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, cantitatea de produse accizabile depozitata trebuie sa fie mai mare decat cantitatea pentru care suma accizelor potentiale este de 50.000 euro. Conform prevederilor din norme, aceasta cantitate poate fi diferentiata, in functie de grupa de produse depozitata;
b)locul este amplasat, construit si echipat astfel incat sa se previna scoaterea produselor accizabile din acest loc fara plata accizelor;
c)locul nu va fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a produselor accizabile;
d)in cazul unei persoane fizice care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat, aceasta sa nu fi fost condamnata in mod definitiv pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, in Romania sau in oricare din statele straine in care aceasta a avut domiciliul/rezidenta in ultimii 5 ani;
e)in cazul unei persoane juridice care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat, administratorii acestor persoane juridice sa nu fi fost condamnati in mod definitiv pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, in Romania sau in oricare din statele straine in care aceasta a avut domiciliul/rezidenta in ultimii 5 ani;
f)persoana care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat trebuie sa dovedeasca ca poate indeplini cerintele prevazute la art. 183.

Art. 181: Autorizarea ca antrepozit fiscal
(1)Autoritatea fiscala competenta va notifica in scris autorizarea ca antrepozit fiscal, in termen de 60 de zile de la data depunerii documentatiei complete de autorizare.
(2)Autorizatia va contine urmatoarele:
a)elementele de identificare ale antrepozitarului autorizat;
b)descrierea si amplasarea locului antrepozitului fiscal;
c)tipul produselor accizabile si natura activitatii;
d)capacitatea maxima de depozitare, in cazul antrepozitelor fiscale utilizate numai pentru operatiuni de depozitare;
e)nivelul garantiei;
f)perioada de valabilitate a autorizatiei;
g)orice alte informatii relevante pentru autorizare.
(3)In cazul antrepozitelor fiscale autorizate pentru depozitare, capacitatea maxima de depozitare a antrepozitului fiscal propus va fi determinata de comun acord cu autoritatea fiscala competenta. O data determinata, aceasta nu va putea fi depasita, in conditiile autorizarii existente. Daca aceasta capacitate de depozitare depaseste maximul stabilit in autorizatie, va fi necesar ca, in termen de 15 zile de la modificarea capacitatii de depozitare initiale, sa se solicite o aprobare pentru circumstantele schimbate.
(4)Autorizatiile pot fi modificate de catre autoritatea fiscala competenta.
(5)Inainte de a fi modificata autorizatia, autoritatea fiscala competenta trebuie sa-l informeze pe antrepozitarul autorizat asupra modificarii propuse si a motivelor acesteia.
(6)Antrepozitarul autorizat poate solicita autoritatii fiscale competente modificarea autorizatiei.

Art. 182: Respingerea cererii de autorizare
(1)Respingerea cererii de autorizare va fi comunicata in scris, o data cu motivele luarii acestei decizii.
(2)In cazul in care autoritatea fiscala competenta a respins cererea de autorizare a unui loc ca antrepozit fiscal, persoana care a depus cererea poate contesta aceasta decizie, conform prevederilor legislatiei in vigoare.

Art. 183: Obligatiile antrepozitarului autorizat
Orice antrepozitar autorizat are obligatia de a indeplini urmatoarele cerinte:
a)sa depuna la autoritatea fiscala competenta, daca se considera necesar, o garantie, in cazul productiei, transformarii si detinerii de produse accizabile, precum si o garantie obligatorie pentru circulatia acestor produse, in conditiile stabilite prin norme;
b)sa instaleze si sa mentina incuietori, sigilii, instrumente de masura sau alte instrumente similare adecvate, necesare asigurarii securitatii produselor accizabile amplasate in antrepozitul fiscal;
c)sa tina evidente exacte si actualizate cu privire la materiile prime, lucrarile in derulare si produsele accizabile finite, produse sau primite in antrepozitele fiscale si expediate din antrepozitele fiscale, si sa prezinte evidentele corespunzatoare, la cererea autoritatilor fiscale;
d)sa tina un sistem corespunzator de evidenta a stocurilor din antrepozitul fiscal, inclusiv un sistem de administrare, contabil si de securitate;
e)sa asigure accesul autoritatilor fiscale competente in orice zona a antrepozitului fiscal, in orice moment in care antrepozitul fiscal este in exploatare si in orice moment in care antrepozitul fiscal este deschis pentru primirea sau expedierea produselor;
f)sa prezinte produsele accizabile pentru a fi inspectate de autoritatile fiscale competente, la cererea acestora;
g)sa asigure, in mod gratuit, un birou in incinta antrepozitului fiscal, la cererea autoritatilor fiscale competente;
h)sa cerceteze si sa raporteze catre autoritatile fiscale competente orice pierdere, lipsa sau neregularitate cu privire la produsele accizabile;
i)sa instiinteze autoritatile fiscale competente cu privire la orice extindere sau modificare propusa a structurii antrepozitului fiscal, precum si a modului de operare in acesta, care poate afecta cuantumul garantiei constituite potrivit lit. a);
j)sa se conformeze cu alte cerinte impuse prin norme.

Art. 184: Regimul de transfer al autorizatiei
(1)Autorizatiile sunt emise numai pentru antrepozitarii autorizati numiti si nu sunt transferabile.
(2)Atunci cand are loc vanzarea locului sau a afacerii, autorizatia nu va fi transferata in mod automat noului proprietar. Noul posibil antrepozitar autorizat trebuie sa depuna o cerere de autorizare.

Art. 185: Revocarea si anularea autorizatiei
(1)Autoritatea fiscala competenta revoca autorizatia pentru un antrepozit fiscal, in urmatoarele situatii:
a)in cazul unui antrepozitar autorizat, persoana fizica, daca:
1.persoana a decedat;
2.persoana a fost condamnata printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, in Romania sau intr-un stat strain, pentru evaziune fiscala sau orice alta fapta penala prevazuta la art. 180 lit. d); sau
3.activitatea desfasurata este in situatie de faliment sau lichidare.
b)in cazul unui antrepozitar autorizat, care este persoana juridica, daca:
1.in legatura cu persoana juridica a fost initiata o procedura de faliment sau de lichidare; sau
2.oricare dintre administratorii persoanei juridice a fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, in Romania sau intr-un stat strain, pentru evaziune fiscala sau orice alta fapta penala prevazuta la art. 180 lit. e);
c)pe durata unei perioade continue de minimum 6 luni, cantitatea de produse accizabile depozitata in antrepozitul fiscal este mai mica decat cantitatea prevazuta in norme, conform art. 180 lit. a).
(2)Autoritatea fiscala competenta anuleaza autorizatia pentru un antrepozit fiscal, atunci cand i-au fost oferite informatii inexacte sau incomplete in legatura cu autorizarea antrepozitului fiscal.
(3)Autoritatea fiscala competenta revoca sau anuleaza autorizatia pentru un antrepozit fiscal, daca antrepozitarul autorizat nu respecta oricare dintre cerintele prevazute la art. 183 sau la sectiunea a 6-a din prezentul capitol.
(4)Daca autoritatea fiscala competenta hotaraste sa revoce sau sa anuleze autorizatia unui antrepozit fiscal, aceasta trebuie sa trimita o notificare cu privire la aceasta decizie catre antrepozitarul autorizat. Cu exceptiile prevazute la alin. (5), revocarea autorizatiei isi produce efecte incepand cu cea de-a 15-a zi de la data la care antrepozitarul autorizat primeste notificarea.
(5)Antrepozitarul autorizat poate contesta o decizie de revocare sau anulare a autorizatiei pentru un antrepozit fiscal, potrivit legislatiei in vigoare. Termenul de 15 zile prevazut la alin. (4) se suspenda pana la solutionarea contestatiei.
(6)Antrepozitarul autorizat poate renunta la autorizatia pentru un antrepozit fiscal, prin depunerea la autoritatea fiscala competenta a unei instiintari in scris, cu minimum 60 de zile inaintea datei cand renuntarea produce efecte.

SECTIUNEA 5: Deplasarea si primirea produselor accizabile aflate in regim suspensiv

Art. 186: Deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv
Pe durata deplasarii unui produs accizabil, acciza se suspenda, daca sunt satisfacute urmatoarele cerinte:
a)deplasarea are loc intre doua antrepozite fiscale;
b)produsul este insotit de minimum 3 exemplare ale unui document administrativ de insotire, care satisface cerintele prevazute in norme;
c)ambalajul in care este deplasat produsul are la exterior marcaje care identifica cu claritate tipul si cantitatea produsului aflat in interior;
d)containerul in care este deplasat produsul este sigilat corespunzator, conform prevederilor din norme;
e)autoritatea fiscala comptenta a primit garantia pentru plata accizelor aferente produsului.

Art. 187: Documentul administrativ de insotire
(1)Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv este permisa numai atunci cand sunt insotite de documentul administrativ de insotire. Modelul documentului administrativ de insotire va fi prevazut in norme.
(2)In cazul deplasarii produselor accizabile intre doua antrepozite fiscale in regim suspensiv, acest document se intocmeste in 5 exemplare, utilizate dupa cum urmeaza:
a)primul exemplar ramane la antrepozitul fiscal expeditor;
b)exemplarele 2, 3 si 4 ale documentului insotesc produsele accizabile pe parcursul miscarii pana la antrepozitul fiscal primitor. La sosirea produselor in antrepozitul fiscal primitor, acestea trebuie sa fie certificate de catre autoritatea fiscala competenta, in raza careia isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal primitor, cu exceptiile prevazute in norme. La sosirea produselor in antrepozitul fiscal primitor, exemplarul 2 se pastreaza de catre acesta. Exemplarul 3 este transmis de catre antrepozitul fiscal primitor la antrepozitul fiscal expeditor. Exemplarul 4 se transmite si ramane la autoritatea fiscala competenta, in raza careia isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal primitor;
c)exemplarul 5 se transmite de catre antrepozitul fiscal expeditor, la momentul expedierii produselor, autoritatii fiscale competente in raza careia isi desfasoara activitatea.

Art. 188: Primirea produselor accizabile aflate in regim suspensiv
Pentru un produs in regim suspensiv care este deplasat, acciza continua sa fie suspendata la primirea produsului in antrepozitul fiscal, daca sunt satisfacute urmatoarele cerinte:
a)produsul accizabil este plasat in antrepozitul fiscal sau expediat catre alt antrepozit fiscal, potrivit cerintelor prevazute la art. 186;
b)antrepozitul fiscal primitor indica, pe fiecare copie a documentului administrativ de insotire, tipul si cantitatea fiecarui produs accizabil primit, precum si orice discrepanta intre produsul accizabil primit si produsul accizabil indicat de documentele administrative de insotire, semnand si inscriind data pe fiecare copie a documentului;
c)antrepozitul fiscal primitor trebuie sa obtina de la autoritatea fiscala competenta certificarea documentului administrativ de insotire a produselor accizabile primite, cu exceptiile prevazute in norme;
d)in termen de 10 zile de la primirea produselor, antrepozitul fiscal primitor returneaza o copie a documentului administrativ de insotire persoanei care a expediat produsul.

Art. 189: Obligatia de plata a accizelor pe durata deplasarii
(1)In cazul oricarei abateri de la cerintele prevazute la art. 186-188, acciza se datoreaza de catre persoana care a expediat produsul accizabil.
(2)Orice persoana care expediaza un produs accizabil aflat in regim suspensiv este exonerata de obligatia de plata a accizelor pentru acel produs, daca primeste de la antrepozitul fiscal primitor un document administrativ de insotire, certificat in mod corespunzator.
(3)Daca o persoana care a expediat un produs accizabil aflat in regim suspensiv nu primeste documentul administrativ de insotire certificat in termen de 30 de zile de la data expedierii produsului, are datoria de a instiinta in urmatoarele 3 zile autoritatea fiscala competenta cu privire la acest fapt si de a plati accizele pentru produsul respectiv in termen de 5 zile de la data expirarii termenului de primire a acelui document.

Art. 190: Deplasarea uleiurilor minerale prin conducte fixe
In cazul uleiurilor minerale deplasate in regim suspensiv, prin conducte fixe, pe langa prevederile art. 188 si 189, antrepozitul fiscal expeditor are obligatia de a asigura autoritatilor fiscale competente, la cererea acestora, informatii exacte si actuale cu privire la deplasarea uleiurilor minerale.

Art. 191: Deplasarea unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal si un birou vamal
In cazul deplasarii unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal si un birou vamal de iesire din Romania sau intre un birou vamal de intrare in Romania si un antrepozit fiscal, acciza se suspenda, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de norme. Aceste conditii sunt in conformitate cu principiile prevazute la art. 186-190.

Art. 192: Momentul exigibilitatii accizelor
(1)Pentru orice produs accizabil, acciza devine exigibila la data cand produsul este eliberat pentru consum in Romania.
(2)Un produs accizabil este eliberat pentru consum in Romania, in conditiile prevazute la art. 166.
(3)In cazul pierderilor sau lipsurilor, acciza pentru un produs accizabil devine exigibila la data cand se constata o pierdere sau o lipsa a produsului accizabil.
(4)Prevederea alin. (3) nu se aplica si plata accizei nu se datoreaza daca pierderea sau lipsa intervine in perioada in care produsul accizabil se afla intr-un regim suspensiv si sunt indeplinite oricare dintre urmatoarele conditii:
a)produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita varsarii, spargerii, incendierii, inundatiilor sau altor cazuri de forta majora, dar numai in situatia in care autoritatii fiscale competente i se prezinta dovezi satisfacatoare cu privire la evenimentul respectiv, impreuna cu informatia privind cantitatea de produs care nu este disponibila pentru a fi folosita in Romania;
b)produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita evaporarii sau altor cauze care reprezinta rezultatul natural al producerii, detinerii sau deplasarii produsului, dar numai in situatia in care cantitatea de produs care nu este disponibila pentru a fi folosita in Romanja nu depaseste limitele prevazute in norme.
(5)In cazul unui produs accizabil, care are dreptul de a fi scutit de accize, acciza devine exigibila la data la care produsul este utilizat in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea.
(6)In cazul unui ulei mineral, pentru care acciza nu a fost anterior exigibila, acciza devine exigibila la data la care uleiul mineral este oferit spre vanzare sau la care este utilizat drept combustibil sau carburant.
(7)In cazul unui produs accizabil, pentru care acciza nu a fost anterior exigibila si care este depozitat intr-un antrepozit fiscal pentru care se revoca sau se anuleaza autorizatia, acciza devine exigibila la data revocarii sau anularii autorizatiei.
(8)Accizele se calculeaza in cota si rata de schimb in vigoare, la momentul in care acciza devine exigibila.

SECTIUNEA 6: Obligatiile platitorilor de accize

Art. 193: Plata accizelor la bugetul de stat
(1)Accizele se platesc la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care acciza devine exigibila.
(2)In cazul importului unui produs accizabil, care nu este plasat intr-un regim suspensiv, prin derogare de la alin. (1), momentul platii accizelor este momentul inregistrarii declaratiei vamale de import.

Art. 194: Depunerea declaratiilor de accize
(1)Orice antrepozitar autorizat are obligatia de a depune la autoritatea fiscala competenta o declaratie de accize pentru fiecare luna in care este valabila autorizatia de antrepozit fiscal, indiferent daca se datoreaza sau nu plata accizei pentru luna respectiva.
(2)Declaratiile de accize se depun la autoritatea fiscala competenta de catre antrepozitarii autorizati pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei la care se refera declaratia.
(3)In situatiile prevazute la art. 166 alin. (1) lit. b) si e) trebuie sa se depuna imediat o declaratie de accize la autoritatea fiscala competenta si, prin derogare de la art. 193, acciza se plateste a doua zi dupa depunerea declaratiei.

Art. 195: Documente fiscale
(1)Pentru produsele accizabile, altele decat cele marcate, care sunt transportate sau detinute in afara antrepozitului fiscal sau a unui antrepozit vamal, originea trebuie sa fie dovedita folosindu-se un document care va fi stabilit prin norme. Documentul nu poate fi mai vechi de 6 zile. Aceasta prevedere nu este aplicabila pentru produsele accizabile transportate sau detinute de catre alte persoane decat comerciantii, in masura in care aceste produse sunt ambalate in pachete destinate vanzarii cu amanuntul.
(2)Toate transporturile de produse accizabile sunt insotite de un document, astfel:
a)miscarea produselor accizabile in regim suspensiv este insotita de documentul administrativ de insotire;
b)miscarea produselor accizabile eliberate pentru consum este insotita de factura fiscala ce va reflecta cuantumul accizei, modelul acesteia fiind precizat in norme;
c)transportul de produse accizabile, cand acciza a fost platita, este insotit de factura sau aviz de insotire.

Art. 196: Evidente contabile
Orice antrepozitar autorizat are obligatia de a tine registre contabile precise, care sa contina suficiente informatii pentru ca autoritatile fiscale sa poata verifica respectarea prezentului titlu, conform legislatiei in vigoare.

Art. 197: Responsabilitatile antrepozitarilor autorizati si ale autoritatilor fiscale competente
(1)Orice antrepozitar autorizat, obligat la plata accizelor, poarta raspunderea pentru calcularea corecta si plata la termenul legal a accizelor catre bugetul de stat si pentru depunerea la termenul legal a declaratiilor de accize la autoritatea fiscala competenta, conform prezentului titlu si cu legislatia vamala in vigoare.
(2)Accizele se administreaza de autoritatile fiscale competente si de autoritatile vamale, pe baza competentelor lor, asa cum sunt precizate in prezentul titlu si in legislatia vamala in vigoare.

Art. 198: Garantii
(1)Dupa acceptarea conditiilor de autorizare a antrepozitului fiscal, antrepozitarul autorizat depune la autoritatea fiscala competenta o garantie, conform prevederilor din norme, care sa asigure plata accizelor care pot deveni exigibile.
(2)Garantiile pot fi: depozite in numerar, ipoteci, garantii reale si personale.
(3)Modul de calcul, valoarea si durata garantiei vor fi prevazute in norme.
(4)Valoarea garantiei va fi analizata periodic, pentru a reflecta orice schimbari in volumul afacerii, in activitatea antrepozitarilor autorizati sau in nivelul de accize datorat.

SECTIUNEA 7: Scutiri la plata accizelor

Art. 199: Scutiri generale
(1)Produsele accizabile sunt scutite de plata accizelor, atunci cand sunt destinate pentru:
a)livrarea in contextul relatiilor consulare sau diplomatice;
b)organizatiile internationale recunoscute ca atare de catre autoritatile publice ale Romaniei, in limitele si in conditiile stabilite prin conventiile internationale, care pun bazele acestor organizatii, sau prin acorduri incheiate la nivel statal sau guvernamental;
c)fortele armate apartinand oricarui stat-parte la Tratatul Atlanticului de Nord, cu exceptia Fortelor Armate ale Romaniei;
d)rezerva de stat si rezerva de mobilizare, pe perioada in care au acest regim.
(2)Modalitatea si conditiile de acordare a scutirilor prevazute la alin. (1) vor fi reglementate prin norme.
(3)Accizele nu se aplica pentru importul de produse accizabile aflate in bagajul calatorilor si al altor persoane fizice, cu domiciliul in Romania sau in strainatate, in limitele si in conformitate cu cerintele prevazute de legislatia vamala in vigoare.

Art. 200: Scutiri pentru alcool etilic si alte produse alcoolice
(1)Sunt scutite de plata accizelor alcoolul etilic si alte produse alcoolice atunci cand sunt:
a)denaturate conform prescriptiilor legale si utilizate pentru producerea de produse care nu sunt destinate consumului uman;
b)utilizate pentru producerea otetului;
c)utilizate pentru producerea de medicamente;
d)utilizate pentru producerea de arome alimentare, pentru alimente sau bauturi nealcoolice ce au o concentratie ce nu depaseste 1,2% in volum;
e)utilizate in scop medical in spitale si farmacii;
f)utilizate direct sau ca element al produselor semifabricate pentru producerea de alimente cu sau fara crema, cu conditia ca in fiecare caz concentratia de alcool sa nu depaseasca 8,5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intra in compozitia ciocolatei si 5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intra in compozitia altor produse;
g)esantioane pentru analiza sau teste de productie necesare sau in scopuri stiintifice;
h)utilizate in procedee de fabricatie, cu conditia ca produsul finit sa nu contina alcool
i)utilizate pentru producerea unui element care nu este supus accizei;
j)utilizate in industria cosmetica.
(2)Modalitatea si conditiile de acordare a scutirilor prevazute la alin. (1), precum si produsele utilizate pentru denaturarea alcoolului vor fi reglementate prin norme.

Art. 201: Scutiri pentru uleiuri minerale
(1)Sunt scutite de la plata accizelor:
a)uleiurile minerale folosite in orice alt scop decat drept combustibil sau carburant;
b)uleiurile minerale livrate in vederea utilizarii drept carburant pentru aeronave, altele decat aviatia turistica in scop privat. Prin aviatie turistica in scop privat se intelege utilizarea unei aeronave, de catre proprietarul sau sau de catre persoana fizica sau juridica care o detine cu titlu de inchiriere sau cu un alt titlu, in alte scopuri decat cele comerciale si in special altele decat transportul de persoane sau de marfuri sau prestari de servicii cu titlu oneros ori pentru nevoile autoritatilor publice;
c)uleiurile minerale livrate in vederea utilizarii drept carburant pentru navigatia maritima internationala si pentru navigatia pe caile navigabile interioare, altele decat navigatiile de agrement in scop privat. Prin navigatie de agrement in scop privat se intelege utilizarea oricarei ambarcatiuni, de catre proprietarul sau sau de catre persoana fizica sau juridica care o detine cu titlu de inchiriere sau cu un alt titlu, in alte scopuri decat cele comerciale si in special altele decat transportul de persoane sau de marfuri ori prestari de servicii cu titlu oneros sau pentru nevoile autoritatilor publice;
d)uleiurile minerale utilizate in cadrul productiei de electricitate si in centralele electrocalogene;
e)uleiurile minerale utilizate in scopul testarii aeronavelor si vapoarelor;
f)uleiurile minerale injectate in furnale sau in alte agregate industriale in scop de reducere chimica, ca aditiv la cocsul utilizat drept combustibil principal;
g)uleiurile minerale care intra in Romania in rezervorul standard al unui autovehicul cu motor, destinat utilizarii drept combustibil pentru acel autovehicul;
h)orice ulei mineral care este scos de la rezerva de stat sau rezerva de mobilizare, fiind acordat gratuit in scop de ajutor umanitar;
i)orice ulei mineral achizitionat direct de la agenti economici producatori sau importatori, utilizat drept combustibil pentru incalzirea spitalelor, sanatoriilor, azilelor de batrani si orfelinatelor;
j)orice ulei mineral utilizat de catre persoane fizice drept combustibil pentru incalzirea locuintelor;
k)orice ulei mineral achizitionat direct de la agenti economici producatori sau importatori, utilizat drept combustibil in scop tehnologic sau pentru producerea de agent termic si apa calda;
l)orice ulei mineral achizitionat direct de la agenti economici producatori sau importatori, utilizat in scop industrial;
m)uleiurile minerale utilizate drept combustibil neconventional (bio-diesel).
(2)Modalitatea si conditiile de acordare a scutirilor prevazute la alin. (1) vor fi reglementate prin norme.

SECTIUNEA 8: Marcarea produselor alcoolice si a produselor din tutun

Art. 202: Reguli generale
(1)Prevederile prezentului capitol se aplica urmatoarelor produse accizabile:
a)produse intermediare si alcool etilic, cu exceptiile prevazute prin norme;
b)produse din tutun.
(2)Nu este supus obligatiei de marcare orice produs accizabil scutit de la plata accizelor.
(3)Produsele accizabile prevazute la alin. (1) pot fi eliberate pentru consum sau pot fi importate pe teritoriul Romaniei numai daca acestea sunt marcate conform prevederilor prezentei sectiuni.

Art. 203: Responsabilitatea marcarii
(1)Responsabilitatea marcarii produselor accizabile revine antrepozitarilor autorizati sau importatorilor.
(2)Importatorul transmite producatorului extern marcajele, sub forma si in maniera prevazute in norme, in vederea aplicarii efective a acestora pe produsele accizabile contractate.

Art. 204: Proceduri de marcare
(1)Marcarea produselor se efectueaza prin timbre, banderole sau etichete.
(2)Dimensiunea si elementele ce vor fi inscriptionate pe marcaje vor fi stabilite prin norme.
(3)Antrepozitarul autorizat sau importatorul este obligat sa aplice marcajele la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, respectiv pe pachet, cutie sau sticla, astfel incat deschiderea ambalajului sa deterioreze marcajul.
(4)Produsele accizabile marcate cu timbre, banderole sau etichete deteriorate sau marcate altfel decat s-a prevazut la alin. (3) vor fi considerate ca nemarcate.

Art. 205: Eliberarea marcajelor
(1)Autoritatea fiscala competenta are obligatia de a elibera marcajele, potrivit prevederilor prezentului articol si normelor.
(2)Eliberarea marcajelor se face catre:
a)persoanele care importa produsele accizabile prevazute la art. 202, in baza autorizatiei de importator. Autorizatia de importator se acorda de catre autoritatea fiscala competenta, in conditiile prevazute in norme;
b)antrepozitarii autorizati care produc sau imbuteliaza produsele accizabile prevazute la art. 202.
(3)Solicitarea marcajelor se face prin depunerea unei cereri la autoritatea fiscala competenta, sub forma si in maniera prevazute in norme.
(4)Eliberarea marcajelor se face de catre unitatea specializata, autorizata de autoritatea fiscala competenta pentru tiparirea acestora, in conditiile prevazute in norme.
(5)Contravaloarea timbrelor pentru marcarea tigaretelor si a altor produse din tutun se asigura de la bugetul de stat, din valoarea accizelor aferente acestor produse, conform prevederilor din norme.

Art. 206: Confiscarea produselor din tutun
(1)Prin derogare de la prevederile in vigoare care reglementeaza modul si conditiile de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, produsele din tutun confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se predau de catre organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, antrepozitarilor autorizati pentru productia de produse din tutun sau importatorilor de astfel de produse, dupa cum urmeaza:
a)sortimentele care se regasesc in nomenclatorul de fabricatie al antrepozitarilor autorizati sau in nomenclatorul de import al importatorilor se predau in totalitate acestora;
b)sortimentele care nu se regasesc in nomenclatorul de fabricatie al antrepozitarilor autorizati sau in nomenclatorul de import al importatorilor se predau in custodie de catre organele care au procedat la confiscare antrepozitarilor autorizati pentru productia de produse din tutun, a caror cota de piata reprezinta peste 5%.
(2)Repartizarea fiecarui lot de produse din tutun confiscate, preluarea acestora de catre antrepozitarii autorizati si importatori, precum si procedura de distrugere se efectueaza conform normelor.
(3)Fiecare antrepozitar autorizat si importator are obligatia sa asigure pe cheltuiala proprie preluarea in custodie, transportul si depozitarea cantitatilor de produse din lotul confiscat care i-a fost repartizat.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x