Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Investitii efectuate la un spatiu inchiriat. Comunicarea valorii lor catre proprietar. Nedeductibilitatea cheltuielilor in situatia rezilierii contractului inainte de termen

valabil la 15 Sep 2013
Constanta Popa Raspuns oferit de
Constanta Popa

Economist

Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit are un punct de lucru infiintat in baza unui contract de inchiriere incheiat cu o alta persoana juridica.

In perioada urmatoare urmeaza sa se efectueze lucrari de amenajarerecompartimentare spatiu punct de lucru in valoare de 50.000-70.000 lei.

Cum se inregistreaza facturile primite de la firma de arhitectura, materiale constructii si prestari servicii amenajare, tinand cont ca aceste lucrari se desfasoara pe o perioada de 2-3 luni?

Va rog sa ne faceti monografia contabila si sa ne spuneti care sunt implicatiile d.p.d.v. al impozitului pe cladire.

Daca pana la terminarea lucrarilor cladirea se transfera de pe persoana juridica pe persoana fizica si se va face un nou contract de comodat, cum se vor reconsidera aceste cheltuieli?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: comert

Raspuns: Amenajarile, modernizarile, reparatiile si alte asemenea lucrari la bunuri imobile luate cu chirie pot imbraca forma unor investitii la mijloacele fixe amortizabile in situatia in care respecta cerintele de la pct. 107 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP 3055/2009 si pct. III.2 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004 (adica sunt destinate sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a cladirilor si au ca efect obtinerea de beneficii economice viitoare). Astfel de investitii realizate la un bun inchiriat se amortizeaza de catre chirias in cadrul perioadei initiale prevazuta in contract conform art. 24 alin. 3 lit. a si alin. 11 lit. c din Codul fiscal, pct. 702 alin. 2 din Normele metodologice, neavand nicio importanta faptul ca durata initiala a contractului se prelungeste ulterior. Amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare receptiei investitiei si pana la sfarsitul perioadei de inchiriere.

In contabilitate cheltuielile cu modernizarea si modernizarea se inregistreaza prin formulele contabile 231 “Investitii corporale in curs de executie” = 404 “Furnizori de imobilizari” (la momentul efectuarii lor) si 212 “Constructii”/anal. distinct = 231 “Imobilizari corporale in curs de executie” (la momentul receptiei lucrarilor).

Chiriasul nu are nicio obligatie fata de autoritatile locale, ci numai fata de proprietarul persoana juridica intrucat el este cel care datoreaza impozitul pe cladiri si pentru valoarea modernizarilor efectuate la imobil. Astfel, conform art. 253 alin. 31 din Codul fiscal, chiriasul (locatarul) are obligatia sa comunice proprietarului (locatorului) valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere executate, pentru ca acesta sa depuna o noua declaratie in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective. Potrivit pct. 54 alin. 1-12 din Normele metodologice de aplicare, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%. Daca valoarea acestor lucrari nu depaseste 25% din valoarea cladirii, chiriasul nu are obligatia sa o comunice proprietarului. Daca in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe astfel de lucrari, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, atunci chiriasul are obligatia de a comunica proprietarului valoarea totala, in termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.

Daca, inainte de terminarea lucrarilor, este reziliat contractul de inchiriere in baza caruia au fost realizate, atunci cheltuielile sunt considerate nedeductibile conform pct. 718 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal, avand in vedere ca este vorba de o reziliere a contractului inainte de termen, fara valorificarea modernizarea lucrarilor.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

12Apr2024

Monografie contabila achizitie program informatic

de Mihaela Corneanu valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Firma a achizitionat un program informatic de management al depozitului. Conform contractului, acesta s-a produs in rate pe masura ce se mai lucra la el se facea cate o factura cu deviz in spate. Pana acum a fost inregistrat in contul 203. Se pune in functiune cu proces verbal de punere in functiune.Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila, incadrare ca mijloc fix si durata de ...
11Apr2024

Inventariere si evaluare mijloace fixe

de Vera Constantin valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Suntem un operator de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Conform politicilor contabile facem reevaluarea patrimoniului, de regula, la un interval de 3 ani. La data de 31.12.2023 am facut reevaluarea cu un evaluator autorizat ANEVAR, reevaluarea fiind la valoarea justa. Din pacate rezultatele raportului de reevaluare au avut un impact inacceptabil asupra amortizarii, incepand cu ...
27Mar2024

Mijloace fixe in conservare uzate moral. Tratament TVA la expirarea duratei normale de utilizare

de Carmen Adomnoaei valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: Societatea are mijloacele fixe achizitionate in luna decmbrie 2015 si amortizate incepand cu luna ianuarie 2016, perioada de amortizare 7 ani. In luna iunie 2019 societatea si-a inchis o parte din activitate si a pus mijloacele fixe aferente acestei activitati in conservare. Mijloacele fixe puse in conservare nu au mai putut fi folosite la alte activitati si sunt uzate moral.Pot trece pe ...
27Mar2024

Amortizare contabila si fiscala

de Elena Garofil valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: O firma analizeaza un plan de afaceri care consta in constructia unei hale metalice compuse din panouri sandwich pentru realizarea a mai multor depozite in interior. Conform nomenclatorului Catalog amortizare mijloace fixe, aceasta constructie se va incadrare in grupa: 1.1.2. Constructii usoare cu structuri metalice (hale de productie, hale de montaj etc.) durata de utilizare 16 - 24 ani.1. ...
12Ian2024

Amortizare. Durata de amortizare

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 12 Ian 2024
Intrebare: Societatea noastra a inchiriat temporar pe o perioada de 6 luni (pana la finalizarea extinderii facilitatii noastre) un depozit la care s-au efectuat lucrari pe cheltuiala proprie la reteaua de infrastructura IT (in valoare de 58,000 lei), urmand ca acestea sa fie mutate la sediul nostru social atunci cand va fi finalizata extinderea fabricii noastre.Aceste cheltuieli le pot capitaliza pe ...
20Dec2023

Investitii efectuate la un spatiu inchiriat. Prelungire contract

de Dana Hristu valabil la 20 Dec 2023
Intrebare: Societatea noastra (unitate de productie) isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat. Durata initiala a contractului de inchiriere a fost de 10 ani, inca neexpirata (expira in 2025). De curand, cu ocazia extinderii facilitatii s-a semnat un act aditional la contractul de chirie ce extinde dreptul de folosinta pana in 2036.1. Pentru activele imbunatatiri la cladire efectuate de noi si ...
x