Inregistrarea in regim normal TVA
In anul 2016, cabinetul a realizat un venit total (incasat) de 140.000 lei, dar a emis in continuare facturi beneficiarului UNPIR cu TVA de 60.000 lei (50.000 lei valoare onorariu si 10.000 lei TVA).
Datorita faptului ca in anul 2016 s-au realizat venituri sub plafonul de 220.000 lei, s-a solicitat la ANAF ca, CII X sa nu mai fie platitor de TVA incepand cu 01.01.2017. si incepand cu 01.01.2017 CII X, nu a mai fost platitor de TVA.
In anul 2017 CII X a emis facturi fara TVA in suma de 100.000 lei, pe care le-a incasat integral, dar a incasat si facturile restante aferente anilor 2015-2016, de 160.000 lei (din care 60.000 lei, pentru care a virat la bugetul statului TVA aferent acestor facturi, in suma de 10.000 lei).
Sumele totale incasate in anul 2017 au fost de 260.000 lei, din care venituri aferente anului curent 2017 sunt de 100.000 lei (facturi fara TVA), facturi aferente anului 2016 in valoare de 60.000 lei (facturi cu TVA) si facturi aferente anului 2015 in valoare de 100.000 lei (facturi fara TVA).
Cabinetul nu s-a inregistrat ca platitor de TVA la ANAF incepand cu 01.01.2018, iar in anul 2018 a inregistrat venituri din profesii liberale de 100.000 lei.
CII X trebuia sa se inregistreze ca platitor de Taxa pe valoarea adaugata incepand cu 01.01.2018 in conditiile in care veniturile incasate au fost de 260.000 lei (din care 60.000 lei facturi cu TVA, din care TVA 10.000 lei ce a fost achitat in 2017), avand in vedere ca plafonul pentru TVA incepand cu 01.01.2018 a fost de 300.000 lei?
Daca trebuia sa se inregistreze ca platitor de TVA incepand cu 01.01.2018, cum trebuie sa precedeze CII X cu facturile pe care le-a emis fara TVA in anul 2018?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 aug 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123197 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!