Diverse situatii detasari personal
1. SA in insolventa din 2009, cu drept de administrare;
2. SRL activ din 2007;
3. SA este in pragul de reorganizare, dupa o perioada de observatie din 2009 si pana la zi;
4. SRL este in stagnare efectiva de la inceputul anului 2012, inregistrand cateva operatiuni taxabile (din toate punctele de vedere, mai putin cu salariile) si cu toate datoriile achitate la zi, inclusiv majorari;
5. SRL asigura si efectueaza livrarile intracomunitare ale SA, pentru ca SA nu poate obtine inregistrarea in ROI si nimeni nu vrea sa opereze pentru el, dar nici SA nu trebuie si nu poate lasa livrarea la mana altui operator de incredere;
6. in luna 10_2012, a existat oportunitatea angajarii de salariati peste 45 de ani, cu conventie de la agentia de somaj, dar nu s-au gasit acesti oameni noi, care sa faca obiectul angajarii.
7. de la SA, toti cei peste 45 de ani (30 de salariati) isi dau demisia, pe motive de insolventa SA si se angajeaza la SRL, care astfel semneaza si urmeaza sa primeasca sumele din conventie;
8. clientii si comenzile sunt aceleasi, doar ca toate cantitatile se impart in doua;
9. cheltuielile, pe cat posibil se impart in doua;
10. patronul SRL, este actionar majoritar la SA (85.75%);
Problema supusa dezbaterii si solutionarii:
SRL nu vrea sa se mai incurce cu alte hartii si relatii comerciale, abia stinse si asanate. In acest sens, nu doreste sa mai inregistreze venituri si cheltuieli legate de o activitate comerciala de productie si livrare (preluarea separata a comenzilor, productia separata a lor si facturarea directa a acestora catre clienti), limitandu-se doar la asigurarea si efectuarea livrarilor intracomunitare ale SA.
SRL nu vrea sa lucreze pe post de colaborator al SA, facturand inapoi serviciile prestate catre SA, pentru ca s-ar incarca costuri inutile in SA si acest sistem va genera pierderi, ori la SA, ori la SRL, iar clientul final nu va plati nimic in plus peste pretul convenit¦
SRL doreste insa, sa incerce pe cat posibil sa valorifice la maxim subventia acordata de agentia de somaj, sprijinind 100% SA, sa beneficieze de aceasta (30 salariati X 500 leilunasalariat = 15.000 leiluna)
Solutie propusa de SRL, pentru ajutorarea SA
a) SRL detaseaza salariatii la SA si inregistreaza salariile datorate, nu pe seama cheltuielilor proprii, ci pe seama SA, prin cont 461 (sau efectueaza stornarea din 641-642, prin 461);
b) SRL inregistreaza aditionalele la salarii, nu pe seama cheltuielilor proprii, ci pe seama SA, prin cont 461 (sau efectueaza stornarea din 645, prin 461);
c) SRL achita salariile si toate obligatiile la bugetul de stat si bugetul social, tot pe seama SA;
d) SRL primeste subventia, nu in venituri 745, ci in 462 SA si o lasa in asteptare;
e) SRL intocmeste un decont catre SA, cu tot ceea ce s-a platit pentru SA, scade subventia primita si transmite decontul catre SA;
f) SA primeste decontul si il inregistreaza "in oglinda", platind diferenta de bani datorata SRL, mai putin subventia;
g) Astfel toate sumele se inchid, fara factura, fara TVA, fara profit sau pierdere, impozitarea subventiei facandu-se indirect la SA, sau direct la SRL, dar va fi transmisa prin decont catre SA;
h) Avantajele se observa pe toate planurile: salariatii platiti, bugetele platite, costurile SA si SRL nemajorate, impozitele (profit) si taxele (TVA) generate o singura data si exigibile intr-un singur loc (SA);
i) Dezavantaje nu se observa, dar un control fiscal ori la SA, ori la SRL, poate lasa loc de MARI interpretari (cu atat mai mult, cu cat oamenii fiscului, nu sunt chiar ortodocsi, binevoitori si bine intentionati)
Ce sfat si/sau ce solutie astept:
Ce aspect legal a scapat SA si SRL din vedere?
Ce aspect legal poate sustine SRL si SA in aceasta logica si in acest mod de-a lucra impreuna, cu atat mai mult cu cat interesesul major declarat al SA si SRL (prin acelasi actionar majoritar si asociat unic), este acela al salvgardarii SA (actionarul majoritar nu doreste falimentul SA, chiar daca ramane cu un bat de chibrit in patrimoniul rezidual al SA)
Ce alta solutie propuneti, mai clara, mai simpla si mai placuta inspectorilor nostri fiscali? (ei nu s-au grabit sa ne dea o solutie... si nici nu o vor face)
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 dec 2012.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123375 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!