Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 3 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contractul de comodat. Diverse

valabil la 18 Dec 2023
Munteanu Corneliu Stefan Raspuns oferit de
Munteanu Corneliu Stefan

Economist

Intrebare: Societatea noastra este nou infiintata si va avea ca obiect de activitate codul CAEN 6820. Asociatul societatii va pune la dispozitia societatii cu contract de comodat pe 20 ani imobilul in care sunt mai multe apartamente.nIn acest moment imobilul este la stadiu de alb si urmeaza sa se faca receptia finala.

Societatea poate incheia contract de comodat in acest moment chiar daca inca nu este facuta receptia finala, avand in vedere faptul ca societatea va prelua imobilul la stadiul de al,b iar societatea urmeaza sa amenajeze apartamentele pe cheltuiala sa, astfel incat sa poata obtina venituri din inchirierea acestora.

Totodata aceste cheltuieli pe care urmeaza sa le efectueze se vor considera cheltuieli cu reparatii sau vor fi trecute in imobilizari corporale urmand a se amortiza pe perioada contractului? Societatea va angaja personal care se va ocupa de intretinerea/amenajarea/repararea tuturor defectiunilor ce pot aparea in urma inchirierii. Acestia vor fi zugravi, instalatori etc. Se imune sa fie angajati cu salariul minim din constructii?

Are societatea obligatia sa declare ca punct de lucru acest imobil, avand in vedere faptul ca apartamentele vor fi vor fi inchiriate persoanelor fizice pe baza de contract de inchiriere? Pentru incasarea chiriei este nevoie de casa de marcat? Inchirierea fiind singurul obiect de activitate la depasirea cifrei da afaceri de 300.000 lei va ramane neplatitor de TVA. Este rentabil sa devina platitor de TVA? Exista alte detalii/autorizatii/avize/proceduri etc. de care ar trebui sa tinem cont?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 dec 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 119933 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate

02Mar2024

Tratament fiscal TVA pentru servicii montare mobilier

de Amelia Dumitras valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala microintreprindere, neplatitoare de tva (are doar cod special de TVA pentru operatiuni intracomunitare), are activitatea principala "Lucrari de tamplarie si dulgherie" (4332), si presteaza servicii de montare si amenajare mobilier si vitrine pentru o societate platitoare de tva din Italia care are contracte cu firme de brand recunoscute ca Prada, Gucci etc., pentru care ...
02Mar2024

Aplicarea cotei reduse de TVA de 9% in industria hoteliera. Monografie contabila

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Care este monografia contabila in cazul unei unitati turistice de tip cazare si mic dejun complet?Care sunt cotele de TVA aplicate?
02Mar2024

Regim fiscal TVA pentru achizitie intracomunitara de bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala cu cod special de TVA primeste o factura de bunuri din Germania cu TVA 19%.(aproximativ 2000lei).Furnizorul are cod valid de TVA, dar la datele clientului sunt trecute doar denumirea societatii noastre si adresa. Acesta spune ca nu poate reface factura, pentru ca sistemul nu ii permite, decat in situatia in care produsul ar fi returnat si apoi refacturat cu datele ...
02Mar2024

Utilizare autoturism de serviciu atat in scop personal cat si in scop de serviciu

de Anca Bilas valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Un angajat care foloseste masina atat in scopul desfasurarii activitatii, dar si in scop personal e considerat beneficiu? Care este tratamentul corect in ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielii si a TVA?Mentionez ca, nu se intocmesc foi de parcurs. Societatea are activitate in domeniul constructiilor.Se intocmesc acte aditionale la contractul de munca?Dar in situatia in care cel care ...
02Mar2024

Vanzare imobil

de Gina Popescu valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Societate, achizitioneaza in anul 2018 teren si constructie in regim de taxare inversa. Se demoleaza toata constructia care era o epava si se construieste o cladire noua. Se receptioneaza in mai 2022. In luna ianuarie 2024 se vinde catre o persoana juridica platitoare de tva in regim de taxare inversa.Este corecta vanzarea cu taxare inversa?Se face ajustare de tva?
01Mar2024

Plafon casierie

de Mihaela Corneanu valabil la 01 Mar 2024
Intrebare: In incinta hotelului avem 5 case de marcat1 bar;1 restaurant;1 pub;2 receptie.Intocmesc registrul de casa pe fiecare gestiune.Soldul la zi va fi de 50.000 lei pe fiecare casa, sau cumulat sa nu depaseasca 50.000 lei?
x