Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Iulie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Casa de marcat si plati OP
    Societatea noastra presteaza servicii de intermediere catre clienti persoane fizice in exclusivitate. Pentru comisionul de intermediere se emite factura fiscala pe numele clientului, iar societatea, conform politicii sale, nu doreste sa inc...
    mai mult

Dezmembrari auto. Monografie contabila

valabil la 19 Mar 2024Conform legislatiei in vigoare!
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: Suntem o societate de dezmembrari auto si am nevoie de ajutorul dvs. in ceea ce priveste stabilirea corectitudinii modului de lucru si, mai ales de stabilirea preturilor bunurilor rezultate in urma dezmembrarii. Va expun mai jos modul nostru de lucru si va rog mult sa ma ajutati cu o parere.

Exemplu de operatiuni desfasurate:

1. Achizitia masinii in vederea dezmembrarii (de la furnizor platitor de TVA cu taxare inversa, deoarece se considera deseu, iar de la persoane fizice - in baza de contract de vanzare-cumparare, dar intotdeauna cu retinere fond de mediu 2%):

301 = 401 500 lei

Sau:

301 = 462 500 lei

*Calculul TVA si fondul de mediu sunt clare, astfel ca nu le mai mentionez in exemplu.

2. Plata furnizorului:

401 = 5311/5121 490 lei (mai putin fondul de mediu)

Sau:

462 = 5311/5121

3. Dezmembrarea masinii:

601 = 301 500 lei

Concomitent cu incarcarea pieselor care rezulta din dezmembrare si care se vor vinde ca atare, ca marfuri:

371 = 607 500 lei (aici mentionez ca ar fi trebuit sa fie contul 7588, dar Saga nu imi permite utilizarea altui cont decat 607)

Practic, marfurile se incarca cu acelasi pret ca si pretul materiei prime, ca sa nu produca niciun venit din activitatea de productie. Pretul este stabilit oarecum, de o comisie de dezmembrare, pe baza valorii de piata, insa nu e prea verosimila aceasta afirmatie, deoarece piesele se vor vinde cu pret mult mai mare decat cel cu care au fost receptionate, asta si datorita faptului ca preturile se mai si negociaza sau se modifica si datorita starii de uzura care intervine in timp. Aici, va zic sincer, ca nu am o justificare a formarii preturilor si nu sunt convinsa ca e bine cum procedez.

4. Incarcarea in gestiune cu deseurile rezultate:

346 = 711 100 lei, dar si aici luam ca referinta un pret cu care vindem noi mai departe deseul de fier, nu stiu daca este bine sau nu, mai ales ca acest deseu cuprinde mai multe tipuri de deseuri (fier, platic, burete, sticla etc.); nu toate se vand, unele se dau cu titlu gratuit.

5. Vanzarea marfurilor (bineinteles cu TVA colectata):

4111 = 707 1000 lei

6. Scaderea din gestiune a marfurilor vandute:

607 = 371 500 lei

7. Vanzarea deseuri cu taxare inversa si cu retinere fond mediu la unitatile colectoare:

4111 = 703 400 lei

8. Scadearea din gestiune a deseurilor:

711 = 346 100 lei

De doi ani incoace lucram dupa modelul expus mai sus, insa inainte, monografia contabila era aceeasi, insa marfurila care rezultau in urma dezmembrarii se incarcau in gestiune la valoarea de vanzare. Dar, pentru ca rezulta un venit prea mare care nu era real, mai mult, marfurile nici nu se vindeau imediat, asa ca pretul lor de vanzare putea sa scada pana la momentul vanzarii, deoarece se puteau degrada in timp, am renuntat la aceasta modalitate de inregistrare. Singurul moment in care se inregistreaza venitul este momentul vanzarii.

Procedez corect atat din punctul de vedere al monografiei contabile, cat si din cel al formarii preturilor pentru care nu am o justificare palpabila, documentata?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3831

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 mar 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 127104 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Monografii contabile

26Iul2024

Inregistrare contabila cheltuieli cu garantia pentru ambalaje care nu se returneaza

de Diana Ioana Tabara valabil la 26 Iul 2024
Intrebare: Care este monografia contabila pentru inregistrarea cheltuielilor cu garantia SGR pentru ambalajul care nu este returnat la reciclare?De exemplu: Achizitionam apa minerala pentru angajati si ni se factureaza si garantia pentru ambalaj. Ambalajul se colecteaza separat, dar nu este returnat inca la automatele de reciclare. Care sunt inregistrarile contabile corecte pentru achizitia de apa? Cum se ...
25Iul2024

Amenda contestata

de Gabi Popescu valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: Am primit o amenda in valoare de15.000 lei pe care am achitat-o, dar in acelasi timp am facut si contestatie in instanta. Va rog sa imi dati o monografie contabila in acest caz si sa imi spuneti cum trebui procedat la inchiderea anului in caz ca procesul se continua pe mai multi ani.
25Iul2024

Grant credit IMM

de Gabi Popescu valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: Am accesat un credit IMM Invest Plus in 2024.Credit: 5.000.000 leiAjutor de stat sub forma de grant: 530.302,08 lei, compus din:Comision de risc: 51.562,50 leiComision de administrare: 31.406,25 leiDobanda estimata: 447.333,33 leiVa rugam sa ne spuneti care sunt monografiile contabile si sumele aferente.
24Iul2024

Impactul reducerii capitalului social asupra rezervei legale in conformitate cu legea nr. 311990

de Liviu Sapunaru valabil la 24 Iul 2024
Intrebare: O societate a avut un capital social de 116.200 lei si a constituit o rezerva legala de 11.822 lei, rezerva care a fost scazuta la impozitul pe profit. In luna aprilie, s-a efectuat o micsorare a capitalului social pana la 200 lei. Care este monografia contabila in aceasta situatie si care sunt implicatiile fiscale?
23Iul2024

Poprire conturi BEJ

de Vera Constantin valabil la 23 Iul 2024
Intrebare: Ca urmare a pierderii unui proces in care societatea parata este obligata la plata unei facturi de servicii emise de catre un furnizor anterior intrarii acestuia in insolventa, nerecunoscuta initial de catre aceasta (neinregistrata in contabilitate), acesteia ii sunt poprite conturile ca urmare a executarii silite instituite de catre un BEJ. Conform adresei BEJ, suma de recuperat este de 100 lei ...
22Iul2024

Achizitie telefoane. Plata in rate

de Elena Popescu valabil la 22 Iul 2024
Intrebare: O societate a achizitionat 2 telefoane cu plata in rate. La data facturii (19.12.2023) am achitat factura prin contul 167, ulterior stingand platile cu acest cont 167. Este gresita interpretarea? Daca da, care este monografia contabila corecta si cum pot corecta, tinand cont ca ne referim si la anul 2023? Este vorba este o suma de 9.000 lei?
x