Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 6 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Gestiune comert cu ridicata material lemnos

valabil la 27 Apr 2011
Mihaela Benta Raspuns oferit de
Mihaela Benta

Consultant fiscal

Intrebare: In cazul unei SC care are ca obiect principal de activitate cod CAEN -4673 Comert cu ridicata material lemnos si material de constructii dar face si comert cu amanuntul, as dori sa clarific anumite aspect legate de gestionarea marfurilor (rog baza legala):

Care sunt registrele obligatorii ce trebuiesc tinute pentru o astfel de activitate (la contabilitate si la gestiune)?

Este nevoie in acest caz pentru a organiza evidenta pe 2 gestiuni: cu ridicata si cu amanuntul (tehnico operativ si in contabilitate)? Daca trebuie tinuta evidenta distinct, care sunt documentele obligatorii ce trebuie intocmite la intrarea si iesirea din gestiune, pretul la care trebuie sa tin evidenta in cazul celor 2 gestiuni? Daca in cazul gestiunii la care evidenta se tine la pret de achizitie intocmirea NIR nu este obligatoriu, cine confirma intrarea in gestiune a marfurilor? Pentru reducerile comerciale acordate prin facturi ulterioare si ptr care se foloseste ct 609, este necesar sa se intocmeasca NIR?

La aprovizionarea marfurilor, nu stiu cat voi vinde en gros si cat en detail, si cat anume sa inregistrez intrare in cele 2 gestiuni. Stiu ca diferenta intre en gros si en detail se face in functie de scopul pentru care a achzitionat marfa clientul meu, la persoane fizice considerandu-se en detail. Daca vand marfuri catre o SC, cum pot face acesta diferenta deoarece poate lua pentru consum propriu sau in scop de revanzare(dupa obiectul de activitate al acestuia)?

Potrivit pct 33 si 35 din Ordinul 3512/2008 evidenta gestiunii in cadrul comertului cu amanuntul se poate tine global valoric dar si cantitativ valoric. In cazul in care in cadrul gestiunii marfurile le inregistrez la pret de vz si evidenta o tin cantitativ-valoric, cum se evidentiaza adaosul comercial in gestiunea respective?

Tot potrivit Ordinului 3512/2008 art 1 b) prevede ca NIR este obligatoriu si in cazul in care "bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite". Aici nu se incadreaza si intrarile in gestiune la pret de achizitie (la gestiuni en gros), sau cum le diferentiem pe cele intrate potrivit punctului c) al aceluiasi articol?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4673

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 apr 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123369 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

05Iul2023

Lipsa echipamente client. Inlocuire bunuri

de Vera Constantin valabil la 05 Iul 2023
Intrebare: Societatea noastra realizeaza amenajarea interioara a spatiilor de birouri, o parte dintre lucrari fiind subcontractate catre alti furnizori. In cadrul unei lucrari de amenajare a sediului unui client, au fost distruse si au disparut echipamente ale clientului in valoare de cateva mii de lei. Clientul doreste ca societatea noastra, care raspunde conform contractului de lucrarile realizate si i-a ...
03Mai2023

Exemple de cheltuieli cu alte utilitati

de Anca Bilas valabil la 03 Mai 2023
Intrebare: Va rog sa ne dati exemple de cheltuieli ce pot fi incadrate in noul cont 6058 "Cheltuieli cu alte utilitati". Avand in vedere ca prevederile din Ordinul 4291/2022 se aplica incepand cu situatia financiara pentru 2022, rulajul pentru cheltuielile care s-ar incadra la acest cont nou ar trebui sa le mutam si pentru anul 2022?
02Ian2023

Distrugere timbre tigarete. Monografie contabila

de Vera Constantin valabil la 02 Ian 2023
Intrebare: Care sunt monografiile contabile pentru timbrele tigarete? Cum inregistrez si cum descarc timbrele din gestiune care se distrug la producator?
28Nov2022

Declarare informatii stocuri in SAF-T

de Costin Istrate valabil la 28 Nov 2022
Intrebare: In declaratia SAF-T se declara si stocurile de materiale consumabile: materiale auxiliare, combustibili, material pentru ambalat, piese de schimb, seminte si material de plantat, furaje si alte materiale consumabile care participa sau ajuta la procesul de fabricatie sau de exploatare fara a se regasi, de regula, in produsul finit?In declaratia SAF-T se declara materialele ce vor intra in ...
27Iul2022

Vanzare portofoliu de clienti. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 27 Iul 2022
Intrebare: Doua societati romane A si B au acelasi asociat unic C, o societate din Germania. S-a intocmit un contract de transfer active intre societatea A care este cedent si societatea B care este beneficiar. Activul consta in portofoliul de clienti achizitionati in cadrul activitatii de comercializare a societatii A. Valoarea acestui activ este de 500.000 lei, care a fost intocmit intr-un raport de ...
19Iul2022

Cheltuieli cu servicii de intermediere. Cost de achizitie

de Olguta Crevelescu valabil la 19 Iul 2022
Intrebare: Pot include in costul de achizitie al unui autovehicul cheltuielile privind activitatea de intermediere in vederea vanzarii autovehiculului? In activitatea de intermediere specificata in contract, printre obligatiile furnizorului se regasesc: predarea autovehiculului conform specificatiei tehnice, livrarea autovehicului la adresa societatii noastre, instruirea personalului societatii noastre ...
x