Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

HOTARARE nr. 478 din 10 iulie 2013

24 Iul 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 434 din 17 iulie 2013

Pe cine vizeaza?

Actul intereseaza persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare, de la societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, institute nationale de cercetare-dezvoltare, precum si societati comerciale si regii autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale.

Important!
In vederea realizarii serviciilor de preconcediere, prevazute la art. 50-52 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, societatile nationale, regiile autonome, companiile nationale si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, precum si societatile comerciale si regiile autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale, care efectueaza concedieri colective in conditiile ordonantei de urgenta, denumite in continuare operatori economici, intocmesc liste nominale cu persoanele care urmeaza sa fie disponibilizate prin concedieri colective, la nivelul judetelor sau, dupa caz, in functie de filialele si/sau de sucursalele din care provin aceste persoane.
Listele nominale prevazute la alin. (1) se intocmesc potrivit tabelului prevazut in anexa nr. 1.1 la Procedurile privind accesul la masurile pentru prevenirea somajului, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 278/2002, adoptata in temeiul Legii nr. 76/2002, si se transmit agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii, in a caror raza teritoriala isi au locul de munca persoanele care urmeaza sa fie disponibilizate in conditiile legii.
Planurile de disponibilizare prevazute la art. 1 alin. (2) din ordonanta de urgenta se depun, in original, in termen de 3 zile lucratoare de la aprobarea hotararii Guvernului prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta, astfel cum prevede art. 24 alin. (3) din ordonanta de urgenta, la agentiile in a caror raza teritoriala isi au sediul operatorii economici ori, dupa caz, in copie, la agentiile in a caror raza teritoriala isi au sediul filialele si/sau sucursalele acestor societati.
Operatorii economici depun odata cu planul de disponibilizare prevazut la alin. (1) tabelele nominale cu persoanele concediate colectiv prevazute la art. 24 alin. (3) din ordonanta de urgenta, in original.
Tabelele nominale prevazute la alin. (2) se intocmesc de catre operatorii economici, in calitate de angajatori, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, prin gruparea, pe judete, a persoanelor care beneficiaza de prevederile art. 7 lit. b) din ordonanta de urgenta, in functie de domiciliu sau, dupa caz, de resedinta acestora, si se depun in original la agentiile in a caror raza teritoriala isi au sediul operatorii economici ori, dupa caz, filialele si/sau sucursalele acestora.
Planul de disponibilizare intocmit de catre operatorii economici, cu respectarea legislatiei muncii si protectiei sociale, cuprinde in mod obligatoriu prevederile art. 1 alin. (2) din ordonanta de urgenta referitoare la masurile necesare in vederea redresarii activitatii operatorilor economici si efectele acestor masuri, precum si prevederile art. 1 alin. (3) si (4), dupa caz.
Planul de disponibilizare se aproba de organele de conducere ale operatorului economic, respectiv de consiliul de administratie sau adunarea generala a actionarilor cu avizul consiliului de administratie.
Planul de disponibilizare, insotit de hotararea consiliului de administratie si hotararea adunarii generale a actionarilor, se transmite ministerului de resort, in vederea verificarii, prin directia de specialitate, a indeplinirii conditiilor prevazute de art. 1 alin. (3) si (4) din ordonanta de urgenta si elaborarii hotararii Guvernului prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta.
In cazul societatilor comerciale si al regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale, planul de disponibilizare se aproba si de consiliul local/judetean.
Calculul castigului salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, utilizat la determinarea venitului de completare prevazut la art. 8 din ordonanta de urgenta, se efectueaza de catre operatorii economici ori, dupa caz, de catre filialele si/sau sucursalele acestora.
Pentru calculul cuantumului castigului salarial prevazut la alin. (1) se procedeaza dupa cum urmeaza:
a) se determina castigul salarial individual brut pe fiecare dintre cele 3 luni inainte de concediere, prin insumarea salariului de baza lunar cu sporurile, indemnizatiile si alte adaosuri prevazute in contractul individual de munca. La stabilirea castigului salarial individual brut nu se iau in calcul sumele acordate ocazional sau cu caracter nepermanent si nici sporul platit pentru ore suplimentare, prestate potrivit legii;
b) se calculeaza impozitul lunar pe venitul din salarii, prin aplicarea cotei de impozit prevazute de lege asupra bazei de calcul stabilite ca diferenta dintre castigul salarial prevazut la lit. a), din care au fost deduse contributiile sociale obligatorii aferente unei luni, si deducerea personala acordata pentru luna respectiva si/sau, dupa caz, alte elemente prevazute de lege;
c) se determina castigul salarial individual net pe fiecare dintre cele 3 luni inainte de concediere, prin deducerea din castigul salarial prevazut la lit. a) a contributiilor sociale obligatorii aferente unei luni, precum si a impozitului lunar pe venitul din salarii, calculat conform lit. b);
d) se calculeaza media aritmetica a castigurilor salariale individuale nete pe ultimele 3 luni inainte de concediere, determinate conform lit. c).
In situatia in care persoana concediata in conditiile ordonantei de urgenta a avut contractul individual de munca suspendat sau a efectuat concediul de odihna in cursul uneia dintre ultimele 3 luni anterioare datei incetarii contractului individual de munca, drept urmare a concedierii colective, la determinarea cuantumului castigului salarial prevazut la alin. (1) se ia in considerare castigul salarial la care aceasta persoana ar fi avut dreptul daca ar fi desfasurat activitate pe o luna intreaga, in program normal de lucru.
Calculul castigului salarial prevazut la art. 4 alin. (1) se evidentiaza in situatiile intocmite de catre operatorii economici ori, dupa caz, de catre filialele si/sau sucursalele acestora, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2.
Situatiile prevazute la alin. (1) se intocmesc prin gruparea persoanelor care beneficiaza de prevederile art. 7 lit. b) din ordonanta de urgenta pe judete, in functie de domiciliul sau, dupa caz, de resedinta acestora, si se depun la agentiile in a caror raza teritoriala isi au sediul operatorii economici ori, dupa caz, filialele si/sau sucursalele acestora.
Situatiile prevazute la alin. (1) se semneaza de directorii executivi ai agentiilor la care au fost depuse si se transmit impreuna cu tabelele nominale prevazute la art. 3 alin. (2) si (3) catre agentiile in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta persoanele cuprinse in aceste situatii.
Solicitarea de acordare a dreptului la venitul lunar de completare prevazut la art. 7 lit. b) din ordonanta de urgenta se aproba sau, dupa caz, se respinge prin decizie a directorilor executivi ai agentiilor in a caror raza teritoriala isi au domiciliul ori, dupa caz, resedinta persoanele solicitante.
Persoanelor care, potrivit art. 9 din ordonanta de urgenta, nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru stabilirea indemnizatiei de somaj li se comunica, potrivit legii, decizia directorilor executivi ai agentiilor in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta privind respingerea acordarii dreptului la venitul lunar de completare.
Deciziile prevazute la alin. (1) se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3a sau in anexa nr. 3b.
Venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta se stabileste si se plateste odata cu indemnizatia de somaj de catre agentiile in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta persoanele beneficiare.
In cazul in care cuantumul castigului salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, prevazut in situatia intocmita potrivit art. 5 alin. (1), este mai mic decat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica, la determinarea venitului lunar de completare se ia in considerare cuantumul castigului salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, prevazut in situatia intocmita potrivit art. 5 alin. (1).
In cazul in care cuantumul castigului salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, prevazut in situatia intocmita potrivit art. 5 alin. (1), este mai mare decat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica, la determinarea venitului lunar de completare se ia in considerare castigul salarial mediu net pe economie comunicat in luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea.
In situatia in care, pana la data stabilirii venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta, Institutul National de Statistica nu a comunicat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, se ia in considerare castigul salarial mediu net pe economie comunicat in luna ianuarie a anului precedent.
Regularizarea diferentelor, in cazul prevazut la alin. (4), se efectueaza de catre agentii in luna urmatoare celei in care Institutul National de Statistica a comunicat castigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea.
Perioada pentru care se poate acorda venit lunar de completare in conditiile ordonantei de urgenta nu poate depasi duratele maxime stabilite potrivit art. 8 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Prevederile art. 11 din ordonanta de urgenta se aplica in situatia in care persoanele beneficiare de venit lunar de completare se afla in plata indemnizatiei de somaj, precum si in situatia in care plata indemnizatiei de somaj este suspendata, in conditiile legii, si persoanele beneficiaza de venit lunar de completare.
In situatia in care beneficiarii de venit lunar de completare se reincadreaza in munca la operatorii economici prevazuti la art. 12 alin. (1) si (4) din ordonanta de urgenta si, ca urmare, plata indemnizatiei de somaj se suspenda conform art. 45 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, venitul lunar de completare care se acorda potrivit art. 12 alin. (1), (2), (4) si (5) din ordonanta de urgenta pe perioada lucrata este egal cu jumatate din venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta, modificat, dupa caz, conform art. 11 din ordonanta de urgenta.
In situatia in care beneficiarii de venit lunar de completare se reincadreaza in munca la operatorii economici prevazuti la art. 12 alin. (1) si (4) din ordonanta de urgenta si plata indemnizatiei de somaj a incetat in conditiile Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, venitul lunar de completare care se acorda potrivit art. 12 alin. (1), (2), (4) si (5) din ordonanta de urgenta pe perioada lucrata este egal cu jumatate din venitul lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (3) din ordonanta de urgenta.
Conform art. 12 alin. (2) si (5) din ordonanta de urgenta, venitul lunar de completare prevazut la alin. (1) si (2) se acorda, in situatiile in care beneficiarii de venit lunar de completare se reincadreaza in munca la operatorii economici prevazuti la art. 12 alin. (1) si (4) din ordonanta de urgenta, numai pe perioada lucrata, iar, ulterior acestei perioade, se reia in plata, dupa caz, in conditiile prevazute la art. 8 alin. (1) si, dupa caz, art. 11 sau la art. 8 alin. (3) din ordonanta de urgenta, pana la expirarea perioadei prevazute la art. 8 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Pentru fractiuni de luna, venitul lunar de completare se calculeaza prin raportarea cuantumului acestuia, stabilit conform art. 8 sau, dupa caz, conform art. 11 sau 12 din ordonanta de urgenta, la numarul de zile calendaristice din luna respectiva, iar rezultatul se inmulteste cu numarul de zile din luna respectiva pentru care persoana beneficiaza de venit lunar de completare.
Sumele cuvenite si neachitate pana la data decesului beneficiarului se achita la cererea scrisa a persoanelor indreptatite, potrivit legii.
Cererea va fi insotita de documente care sa ateste calitatea detinuta de persoanele prevazute la alin. (1) fata de beneficiarii defuncti.
Sumele cuvenite si neachitate pana la data decesului beneficiarului se achita in urma aprobarii cererii prevazute la alin. (1) de catre directorul executiv al agentiei in a carei raza teritoriala si-a avut domiciliul sau, dupa caz, resedinta beneficiarul.
In aplicarea prevederilor art. 14 alin. (4) din ordonanta de urgenta, persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare depun la agentie, dupa caz:
a) certificatul medical, cel mai tarziu la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul;
b) adeverinta eliberata de agentiile de plati si inspectie sociala judetene sau a municipiului Bucuresti, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice de la data de la care se acorda indemnizatia pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv de 3 ani in cazul copilului cu handicap.
Masura suspendarii platii venitului lunar de completare, prevazuta la art. 15 alin. (1) din ordonanta de urgenta, pentru neindeplinirea obligatiei prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a) din ordonanta de urgenta, se revoca prin decizie a directorului executiv al agentiei in a carei raza teritoriala beneficiarul are domiciliul sau, dupa caz, resedinta, la cererea beneficiarului:
a) in situatia in care documentele prevazute la art. 13 prin care se probeaza existenta situatiilor prevazute la art. 14 alin. (4) din ordonanta de urgenta se depun la agentie ulterior suspendarii platii venitului lunar de completare;
b) in situatia in care se probeaza cu acte justificative ca nu si-a indeplinit aceasta obligatie, din motivele prevazute la art. 15 alin. (3) din ordonanta de urgenta.
Cererea si documentele prevazute la alin. (1) trebuie sa fie prezentate la agentie, dupa caz:
a) cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care a fost acordat concediul de maternitate sau concediul prevazut la art. 15 alin. (3) lit. b) din ordonanta de urgenta;
b) cel mai tarziu pana la data expirarii perioadei de 90 de zile calendaristice de la data de la care se acorda indemnizatia pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv de 3 ani in cazul copilului cu handicap, prevazuta la art. 13 lit. b);
c) in termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului justificativ prin care se atesta ca obligatia nu a fost indeplinita din motivele prevazute la art. 15 alin. (3) lit. a) si c) din ordonanta de urgenta.
Revocarea masurii suspendarii platii venitului lunar de completare prevazute la alin. (1) se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare aprobarii cererii beneficiarului.
Plata venitului lunar de completare pentru perioada de la data suspendarii platii acestuia si pana la data repunerii in plata ca urmare a revocarii masurii suspendarii platii venitului lunar de completare prevazute la alin. (1) se face odata cu plata drepturilor beneficiarilor reprezentand venituri de completare pentru luna urmatoare aprobarii cererii.
Prevederile alin. (3) si (4) se aplica si in situatia in care cererea si documentele prevazute la alin. (1) se prezinta ulterior termenelor prevazute la alin. (2), dar nu mai tarziu, dupa caz, de:
a) 90 de zile de la data de la care beneficiarul indemnizatiei de asigurari sociale de sanatate aferente concediului de maternitate sau concediului prevazut la art. 15 alin. (3) lit. b) din ordonanta de urgenta este in drept sa solicite acordarea acestei indemnizatii, potrivit art. 40 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) 90 de zile calendaristice de la data suspendarii platii venitului lunar de completare, prevazuta la art. 15 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
In situatia in care plata venitului lunar de completare se suspenda in conditiile art. 15 alin. (1) din ordonanta de urgenta si persoanele beneficiare nu se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 14 alin. (4) sau art. 15 alin. (3) din ordonanta de urgenta ori cererea si documentele prevazute la art. 14 alin. (1) se prezinta de persoanele beneficiare care se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 14 alin. (4) sau art. 15 alin. (3) din ordonanta de urgenta, ulterior termenelor prevazute la art. 14 alin. (5), repunerea in plata a venitului lunar de completare, dupa suspendarea in conditiile art. 15 alin. (1) din ordonanta de urgenta, se face de la data de intai a lunii urmatoare aprobarii cererii beneficiarului.
Aprobarea cererii beneficiarului prevazuta la alin. (1), la art. 14 alin. (3) si alin. (4), precum si la art. 15 alin. (4) din ordonanta de urgenta se face la data depunerii cererii de catre beneficiar.
Perioada de suspendare prevazuta la alin. (1) face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevazuta la art. 8 alin. (2) din ordonanta de urgenta, potrivit art. 15 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Repunerea in plata a venitului lunar de completare prevazut la art. 8 alin. (1) din ordonanta de urgenta dupa suspendarea in conditiile art. 16 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face de la data depunerii cererii beneficiarului, dar nu mai tarziu de data expirarii perioadei pentru care exista aprobarea din partea agentiei, pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj prevazute la art. 16 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
Plata venitului lunar de completare pentru perioada de la data suspendarii platii acestuia in conditiile art. 16 alin. (1) din ordonanta de urgenta si pana la data repunerii in plata a venitului lunar de completare prevazuta la alin. (1), in situatia reglementata la art. 16 alin. (3) din ordonanta de urgenta, se face odata cu plata drepturilor beneficiarilor reprezentand venituri de completare pentru luna urmatoare depunerii cererii prevazute la alin. (1), respectiv expirarii perioadei pentru care exista aprobarea din partea agentiei pentru mentinerea platii indemnizatiei de somaj prevazute la art. 16 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
Pentru repunerea in plata a venitului lunar de completare conform art. 15 alin. (4) si art. 16 alin. (4) din ordonanta de urgenta, precum si pentru revocarea masurii suspendarii platii venitului lunar de completare prevazute la art. 14 alin. (1), persoanele beneficiare depun la agentiile in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta o cerere intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 4.
Deciziile directorilor executivi ai agentiilor in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta beneficiarii, cu privire la masurile prevazute la art. 18 alin. (3) din ordonanta de urgenta si art. 15 alin. (1), se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5.
Impotriva masurilor de stabilire, respingere, suspendare, revocare, repunere in plata si/sau incetare a platii venitului lunar de completare stabilite prin deciziile emise de agentii in aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2013, persoanele nemultumite pot introduce actiuni la instantele judecatoresti competente, potrivit legii.
Drepturile banesti acordate cu titlu de venit lunar de completare in conditiile prevazute de ordonanta de urgenta se achita prin sistemul de plata general utilizat pentru plata drepturilor reprezentand indemnizatia de somaj.
In vederea stabilirii de catre casele teritoriale de pensii a drepturilor de pensie prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in vederea acordarii concediilor medicale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si, dupa caz, in vederea stabilirii de catre angajatori sau casa de asigurari de sanatate a indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale respective, agentiile vor elibera, in conditiile legii, persoanelor solicitante, beneficiare ale prevederilor ordonantei de urgenta, adeverinte care sa ateste, de la data inregistrarii in evidenta acestora si pana la data incetarii platii drepturilor banesti, sau data eliberarii adeverintei, urmatoarele, dupa caz:
a) perioadele in care au beneficiat de indemnizatie de somaj in conditiile Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si cuantumul indemnizatiei de somaj;
b) perioadele in care au beneficiat de venit lunar de completare in conditiile ordonantei de urgenta, cuantumul venitului lunar de completare si veniturile utilizate la stabilirea drepturilor prevazute la art. 20 alin. (3) sau art. 21 alin. (2) din ordonanta de urgenta;
c) perioadele in care au beneficiat de concedii medicale prezentate la plata, respectiv cel putin urmatoarele informatii: de la (zi/luna/an), pana la (zi/luna/an), numar zile concediu medical, cod diagnostic, cod indemnizatie.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x