HOTARARE nr. 370 din 12 iunie 2013
26 Iun 2013
privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 21 iunie 2013
Pe cine vizeaza?
Prevederile prezentei hotarari se aplica personalului de conducere si personalului de executie, definit ca personal de specialitate, care are rolul de a gestiona fonduri comunitare.
Important!
Pentru personalul care se incadreaza in una dintre structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b), la stabilirea drepturilor salariale se acorda o majorare de 25 de clase de salarizare suplimentare pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor prevazute la art. 2 si avizarea structurilor si a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, in vederea acordarii majorarii salariale, se fac de catre:
a) Ministerul Fondurilor Europene, pentru personalul cu atributii de gestionare a instrumentului de preaderare PHARE si ISPA, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranzitie, a fondurilor structurale si de coeziune, a mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009-2014 si pentru personalul din ANRMAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale;
b) Ministerul Finantelor Publice, pentru personalul structurii de control fonduri europene si pentru personalul din UCVAP/CVAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
Majorarea salariala se aplica de la data incadrarii in functie, dar nu inainte de data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 260/2009, cu conditia obtinerii avizului Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, dupa caz.
Avizul se acorda de catre ministrul fondurilor europene sau de catre ministrul finantelor publice, in conformitate cu prevederile alin. (7).
Institutiile publice in cadrul carora functioneaza structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) solicita avizul Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, potrivit art. 4 alin. (7), pentru structurile si personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea cuprinzand solicitarea de aviz, intocmita potrivit modelului stabilit in cuprinsul procedurii de avizare;
b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;
c) structura organizatorica a institutiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 6 emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/de incadrare a personalului pentru care se solicita avizarea pe posturi cu atributii in gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite/incadrate in functie;
f) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate in conditiile legii, care sa cuprinda toate atributiile si timpul alocat in procente pentru indeplinirea acestora;
g) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea si numarul de persoane alocate in cazul personalului din cadrul structurii prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizata de conducerea structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupa caz, si aprobata de conducatorul institutiei.
Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii motivate a solicitarii de aviz.
Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari au obligatia de a comunica Ministerului Fondurilor Europene sau Ministerului Finantelor Publice, dupa caz, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare de personal, atributii, structura, organizare si/sau functionare intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, potrivit prevederilor art. 5.
In toate celelalte cazuri, pe baza documentatiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii acesteia in sensul mentinerii sau retragerii avizului initial acordat.
Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2.
In situatiile in care Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1), in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul fondurilor europene sau ministrul finantelor publice va retrage, motivat, avizul acordat.
In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand majorari salariale, acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, sa fie recuperate.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, personalul din cadrul structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) care la data incadrarii in structura beneficiaza de o majorare de 8 clase de salarizare suplimentare in baza avizului acordat de Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice, dupa caz, si care nu a fost evaluat, va beneficia de o majorare de 25 de clase de salarizare suplimentare la salariul de baza, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
Procedura interna de eliberare a avizului sau de respingere motivata a solicitarii de aviz, in conformitate cu dispozitiile art. 6 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste prin ordin al ministrului fondurilor europene pentru avizele acordate de catre Ministerul Fondurilor Europene si prin ordin al ministrului finantelor publice pentru avizele acordate de Ministerul Finantelor Publice, emise in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 21 iunie 2013
Pe cine vizeaza?
Prevederile prezentei hotarari se aplica personalului de conducere si personalului de executie, definit ca personal de specialitate, care are rolul de a gestiona fonduri comunitare.
Important!
Pentru personalul care se incadreaza in una dintre structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b), la stabilirea drepturilor salariale se acorda o majorare de 25 de clase de salarizare suplimentare pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor prevazute la art. 2 si avizarea structurilor si a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, in vederea acordarii majorarii salariale, se fac de catre:
a) Ministerul Fondurilor Europene, pentru personalul cu atributii de gestionare a instrumentului de preaderare PHARE si ISPA, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranzitie, a fondurilor structurale si de coeziune, a mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009-2014 si pentru personalul din ANRMAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale;
b) Ministerul Finantelor Publice, pentru personalul structurii de control fonduri europene si pentru personalul din UCVAP/CVAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
Majorarea salariala se aplica de la data incadrarii in functie, dar nu inainte de data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 260/2009, cu conditia obtinerii avizului Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, dupa caz.
Avizul se acorda de catre ministrul fondurilor europene sau de catre ministrul finantelor publice, in conformitate cu prevederile alin. (7).
Institutiile publice in cadrul carora functioneaza structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) solicita avizul Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, potrivit art. 4 alin. (7), pentru structurile si personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea cuprinzand solicitarea de aviz, intocmita potrivit modelului stabilit in cuprinsul procedurii de avizare;
b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;
c) structura organizatorica a institutiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 6 emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/de incadrare a personalului pentru care se solicita avizarea pe posturi cu atributii in gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite/incadrate in functie;
f) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate in conditiile legii, care sa cuprinda toate atributiile si timpul alocat in procente pentru indeplinirea acestora;
g) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea si numarul de persoane alocate in cazul personalului din cadrul structurii prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizata de conducerea structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupa caz, si aprobata de conducatorul institutiei.
Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii motivate a solicitarii de aviz.
Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari au obligatia de a comunica Ministerului Fondurilor Europene sau Ministerului Finantelor Publice, dupa caz, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare de personal, atributii, structura, organizare si/sau functionare intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, potrivit prevederilor art. 5.
In toate celelalte cazuri, pe baza documentatiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii acesteia in sensul mentinerii sau retragerii avizului initial acordat.
Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2.
In situatiile in care Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1), in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul fondurilor europene sau ministrul finantelor publice va retrage, motivat, avizul acordat.
In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand majorari salariale, acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Fondurilor Europene sau al Ministerului Finantelor Publice, sa fie recuperate.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, personalul din cadrul structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) care la data incadrarii in structura beneficiaza de o majorare de 8 clase de salarizare suplimentare in baza avizului acordat de Ministerul Fondurilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice, dupa caz, si care nu a fost evaluat, va beneficia de o majorare de 25 de clase de salarizare suplimentare la salariul de baza, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
Procedura interna de eliberare a avizului sau de respingere motivata a solicitarii de aviz, in conformitate cu dispozitiile art. 6 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste prin ordin al ministrului fondurilor europene pentru avizele acordate de catre Ministerul Fondurilor Europene si prin ordin al ministrului finantelor publice pentru avizele acordate de Ministerul Finantelor Publice, emise in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
13Oct2016
LEGE nr. 150 din 12 iulie 2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare
de
PortalContabilitate.ro
13 Oct 2016
15Ian2016
Normele de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal
de
PortalContabilitate.ro
15 Ian 2016
03Nov2015
Legea nr. 249/2015 - modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje
de
PortalContabilitate.ro
03 Nov 2015
15Oct2015
Hotararea CEDO in Cauza Larie si altii impotriva Romaniei
de
PortalContabilitate.ro
15 Oct 2015
13Oct2015
Ordinul MFP 1198/2015 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile
de
PortalContabilitate.ro
13 Oct 2015