Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 4 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contract de asociere in participatiune

valabil la 30 Iul 2010
Adrian Benta Raspuns oferit de
Adrian Benta

Consultant fiscal si doctor in economie

Intrebare: In cazul unui contract de asociere in participatiune, societatea A, participa cu un fond de comert (spatiu comercial inchiriat) cu destinatia marfa amanunt si prestari servicii si un mijloc fix, aflat in dotarea spatiului, valoare=25000 lei=copiator color, ca aport la asociatie.

Asociatul B, participa cu personal calificat, 2 salariati=1500 lei, salarii brute, aprovizionare marfa, materiale consumabile, asigura transportul, si vine cu aport-copiator xerox alb-negru=27000.lei

Evidenta contabila va fi tinuta de asociatul B, centralizat si distinct pana la nivel de balanta, el va face declaratiile la bugetul de stat si la sfarsitului lunii va transmite cheltuielile, respectiv veniturile rezultate din asociere asociatului A, pe baza de decont, pe care la randul sau, le va inregistra in contabilitatea proprie. Spatiul este dotat cu utilitati, facturile fiind emise pe societatea A, el fiind detinatorul spatiului, acestea constand in:

energie=500

apa =15

salubritate=30

internet=20

chirie spatiu=710(spuneam ca la randul sau asociatul A, este chirias).

Sa presupunem ca se obtin venituri din asociere =20.000 lei

Cheltuieli, in afara de cele de mai sus: cheltuielei cu marfa=2500

-chelt. materiale consumabile=1000.

As dori o monografie contabila si sa-mi raspundeti punctual daca se poate la urmatoarele intrebari legate de acest aspect:

1.-casa de marcat este in dotarea spatiului, mentionez: trebuie ca asociatul B, sa-si deschida si pct. de lucru in acest spatiu (in cazul in care e posibil) si sa-si aduca propria casa de marcat sau nu e necesar? pe casa cui de marcat trebuie inregistrate de fapt veniturile?

2.-utilitatile, facturile fiind pe firma asoc. A, se inreg. in contabilitate asocierii si se mai inregistreaza si in contabilitatea proprie?

3.-mijloacele fixe cu care vine fiecare asociat ca aport, sunt inregistrate in contabilitatea proprie a fiecaruia deja, nefiind amortizate integral. In evidenta asocierii o sa fie inregistrata doar amortizarea corespunzatoare, proportional. Avand in vedere ca valoarea de intrare a mijlocului fix in contabilitatea proprie=27000 si ramas neamortizat 10000. cu ce valoare a mijlocului fix se vine ca aport in asociatie de fapt?- valoarea amortizata in asociatie, in contabilitate proprie se mai continua in paralel amortizarea aceluiasi mijloc fix?

4.ar fi o problema legal,daca aceeasi persoana s-ar ocupa de contabilitatea asociatilor de ambele parti, daca ar fi angajata part-time, la ambele societati si desemnata sa se ocupe de inregistrarile contabile asociere, societatea B avand si alte puncte de lucru si alt contabil angajat la nivel de societate.

5. ce inseamna sa tina contabilitate distinct asociatul B, pana la nivel de balanta? Adica,indiferent daca necesita sau nu deschiderea unui punct de lucru, sa intocmeasca, respectiv contabilizeze, nir-uri, monetare, bonuri consum, registru de casa separat si contarile aferente asocierii?-care se transmit contabilului sef si le transpune in balanta sau doar pana la registru de casa inclusiv si inreg aferente asocierii trebuie sa le faca si sa le transpuna in balanta el insusi? Adica in functie de cum e organizata contabilitatea la nivel de firma, sau asa e corect sa le faca acela care se ocupa de contabilitatea asocierii?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 8219

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 iul 2010.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123363 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Monografii contabile

04Mai2024

Grup fiscal. Monografie contabila

de Mariana Prejbeanu valabil la 04 Mai 2024
Intrebare: Avem constituit un Grup fiscal format din 4 firme.Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila care sa cuprinda in mod distinct inregistrarile contabile aferente TVA si impozit pe profit, la reprezentantul grupului si la membrii grupului.
04Mai2024

Inchieriere bunuri imobile. Monografie contabila

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 04 Mai 2024
Intrebare: Am rugamintea sa ne ajutati cu o monografie contabila care sa includa toate notele contabile ce ar trebui facute pentru a reda fluxul operational descris mai jos si daca exista implicatii de natura fiscala (TVA) pe aceasta speta. Speta este despre inchirierea unor terenuri aflate in proprietatea societatii noastre, terenuri ce fac parte dintr-un transfer de bussines a 40 de zacaminte petroliere, ...
30Apr2024

Cotizatia din onorariul pentru expertiza judiciara. Tratament contabil si fiscal

de Ionut Jinga valabil la 30 Apr 2024
Intrebare: O SRL platitoare de impozit pe profit face expertize tehnice judiciare; factureaza expertize judiciare catre Tribunal. 90% din valoarea acestor facturi se incaseaza prin banca, iar 10% reprezinta cota retinuta si virata la Ministerul Justitiei de Biroul Local pentru expertizele efectuate.Care este monografia contabila a cotei retinute de 10% si cum este considerata cheltuiala, deductibila sau ...
02Mai2024

Monografie contabila pentru factura de curs

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Mai 2024
Intrebare: Care este monografia contabila pentru o factura unde furnizorul este inregistrat in registrul persoanelor care aplica tva la incasare? Factura cuprinde: Curs Inspector SSM, valoare 800 lei tva 0% si mai este mentionat pe factura scutire tva confprm art. 292 lit. f.
02Mai2024

Monografie contabila participare curs

de Anca Bilas valabil la 02 Mai 2024
Intrebare: Care este monografia contabila pentru aceasta factura de cursuri pentru angajatii nostrii:- prima pozitie cuprinde: taxa de participare la curs 1.300 lei, tva 0, cota de tva: 0% SFDD.- a2-a pozitie: taxa trimitere diploma 25.21, tva 4.79 lei, cota de tva: 19%Factura figureaza in registrul persoanelor care aplica tva la incasare. Ma puteti ajuta, va rog, cu o monografie contabila?
01Mai2024

Ghidul garantiei in programul de instalare a panourilor fotovoltaice

de Liviu Sapunaru valabil la 01 Mai 2024
Intrebare: Firma care monteaza panouri fotovoltaice s-a autorizat in 2023 la ANRE si a trebuit sa depuna la AFM o garantie de buna executie in valoare de 200.000 lei pentru a beneficia de decontare prin programul casa verde. In martie 2024 o societate IFN pentru un comision de 10% emite o scrisoare de garantie in favoarea AFM prin care isi asuma ei orice cerere de despagubire pana la suma de 200.000 lei . ...
x