Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Corectarea erorilor contabile - stoc dublat

valabil la 20 Mar 2015
Mihaela Benta Raspuns oferit de
Mihaela Benta

Consultant fiscal

Intrebare: In procesul de productie al societatii noastre, dat fiind modul in care functioneaza sistemul nostru de gestiune apare urmatorul caz practic:

1. Articolul 729(produsul), este un articol care se genereaza (se incarca in stoc), din punct de vedere al stocului, in sistem dupa ce operatorul din productie finalizeaza procesul de productie (face ultimul pas- apasa ultimul buton).

2. La data 01.09.2014 operatorul nu a finalizat procesul de productie si nu a generat stoc pentru codul 729 = 10 buc

3. Insa, la aceeasi data 01.09.2014, in magazie, gestionarul are stoc fizic pentru codul 729= 10 buc, stoc pe care vrea sa-l vanda.

4. Gestionarul comunica logisticii, face o fisa de inventariere si corecteaza stocul introducand un plus de 10 buc in stocul codului 729, astfel in luna respectiva se genereaza un venit sau un consum cu minus¦

5. La data de 15.09.2014 operatorul finalizeaza procesul de productie (apasa butonu) si in urma aceste operatiuni, in mod automat in sistem se incarca cele 10 buc din codul 729 (alt stoc si al venit)

6. Nimeni nu observa aceasta greseala.

7. La 31.12.2014 se efectueaza procesul de inventariere - in urma verificarii stocului scriptic cu cel fizic se constata ca pentru codul 729 avem 10 buc scriptic si 0 buc fizic - se incepe o analiza si se descopera ca au fost incarcate de 2 ori in sistem - (o data ca si corectie de stoc si a doua oara generate normal de procesul de productie)

Avand in vedere cele prezentate mai sus, eu:

La 31.12.2014 minusul acesta de inventar de 10 buc din codul 729 cum il consider - deductibil sau nedeductibil. In cazul in care il consider deductibil, ce documentatie justificativa ar trebui sa am, dat fiind ca acest minus de inventar nu este un minus real, ci provine dintr-o eroare umanade sistem?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3092

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 mar 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123265 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Cheltuieli

29Apr2024

Deplasare externa salariati. Documente justificative. D112

de Gina Popescu valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Va rugam sa ne precizati documentele/aspectele ce trebuie avute in vedere (fiscal&declarativ) pentru deplasarile angajatilor proprii (in principal externe). La momentul actual, societatea noastra plateste transportul&cazarea prin intermediul unei agentii de turism de la care primim facturi, iar masa o decontam pe baza de bonuri fiscale. Nu se completeaza ordine de deplasare.Vrem sa schimbam ...
29Apr2024

Cheltuieli cu utilitatile intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica

de Stan Cosmina valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Firma A din Romania, platitoare de impozit pe profit, are punct de lucru intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica. Spatiul inchiriat este situat intr-o vila cu 3 etaje, fiecare etaj fiind inchiriat unei persoane juridice. Persoana fizica nu foloseste respectiva cladire. In acest caz, firma A poate deduce integral cheltuiala cu utilitatile (gaze, energie, internet, apa) sau doar 50% ...
29Apr2024

Inregistrare cheltuieli aferente anului 2023. Factura primita in anul 2024

de Elena Garofil valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o baza legala, daca s-a procedat corect. In luna decembrie 2023 s-a facturat (prestari servicii) conform contractului si situatiei de lucrari, implicit si finalizarea proiectului, insa nu am primit toate facturile de cheltuieli de la subcontractori. Prin urmare, in contabilitate s-au inregistrat cheltuielile aferente lucrarilor facturate catre client, ca si facturi de ...
28Apr2024

ONG fara activitate economica. Deductibilitate cheltuieli autovehicul

de Elena Garofil valabil la 28 Apr 2024
Intrebare: La asociatiile non profit cheltuielile cu combustibilul sunt deductibile tot in proportie de 50%. Se utilizeaza autoturismul unui membru pe baza de contract de comodat. Daca sunt deductibile in proportie de 50%, cheltuiala nedeductibila se impoziteaza si se plateste impozit sau se considera integral cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile? Este vorba despre o ONG fara activitate economica.
24Apr2024

Refacturare cheltuieli catre chirias

de Gina Popescu valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: In cazul inchirierii unui imobil, cheltuielile cu paza pot fi incluse in cheltuielile cu utilitatiile ori sunt tratate ca si cheltuieli accesorii, iar daca sunt considerate accesorii, care ar fi metoda de-a nu mai fi considerate cheltuieli accesorii, daca ar fi incluse in baza de impozitare cu cheltuielile utilitatilor ar fi o varianta corecta ori nu ar mai trebui refacturate ca si utilitati, ...
24Apr2024

Autovehicul detinut in leasing operational. Deducere cheltuieli. TVA

de Elena Garofil valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Avem un contract de leasing operational pentru un autoturism utilizat in cadrul firmei care nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care nu depaste 3.500 kg si care nu are mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, iar acest autoturism nu se incadreaza in exceptiile prevederilor de la Codul fiscal la art. 25 alin. (3) ...
x