Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Noiembrie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Specialistii live


Dubla impunere: Ce solutii au si care este procedura oficiala pentru persoanele afectate?

Avem in vedere Ordonanta nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala - publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 694 din 22 august 2019.

Sunt stabilite:

a) norme privind mecanismul de solutionare a litigiilor intre statele membre atunci cand litigiile respective apar in urma interpretarii si aplicarii acordurilor si conventiilor bilaterale care prevad eliminarea dublei impuneri asupra veniturilor si, dupa caz, a capitalurilor, la care Romania este parte;
b) drepturile si obligatiile persoanelor afectate atunci cand apar astfel de litigii.

Dupa primirea de catre persoana afectata a unei decizii de impunere care vizeaza dubla impunere, aceasta are dreptul sa depuna o plangere privind o chestiune litigioasa la A.N.A.F., solicitand solutionarea acesteia. Plangerea trebuie depusa in termen de trei ani de la comunicarea deciziei de impunere care are ca rezultat sau care urmeaza sa aiba ca rezultat o chestiune litigioasa, indiferent daca persoana afectata a recurs la caile de atac administrative sau judiciare disponibile in temeiul normelor legale in vigoare.

Persoana afectata depune, simultan, plangerea continand aceleasi informatii, fiecarei autoritati competente a statelor membre in cauza, in termenul prevazut mai sus si precizeaza in plangere ce alte state membre sunt implicate.

A.N.A.F. instiinteaza atat persoana afectata cat si celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza cu privire la primirea plangerii, in termen de doua luni de la data inregistrarii acesteia.

Plangerea persoanei afectate trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:

a) numele, adresa/adresele, codul de identificare fiscala/numarul sau numerele de identificare fiscala si orice alte informatii necesare pentru identificarea persoanei sau persoanelor afectate care au depus plangerea la A.N.A.F. si a oricarei alte persoane afectate;
b) perioadele fiscale avute in vedere;
c) detalii privind faptele si circumstantele relevante pentru cazul respectiv, inclusiv detalii privind structura tranzactiei si relatiile dintre persoana afectata si celelalte parti implicate in tranzactiile relevante, precum si cu privire la faptele stabilite cu buna credinta in cadrul unui acord obligatoriu reciproc, De asemenea, persoana afectata trebuie sa ofere informatii referitoare la natura si data actiunilor care au condus la chestiunea litigioasa, inclusiv, dupa caz, detalii privind aceleasi venituri incasate in celalalt stat membru si privind includerea unor astfel de venituri in categoria veniturilor impozabile din celalalt stat membru si detalii privind impozitul platit sau care urmeaza a fi platit in legatura cu astfel de venituri in celalalt stat membru, precum si cuantumurile aferente in monedele statelor membre in cauza, insotite de copii ale tuturor documentelor justificative;
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acorduri sau conventii. In cazul in care se aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza conventia care genereaza chestiunea litigioasa.
e) informatii si copii ale documentelor justificative cu privire la:
  1. motivul pentru care persoana afectata considera ca exista o chestiune litigioasa;
  2. detalii privind caile de atac administrative si judiciare, procedurile initiate de persoana afectata in ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti pronuntate, dupa caz, in legatura cu chestiunea litigioasa;
  3. declaratie scrisa a persoanei afectate prin care se angajeaza sa raspunda cat mai complet si mai rapid posibil tuturor cererilor corespunzatoare formulate de A.N.A.F. si sa furnizeze orice documentatie la cererea acesteia;
  4. informatii cu privire la decizia de impunere care conduce la chestiunea litigioasa, inclusiv la decizia de impunere ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau judiciare, emise de A.N.A.F., precum si o copie a oricaror alte documente emise de celelalte autoritati fiscale ale statelor membre in cauza in ceea ce priveste chestiunea litigioasa, dupa caz;
  5. informatii cu privire la orice plangere depusa de persoana afectata in baza unei alte proceduri de acord amiabil sau a unei alte proceduri de solutionare a litigiilor privind aceeasi chestiune litigioasa.
In termen de sase luni de la primirea plangerii, A.N.A.F. decide daca:

a) accepta plangerea si demareaza procedura de acord amiabil;
b) accepta plangerea si solutioneaza chestiunea litigioasa, in mod unilateral, fara implicarea celorlalte autoritati competente;
c) respinge plangerea.

In cazul in care A.N.A.F. si celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza accepta plangerea, A.N.A.F. depune eforturi pentru a solutiona chestiunea litigioasa, prin procedura de acord amiabil, in termen de doi ani. Termenul de doi ani incepe sa curga de la data ultimei notificari a deciziei de acceptare a plangerii a uneia dintre autoritatile competente ale statelor membre in cauza.

In cazul in care A.N.A.F. a ajuns la un acord cu celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza privind modul de solutionare a chestiunii litigioase, emite prin ordin al presedintelui A.N.A.F. decizia de solutionare a procedurii amiabile si o transmite persoanei afectate, de indata.

Decizia de solutionare a procedurii amiabile devine obligatorie si executorie, cu conditia ca persoana afectata sa o accepte si sa renunte la dreptul de a promova oricare alta cale de atac, fie administrativa, fie judiciara. In cazul in care sunt in derulare alte cai de atac, decizia de solutionare a procedurii amiabile devine astfel obligatorie si executorie numai dupa ce persoana afectata prezinta A.N.A.F. dovezi ca au fost luate masuri in vederea incheierii acestora. Astfel de dovezi trebuie prezentate in termen de cel mult 60 de zile de la data la care decizia respectiva a fost comunicata persoanei afectate.

Decizia de solutionare a procedurii amiabile este pusa in aplicare, de indata, indiferent de termenele de prescriptie prevazute de normele legale in vigoare.

In cazul in care A.N.A.F. si autoritatile competente ale statelor membre in cauza nu au ajuns la un acord privind modul de solutionare a chestiunii litigioase, A.N.A.F. notifica persoana afectata in legatura cu acest lucru, indicand motivele de fapt si de drept pentru care nu s-a ajuns la un acord.

Modalitatea de derulare a procedurii amiabile, precum si de relationare a autoritatilor competente ale statelor membre in cauza, se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F..

In baza unei cereri pe care persoana afectata o adreseaza A.N.A.F. si celorlalte autoritati competente ale statelor membre in cauza, aceasta impreuna cu celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza infiinteaza o comisie consultativa, in cazul in care:

a) plangerea inaintata de persoana afectata este respinsa, de cel putin una dintre autoritatile competente ale statelor membre in cauza, dar nu de toate;
b) A.N.A.F. impreuna cu celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza au acceptat plangerea depusa de persoana afectata, dar nu au ajuns la un acord cu privire la modul de solutionare pe cale amiabila a chestiunii litigioase.

Comisia consultativa adopta o decizie privind acceptarea sau respingerea plangerii in termen de sase luni de la data infiintarii. Aceasta notifica decizia sa autoritatilor competente in termen de 30 de zile de la adoptare.

In cazul in care comisia consultativa adopta o decizie de acceptare a plangerii, la cererea A.N.A.F. sau a uneia dintre celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza este initiata procedura de acord amiabil. Autoritatea competenta care solicita initierea procedurii de acord amiabil notifica aceasta cerere comisiei consultative, celorlalte autoritati competente ale statelor membre in cauza si persoanei afectate.

In cazul in care nici A.N.A.F. sau nici celelalte autoritatile competente in cauza nu au solicitat initierea procedurii de acord amiabil in termen de 60 de zile de la data notificarii deciziei comisiei consultative de acceptare a plangerii, comisia consultativa emite un aviz cu privire la modul de solutionare a chestiunii litigioase.

In cazul in care comisia consultativa adopta o decizie de respingere a plangerii, procedurile derulate se incheie.
In termen de sase luni de la notificarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor, A.N.A.F. impreuna cu autoritatile competente ale statelor membre in cauza procedeaza dupa cum urmeaza:

a) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului;
b) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala fara respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului;
c) nu se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului.

In cazul in care persoana afectata este rezidenta fiscal in Romania, A.N.A.F. notifica, fara intarziere, persoanei afectate decizia finala privind chestiunea litigioasa. In absenta unei astfel de notificari in termen de 30 de zile de la luarea deciziei, persoana afectata se poate adresa instantei competente in vederea obtinerii deciziei.

Decizia finala este obligatorie pentru statele membre in cauza si nu constituie un precedent. Decizia finala este pusa in aplicare cu conditia ca persoana sau persoanele afectate sa o accepte si sa renunte la dreptul de a exercita orice cale de atac de la nivel national in termen de 60 de zile de la data la care decizia a fost notificata, dupa caz.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Modificari fiscale 2019

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Modificari fiscale 2019"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x