Inchiriere de obiecte imbracaminte. Organizarea evidentei contabile
Societatea noastra confectioneaza imbracaminte, costume, produse in vederea inchirierii acestora la persoane fizice si la persoane juridice pe o perioada de timp.Avand in vedre ca aceste costume, produse se pot deteriora pe perioada inchirierii sau nu mai sunt restituite dorim sa percepem o garantie.
In acest context eu m-am gandit in felul urmator:
1.Sa intocmesc contracte de inchiriere cu persoanele fizice si persoanele juridice unde voi stipula valoarea bunuluibunurilor (in caz de nerestituire sau de deteriorare) si garantia care va fi in functie de valoarea obiectelor, produselor, costumelor inchiriate. Aici am o intrebare si anume: pe contract valoarea bunurilor trebuie sa fie la cost de productie sau pot da o valoare mai mare si in ce baza? sau daca trebuie stipulat in contractul de inchiriere valoarea produselor, obiectelor inchiriate?
2.Atat la persoane fizice cat si persoane juridice sa emit bonuri fiscale cat si facturi. Facturile sa le emit in scop de gestiune unde voi specifica nr. de contract si codul produselor, obiectelor pe care le inchiriez.
3.La inchirierea obiectelor, produselor redactez contractului de inchiriere, emit proces verbal de predare-primire, emit bon fiscal si factura cu valoarea inchirierii si o dispozitie de incasare casierie cu garantia incasata conform contract.
Inregistrari contabile (va prezint de la momentul produsului finit):
a)trecerea produsului finit in obiecte de inventar conform bonului de transfer:
303 = 345;
b)valoare inchirierii conform bon fiscal si incasarea:
411 = %
706
4427
Concomitent
5311 = 411;
c)incasarea garantiei conform dispozitiei de incasare:
5311 = 267
4.In momentul restituirii obiectelor, produselor care nu sunt deteriorate emit proces verbal de predare-primire si in cazul in care produsul nu este deteriorat restitui garantia cu dispozitie de plata casierie.
Inregistrare contabila conform dispozitiei de plata:
267 = 5311;
5.In cazul in care obiectele, produsele sunt restituite DAR deteriorate emit proces verbal de predare-primire cu mentionarea deteriorarilor, si totodata emit numai factura fara TVA (avand in vedre ca acestea nu sunt purtatoare de TVA) in conformitate sau pe baza dispozitiei de incasare casierie cu valoarea garantiei retinute care nu o mai restitui datorita defectelor.
Inregistrare contabila:
a) valoare garantiei nerestituite conform factura si a dispozitiei de incasare prezentata la punctul 3. lit.c):
267 = 7581;
6. In cazul in care obiectele, produsele NU sunt restituite: in baza contractului incheiat si a copiei de buletin intocmesc formalitatile necesare in vederea restituirii, si in cazul in care in urma formalitatilor nu sunt restituite procedez astfel:
Inregistrare contabila:
a) valoare garantiei nerestituite conform contractului si dispozitiei de incasare:
267 = 7581;
b)descarcare de gestiune cu valoarea produsului finit transferat la obiect de inventar:
603 = 303;
Intrebare:(eu as considera) cheltuiala privind descarcarea gestiunii ca fiind deductibila deoarece am realizat venit din urma inchirierii si totodata NU ajustez TVA deoarece am colectat tva in urma inchirierii. Care este opinia dvs.? In cazul in care ajustez TVA, va rog sa-mi exemplificati la ce valoare ma raportez.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 09 apr 2013.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123202 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!