Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Corelatie balanta
    La sfarsit de decembrie am avut monografie contabila 332=712 cu suma de 23.163lei, iar in ianuarie 2024 am facut 712=332 cu suma de 23.163lei Problema e ca nu imi da in balanta venituri minus cheltuieli, imi scade suma de 23.163 lei pe i...
    mai mult

Contestare control fiscal

valabil la 11 Nov 2011
Georgeta Serban Matei Raspuns oferit de
Georgeta Serban Matei

Consultant fiscal si expert contabil

Intrebare: Firma mea a emis o factura pentru prestari servicii in urma cu trei ani, pe care a transmis-o beneficiarului. Acesta a ratacit factura si peste trei zile firma mea a emis o noua factura pentru aceleasi servicii da s-a omis anularea facturii anterioare. In contabilitate s-a inregistrat ce de a doua factura care a ajuns si la client si a fost onorata. Dupa 3 ani, in urma unui control fiscal ni s-a imputat faptul ca nu am inregistrat prima factura in contabilitate si s-au calculat TVA si impozit profit legate de aceasta + penalitati de intarziere, desi am prezentat o adresa oficiala de la client din care rezulta ca nu s-a inregistrat decat cu cea de a doua factura. Cum pot sa contest actul de control cu impunerile si penalitatile calculate pentru prima factura care nu a ajuns la beneficiar, dar pentru care fiscul m-a facut "raspunzator" pentru neinregistrare in contabilitate?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: Activitati de inginerie si consultanta tehnica

Raspuns: Daca ar fi fost de buna credinta, in baza adresei de oficiale primita de dvs. din partea beneficiarului, organul de inspectie fiscala ar fi avut posibilitatea sa solicite efectuarea unui control incrucisat de catre organul fiscal competent al clientului in discutie. In functie de constatarile inscrise in cadrul procesului-verbal primit, consider ca echipa de inspectie fiscala ar fi avut posibilitatea sa dispuna anularea facturii respective prin actul administrativ fiscal "Dispozitie privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala" reglementat prin OMFP 1939/2004.

Asa cum termenul de prescriere a dreptului de exercitare a deducerii sumei TVA inscrisa intr-o factura emisa de catre un furnizor/prestator este de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului fiscal in care factura respectiva a fost emisa, in mod similar, se prescrie si termenul de anulare a unei facturi de catre emitent. De altfel, consider ca acest control incrucisat nici nu ar fi fost necesar in situatia in care organul de inspectie fiscala ar fi consultat raportul neconcordantelor aferente declaratiei semestriale cod 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA”.

Inainte de inceperea unei inspectii fiscale, organul de inspectie fiscala este obligata sa solicite compartimentului specializat din cadrul D.G.F.P./D.G.A.M.C. acest raport intocmit la nivel A.N.A.F. unde se regasesc atat sumele raportate de catre firma dvs. pe intreaga perioada supusa inspectiei fiscale, cat si neconcordantele dintre sumele raportate de dvs. prin declaratia cod 394 cat si sumele raportate de catre aceiasi parteneri, obligati, la randul lor sa raporteze prin declaratia cod 394 valoarea tranzactiilor in cadrul fiecarui semestru.

Posibilitatea efectuarii unui control incrucisat la beneficiar sau analizarea raportului neconcordantelor privind informatiile furnizate prin declaratia cod 394 trebuie mentionat in cadrul contestatiei pe care urmeaza sa o formulati.

Pentru formularea corecta a contestatiei trebuie sa aveti in vedere prevederile privind forma si continutul contestatiei, aspecte care sunt reglementate prin OMFP 2137/2011 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea titlului IX din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicat in MOf 380 din 31 mai 2011.
Contestatia se depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii, la organul fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat.
Pentru solutionarea contestatiei, organele de solutionare competente ale A.N.A.F. se pronunta prin decizie. Decizia emisa pentru solutionarea contestatiei este definitiva in sistemul cailor administrative de atac si este obligatorie pentru organul fiscal emitent ale actului administrativ fiscal contestat.

Pentru a nu avea surpriza respingerii contestatiei ca fiind nemotivata, la formularea si sustinerea acesteia trebuie sa prezentati toate motivele de fapt si de drept care va determina sa contestati decizia de impunere emisa de catre organul de inspectie fiscala. Argumentele aduse trebuie sa fie incidente cauzei supuse solutionarii. Pentru sustinerea motivelor de fapt prezentate trebuie sa anexati cel putin urmatoarele documente:
  • fisa de cont 411 “Clienti” analitic distinct din care sa rezulte faptul ca factura emisa nu a fost inregistrata in evidenta contabila;
  • fisa de cont 401 “Furnizori” analitic distinct pusa la dispozitie de catre clientul dvs. din care sa rezulte faptul ca:
- factura emisa primita nu a fost inregistrata in evidenta contabila;
- beneficiarul nu a exercitat dreptul de deducere a TVA inscrisa in factura respectiva;
- beneficiarul nu a achitat contravaloarea facturii respective.
  • adresa transmisa de catre client prin care mentioneaza faptul ca nu a inregistrat factura respectiva in evidenta contabila. Daca intre timp, beneficiarul regaseste factura respectiva, la aceasta adresa trebuie atasata si factura in discutie, restituita in vederea anularii;
  • copia declaratiei cod 394 din care sa rezulte valoarea serviciilor prestate catre beneficiarul respectiv, raportate in stricta concordanta cu fisa contului 411. In mod similar, aceasta declaratie poate fi solicitata si partenerului dvs. pentru a fi atasata la contestatie.
La contestatie nu se anexeaza intreaga declaratie cod 394, fiind suficiente doar trei pagini: prima pagina, pagina pe care este inscrisa valoarea raportata pentru partenerul dvs. si ultima pagina. Toate filele anexate in fotocopie la contestatie trebuie semnate si stampilate, cu inscrierea mentiunii “conform cu originalul” .

In alta ordine de idei, pentru a evita continuarea calcularii accesoriilor asupra diferentei suplimentare de plata stabilite care urmeaza a se inregistra in fisa analitica pe platitor la sectiunea TVA, este recomandabil sa achitati diferenta suplimentara de plata stabilita prin Decizia de impunere pana la solutionarea favorabila sau nefavorabila a acesteia.

De asemenea, trebuie sa efectuati inregistrarea in evidenta contabila a sumelor stabilite prin Decizia de impunere ca document justificativ de inregistrare chiar daca aceasta decizie se contesta.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

26Apr2024

Tratamentul fiscal al exporturilor catre tarile non-UE

de Liviu Sapunaru valabil la 26 Apr 2024
Intrebare: O companie A din RO, platitoare de TVA, vinde echipamente catre o companie B (non-UE sau UE) dar exporta acele echipamente catre o alta companie C intr-o tara diferita (non-UE 2 spre exemplu). Echipamentele sunt trimise la solicitarea companiei B care are contract de servicii cu compania C si prin intermediul contractului compania B se angajeaza sa puna la dispozitie echipamentele companiei C in ...
24Apr2024

Facturi de avans clienti UE si non-UE

de Stan Cosmina valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Avem multe cazuri in care incasam avansuri de la clientii externi, UE sau non-UE, avansuri pentru care emitem facturi de avans fara TVA, urmand regimul fiscal al livrarii de marfa careia ii corespunde. Automat aceste facturi apar in declaratia 300 la livrari export/intracomunitare. Este corect sa facem aceste facturi sau nu? Mentionez ca ele apar si in D390. Am procedat in acest fel in urma ...
22Apr2024

Tratament fiscal din punctul de vedere al TVA

de Anca Bilas valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Sunt cazuri in care primim reclamatii de la clienti externi pentru defecte de calitate. Daca emitem factura de reducere pentru reclamatii aceasta se emite tot fara TVA? Urmeaza regimul de scutire al livrarii? Se declara factura cu reducerea in D300 si D390? In cazul unor clienti mari din SUA ca si RH acestia au sistem informatic in care noi ne incarcam facturile aferente livrarilor, iar la ...
10Apr2024

Aspecte fiscale si contabile livrare bunuri

de Anca Bilas valabil la 10 Apr 2024
Intrebare: Avem un client la care livram doua produse cu marfuri ridicate din doua locuri: una din Danemarca si celalalt de la sediul societatii din Romania.Exista posibilitatea sa facem doua facturi sau una cu conditii/loc de livrare diferite dupa cum urmeaza: sa se faca doua facturi din RO: o factura pentru produsul 1 cu ridicare din Danemarca cu incorterm FCA Svendborg sau EXW Svendborg si o alta ...
16Feb2024

Aspecte fiscale dropshipping Spania, Romania, Cehia, Ungaria, Polonia

de Anca Bilas valabil la 16 Feb 2024
Intrebare: O societate din RO s-a inregistrat pe o platforma de dropshipping si primeste comenzi din diferite tari din UE (Polonia/Cehia/Ungaria). Comenzile sunt procesate de catre platfoma de dropshipping si livreaza marfa din Spania. Societatea din RO primeste factura de marfa de la societatea din Spania, scutita pentru ca efectueaza o livrare intracomunitara.1. Cum se declara factura primita de la ...
09Ian2024

Sistemul RO e-Transport. Bunuri cu risc fiscal ridicat

de Mihaela Corneanu valabil la 09 Ian 2024
Intrebare: Avand in vedere OUG 115/2023 privind declararea transportului international de bunuri in RO e-Transport va rog sa precizati daca este necesara declararea unui import de bunuri (aparate de fitness) in RO e-Transport . Transportul va fi pe cale maritima pana in portul Constanta, iar din Constanta pana in Bucuresti va fi pe cale rutiera.Este obligatoriu emiterea codului UIT in acest caz? Cine va ...
x