Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 7 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Deducere cheltuieli pentru un cabinet medical

valabil la 14 Apr 2013
Popescu Diana Raspuns oferit de
Popescu Diana

Consultant fiscal

Intrebare: Un cabinet medical individual presteaza servicii medicale in diverse centre medicale. Facturarea se face in functie de nr de pacienti consultati.

Ce tip de cheltuieli poate sa deduca cabinetul medical individual?

Poate sa deduca urmatoarele cheltuieli:

-cheltuieli de protocol(inclusiv diverse mese de protocol)

-cheltueili cu medicamente cumparate pentru pacienti

-cheltuieli cu un televizor cumparat pentru cabinet

-cheltuieli cu consumabile necesare activitati?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 8621

Raspuns: Ca si conditie generala, potrivit art. 48 alin. (4) din Codul fiscal, se pot deduce cheltuielile efectuate de persoanele ce desfasoara profesii libere daca acestea sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, daca sunt inregistrate in documente corect intocmite iar deducerea se face in anul in care au fost platite.

Daca activele achizitionate sunt de natura mijloacelor fixe, respectiv au valoare mai mare de 1800 de ron si durata de utilizare mai mare de un an, se va deduce amortizarea anuala, stabilita conform catalogului de mijloace fixe. Aceste imobilizari se vor inregistra in registrul mijloacelor fixe iar amortizarea se va calcula prin fise de amortizare. Valoarea amortizarii va diminua baza impozabila a veniturilor la completarea declaratie de venit anuale, formular 200. Desigur, se poate deduce amortizarea integral, daca bunurile sunt aferente desfasurarii activitatii si nu sunt bunuri proprii ale persoanei fizice.

Cheltuielile de protocol sunt deductibile limitat, in procent de 2% din urmatoare baza, conform art. 48 alin. (5) lit. b) din urmatoare baza:
„Baza de calcul se determină ca diferenţă ntre venitul brut şi cheltuielile deductibile, altele dect cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizaţiile plătite la asociaţiile profesionale.”

Pentru medicamentele utilizate la tratarea pacientilor, precum si pentru consumabilele de birou utilizate in activitatea desfasurata, consideram faptul ca aveti dreptul sa deduceti integral aceste cheltuieli, in sumele inregistrate in documentele de achizitii.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Regimul deducerilor

01Dec2022

Ajustare tva. Bunuri cumparate din ajutor de minimis

de Anca Bilas valabil la 01 Dec 2022
Intrebare: O societate a achizitionat mijloace fixe de la furnizori platitori de tva in perioada 02.2019 - 08.2020, cand societatea nu a fost platitoare de tva, ea fiind platitoare de tva incepand cu data de 01.02.2021. Aceste mijloace fixe au fost achizitionate printr-un proiect masura C1.1 - SM 6.4 - Schema de minimis. Prin acest proiect, cota de 90% din valoare este suma nerambursabila, restul de 10% ...
03Apr2021

Vehicul utilizat pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca. Regim deducere TVA

de S.M. Armaselu valabil la 03 Apr 2021
Intrebare: Societatea a contractat un leasing financiar pentru o autoutilitara 8+1 persoane cu o capacitate mai mica de 3.500 tone pentru transportul angajatilor de la serviciu acasa.Mai este valabila restrictia de 50% conform art 298 din Codul fiscal? Daca intocmeste foaie de parcurs este totul deductibil avand in vedere ca este folosita numai pentru transportul angajatilor? Amortizarea ce depaseste ...
01Apr2021

Ajustare TVA leasing auto utilizare mixta

de Simona Stanculescu valabil la 01 Apr 2021
Intrebare: S-a achizitionat un autoturism in noiembrie 2017 in leasing pe 3 ani pana in noiembrie 2020. Masina a fost utilizata 50% pentru activitatea firmei si s-a dedus 1/2 din cheltuielile lunare cu factura de leasing. Masina a fost amortizata pe 5 ani.Cum se procedeaza cu ajustarea TVA in acest caz? Trebuie ajustat TVA ? Daca da, care este modalitatea de calcul?
29Mar2021

Hala distrusa in incendiu. Ajustare TVA

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2021
Intrebare: In anul 2009 s-a receptionat o hala cu perioada de amortizare de 20 de ani. In 2021 are loc un incendiu si se hotaraste demolarea halei (distrusa in totalitate in urma incediului si fara asigurare).In cazul in care se obtine autorizatia de demolare, se va ajusta tva pe perioada ramasa neamortizata?
05Feb2021

Deductibilitate achizitie ambarcatiune

de Simona Stanculescu valabil la 05 Feb 2021
Intrebare: O societate comerciala cu obiect de activitate comert intern, intracomunitar, import-export doreste sa achizitioneze o barca ce va fi folosita pentru activitati legate de clienti si furnizori. In ce conditii pot fi deductibile taxa pe valoare adaugata, amortizarea si cheltuielile de intretinere? Ce documente justificative vor fi necesare?
10Nov2020

Transfer hala de productie prin divizare. Primitor neplatitor de TVA

de Olguta Crevelescu valabil la 10 Nov 2020
Intrebare: Divizare: societatea A ceda societatii B o hala productie (valoare reevaluata 273.000 lei) si un teren (valoare reevaluata 210.000 lei). Cladirea + terenul s-au achizitionat in ianuarie 2001 cu suma de 45.000 lei + tva 19%. Cladirea e construita in anul 1930.Care ar fi durata minima de amortizare? La ce valoare trebuie sa ajusteze societatea B tva (societatea nu e platitoare de tva)? 45.000 - ...
x