Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

LEGE nr. 168 din 29 mai 2013

03 Iun 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
EMITENT:PARLAMENTUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 29 mai 2013

Pe cine vizeaza?

Actul are adresabilitate generala, aducand cateva modificari semnificative, in materie fiscala.

Important!
Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii. Pentru incadrarea ca sediu permanent a unui santier de constructii sau a unui proiect de constructie, ansamblu ori montaj sau a activitatilor de supraveghere legate de acestea si a altor activitati similare se va avea in vedere data de incepere a activitatii din contractele incheiate sau orice alte informatii ce probeaza inceperea activitatii. Perioadele consumate pentru realizarea unor contracte conexe care sunt legate in mod direct cu primul contract ce a fost executat se adauga la perioada care s-a consumat la realizarea contractului de baza.
In cazul persoanelor juridice straine, prevederile alin. (1), respectiv alin. (5) se aplica luandu-se in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sediului permanent, respectiv veniturile si cheltuielile atribuibile fiecarui sediu permanent cumulate la nivelul sediului permanent desemnat in Romania. Pierderile fiscale inregistrate pana la data de 30 iunie 2013 de sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine, care aplica prevederile art. 29^1, nerecuperate pana la aceasta data, se transmit sediului permanent desemnat si se recupereaza in functie de perioada in care acestea au fost inregistrate, astfel:
a) pierderea fiscala inregistrata in perioada 1 ianuarie-30 iunie 2013 inclusiv este luata in calcul la stabilirea profitului impozabil/pierderii fiscale din perioada 1 iulie-31 decembrie 2013 inclusiv, inaintea recuperarii pierderilor fiscale din anii precedenti anului 2013, perioada 1 iulie-31 decembrie 2013 inclusiv nefiind considerata an fiscal in sensul celor 7 ani consecutivi;
b) pierderea fiscala inregistrata in anii anteriori anului 2013, ramasa nerecuperata la data de 30 iunie 2013, se recupereaza, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit care urmeaza acestei date, pe perioada de recuperare ramasa din perioada initiala de 5 ani, respectiv 7 ani, in ordinea inregistrarii acesteia; anul 2013 este considerat un singur an fiscal in sensul celor 5 ani, respectiv 7 ani consecutivi.
Prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (1) pct. 33 si 34, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (11) lit. f). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii, precum si pentru test drive si pentru demonstratii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchiriere catre alte persoane, transmiterea dreptului de folosinta, in cadrul contractelor de leasing operational sau pentru instruire de catre scolile de soferi.
In situatia in care persoana juridica straina isi desfasoara activitatea in Romania printr-un singur sediu permanent, acesta este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care revin potrivit prezentului titlu.
Profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania
Incepand cu data de 1 iulie 2013, persoana juridica straina care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania are obligatia sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit prezentului titlu. La nivelul sediului permanent desemnat se cumuleaza veniturile, respectiv cheltuielile sediilor permanente apartinand aceleiasi persoane juridice straine.
Sediile permanente care aplica dispozitiile alin. (1) inchid perioada impozabila potrivit legislatiei in vigoare pana la data de 30 iunie 2013 inclusiv. Calculul, plata si declararea impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut de fiecare sediu permanent in perioada 1 ianuarie 2013 - 30 iunie 2013 se efectueaza pana la 25 iulie 2013 inclusiv, prin exceptie de la prevederile art. 34 si 35.
Profitul impozabil al persoanei juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente se determina la nivelul sediului permanent desemnat sa indeplineasca obligatiile care ii revin potrivit prezentului titlu, in conformitate cu regulile stabilite in cap. II, in urmatoarele conditii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale;
b) numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii veniturilor fiecarui sediu permanent se transmit spre a fi cumulate de sediul permanent desemnat pentru a indeplini obligatiile fiscale.
Profitul impozabil la nivelul sediului permanent desemnat se determina pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de fiecare sediu permanent apartinand aceleiasi persoane juridice straine, cu respectarea prevederilor alin. (3) si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer.
Sediul permanent desemnat in Romania calculeaza, declara si plateste obligatiile ce revin potrivit titlului II pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de toate sediile permanente care apartin aceleiasi persoane juridice straine.
In situatia in care sediul fix care indeplineste obligatiile fiscale potrivit titlului VI constituie si sediu permanent in sensul art. 8, sediul fix este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care revin potrivit prezentului titlu.
Nu se considera eliberare pentru consum distrugerea totala sau pierderea iremediabila de produse accizabile, daca acestea intervin in timpul in care se afla intr-un regim suspensiv de accize si daca:
a) produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita varsarii, spargerii, incendierii, contaminarii, inundatiilor sau altor cazuri de forta majora;
b) produsul nu este disponibil pentru a fi folosit in Romania datorita evaporarii sau altor cauze care reprezinta rezultatul natural al producerii, detinerii sau deplasarii produsului;
c) distrugerea este autorizata de catre autoritatea competenta.
In sensul prezentului capitol, produsele sunt considerate distruse total sau pierdute iremediabil atunci cand devin inutilizabile ca produse accizabile.
La articolul 206^7, dupa alineatul (6) se introduc cinci noi alineate, alineatele (6^1)-(6^5), cu urmatorul cuprins:
Pentru produsele accizabile aflate in una dintre situatiile prevazute la alin. (5) nu se datoreaza accize, atunci cand sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) se prezinta imediat autoritatii competente dovezi suficiente despre evenimentul produs, precum si informatii precise cu privire la cantitatea de produs care nu este disponibila pentru a fi folosita in Romania, in cazul prevazut la alin. (5) lit. a);
b) pot fi dovedite prin procese-verbale privind inregistrarea distrugerii totale sau a pierderii iremediabile;
c) se incadreaza, in cazul mentionat la alin. (5) lit. b), in limitele prevazute in normele tehnice ale utilajelor si instalatiilor sau in coeficientii maximi de pierderi specifice activitatilor de depozitare, manipulare, distributie si transport prevazuti in studiile realizate la solicitarea antrepozitarului interesat de catre institute/societati comerciale care au inscris in obiectul de activitate una dintre activitatile cu codurile CAEN 7112, 7120 sau 7490 si au implementate standardele de calitate ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001; si
d) sunt evidentiate si inregistrate in contabilitate.
In situatia prevazuta la alin. (6^1) lit. c) responsabilitatea fata de corectitudinea coeficientilor maximi de pierderi revine persoanei care a intocmit studiile respective.
Antrepozitarii autorizati au obligatia ca o copie de pe studiile prevazute la alin. (6^1) lit. c) sa fie depusa la autoritatea competenta.
Conditiile privind autorizarea distrugerii intr-un antrepozit fiscal a produselor accizabile care nu au fost eliberate pentru consum, atunci cand se datoreaza unor cauze fortuite sau de forta majora ori atunci cand produsele nu mai indeplinesc conditiile de comercializare, se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
In cazul pierderilor inregistrate intr-un antrepozit fiscal autorizat pentru productia si/sau depozitarea de produse accizabile cu nivele diferite de accize, acciza aferenta pierderilor, atunci cand acestea nu se incadreaza in una dintre situatiile prevazute la alin. (5) si cand pierderile respective nu pot fi individualizate pe categorii de produse accizabile, se calculeaza cu cota cea mai mare practicata in antrepozitul fiscal respectiv.
La articolul 206^10, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
Pentru berea produsa de micii producatori independenti, cu o productie ce nu depaseste 200.000 hl/an, se aplica accize specifice reduse. Acelasi regim se aplica si pentru berea provenita de la micii producatori independenti din alte state membre, potrivit prevederilor din normele metodologice.
Fiecare antrepozitar autorizat mic producator de bere are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind productia pe anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.
In cazul productiei de produse energetice, cererea va fi insotita de un referat care sa cuprinda semifabricatele si produsele finite inscrise in nomenclatorul de fabricatie, precum si domeniul de utilizare al acestora. Referatul va cuprinde si o rubrica aferenta asimilarii produselor din punctul de vedere al accizelor.
Referatele prevazute la alin. (3^1) se intocmesc de institute/societati comerciale care au inscris in obiectul de activitate una dintre activitatile cu codurile CAEN 7112, 7120 sau 7490 si au implementate standardele de calitate ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001.
La articolul 206^54, dupa alineatul (4^1) se introduce un nou alineat, alineatul (4^2), cu urmatorul cuprins:
Valoarea garantiei nu poate fi mai mare decat cuantumul stabilit in normele metodologice, in functie de grupa produselor accizabile ce urmeaza a fi realizate sau depozitate.
Contribuabilul care desfasoara in perioada impozabila din anul fiscal 2013, cuprinsa intre 1 februarie 2013 si pana la sfarsitul anului fiscal, o activitate agricola prevazuta la art. 71 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care venitul se determina pe baza de norma de venit, are obligatia de a depune o declaratie la organul fiscal competent, pana la data de 25 iunie inclusiv a anului 2013. In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, obligatia depunerii declaratiei la organul fiscal competent revine asociatului care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice in cadrul aceluiasi termen. Anexa la declaratia depusa de asociatul desemnat va cuprinde si cota de distribuire ce revine fiecarui membru asociat din venitul impozabil calculat la nivelul asocierii. Obligatiile fiscale se stabilesc pe baza limitelor si normelor de venit prevazute in prezenta lege.
In anul 2013, contribuabilii/asocierile fara personalitate juridica care realizeaza venituri din activitati agricole pentru care veniturile se determina pe baza de norma de venit aplica si urmatoarele reguli:
a) in cazul celor pentru care au fost modificate limitele stabilite potrivit tabelului prevazut la art. 72 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au depus/nu au depus declaratia pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, vor depune o noua declaratie/declaratie pana la data de 25 iunie 2013, care va cuprinde informatii privind suprafete cultivate/capetele de animale/familiile de albine detinute la data de 25 mai 2013;
b) in cazul celor care depun declaratia dupa data de 25 mai 2013, informatiile cuprinse in declaratie vizeaza suprafete cultivate/capetele de animale/familiile de albine detinute la data de 25 mai 2013. Nu se considera depuse cu intarziere declaratiile care sunt depuse pana la data de 25 iunie 2013 inclusiv;
c) modificarea structurii suprafetelor cultivate/capetelor de animale/familiilor de albine, dupa data de 25 mai 2013, nu va fi luata in considerare la stabilirea obligatiilor fiscale.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x