Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 7 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Documente justificative consum materiale

valabil la 26 Apr 2024Conform legislatiei in vigoare!
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea comerciala A a achizitionat un imobil acum cativa ani, care a fost supus unor ample lucrari de investitii, obtinand autorizatia pentru "Construire spatiu cu destinatie comerciala - alimentatie publica, spatii de cazare si incinta". Recent a primit de la ANAF o solicitare de documente pentru efectuarea unei verificari documentare. Motivul acestei verificari este faptul ca s-au realizat investitii si s-au beneficiat de rambursari TVA cu control ulterior. Intrucat investitiile nu au fost inca finalizate si amortizarea nu a fost calculata, exista riscul ca acestea sa nu fie complet asociate operatiunilor impozabile. Astfel, se solicita urmatoarele documente:

- Registrul de imobilizari la zi;

- Fisa contului 231 pentru perioada 2018-2023;

- Autorizatiile de construire;

- Situatiile de lucrari si facturile aferente acestora pentru perioada 2018-2023;

- Jurnalele de TVA si balantele de verificare din 2018 pana la 31 decembrie 2023.

Facem mentiunea ca situatiile de lucrari sunt intocmite de un angajat al societatii si cuprind datele preluate din facturile fiscale primite, fiind apoi centralizate pe obiective, respectiv:

- Amenajarea terenului si imprejmuiri

- Cladirea in sine

- Instalatiile (apa canal, energie electrica, termica, gaz etc.)

- Acoperis etc.

Inregistrarile contabile au fost urmatoarele:

3021 = 401

6021 = 3021

231 = 722

Nu au fost inca intocmite procese verbale de receptie provizorie, acestea urmand sa fie realizate la finalizarea lucrarilor, impreuna cu procesul verbal de receptie definitiva. Dupa trimiterea datelor solicitate, societatea primeste un e-mail in care se mentioneaza ca, in urma analizei verificarii documentelor puse la dispozitie privind lucrarile de investitii, nu s-a identificat modul de punere in opera a materialelor. Se solicita, asadar, explicarea acestui fapt, insotita de documente justificative.

Ce documente ar trebui prezentate organului de control in aceasta situatie?"

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5610

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 26 apr 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123376 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Investitii

03Mai2024

Amortizare mijloc fix. Subventii

de Vera Constantin valabil la 03 Mai 2024
Intrebare: Pot amortiza din punct de vedere contabil subventia primita pentru finantarea unui activ in 5 ani, iar evidenta fiscala sa o tin extracontabil?Exemplu: hala productie: VI 1 mil euro, din care subventionat 400.000 euro. Amortizarea fiscala a halei: 20 ani coincide cu amortizarea contabila, insa trecerea la venituri a subventiei primite se stabileste pe 5 ani.Cum considerati ca este ...
24Apr2024

Acord de partajare a costurilor si facturare pentru modernizare

de Liviu Sapunaru valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Mentionam ca o SRL a realizat o investitie de aproximativ 100.000 euro intr-un sector de productie nou. Aceasta investitie a fost inregistrata ca modernizare la constructia existenta. Constructia noua dorim sa fie achitata partial de catre clientul extern pentru care se foloseste aceasta cladire. Ce documente trebuie sa stea la baza unei facturi catre acest partener extern care este ...
09Apr2024

Scutire de impozit pentru profitul reinvestit

de Ionut Jinga valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: Societatea a aplicat facilitatea de scutire impozit pe profitul reinvestit in trim. I 2023 pentru un utilaj pus in functiune in trim. I, astfel:la 31.03.2023 PBC: 246.451; PBF: 295.771; Impozit pe proft: 47.323; Valoare utilaj: 500.000Impozit profit scutit: 246.451x16%= 39.432Imp profit de plata trim. I: 47.323-39.432=7.891La 31.12.2023 se doreste aplicarea facilitatii pentru alt ...
26Mar2024

Proceduri de inregistrare contabila pentru granturile primite conform programului IMM Invest Plus

de Liviu Sapunaru valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Societatea incheie un contract de credit pentru investitii "Programul IMM Invest Plus" cu o banca comerciala din Romania, credit pe termen lung (70 luni) in ianuarie 2023. Societatea imprumutata beneficiaza de ajutor de stat sub forma de grant, compus din: comisioane bancare (de risc, de administrare) si dobanda. Ajutorul de stat sub forma grantului aferent dobanzii se acorda pe o perioada de 12 ...
14Mar2024

Vanzare investitie in curs unei persoane afiliate

de Anca Bilas valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Avem o investitie in curs (o cladire) pe firma inca neterminata, iar unul din asociati doreste sa o cumpere cu tot cu autorizatiile de construcite.Putem sa vindem aceasta cladire neterminata unei persoane fizice si din punct de vedere contabil ce ar trebui facut?
09Feb2024

Cesionare avans in pierdere

de Anca Ivanov valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: O societate X a incheiat o promisiune bilaterala in vederea achizitionarii de apartamente (cateva sute de mp) in anul 2018, cu plata integrala in avans. In promisiunea bilatera, termenul de finalizarea al proiectului este 15.08.2022, dar acest termen se poate prelungi (6 luni daca este din vina antreprenorului etc.). In acest moment, nu avem un termen de finalizare concret, dar am gasit un ...
x