Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Locuinta de serviciu. Implicatii fiscale

valabil la 21 Mar 2016
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Firma detine un apartament care este folosit drept punct de lucru. Firma doreste sa schimbe destinatia acestui punct de lucru in locuinta de serviciu. Locuinta de serviciu va fi folosit de catre administratorul firmei care este si asociatul unic al firmei. Asociatul firmei este cetatean suedez si doreste sa vina in Romania sa se implice mai mult in activitatea firmei. Momentan nu este salariatul firmei si nu doreste sa fie salariat.

1) Imobil - cheltuieli

- Putem schimba destinatia din punct de lucru in locuinta de serviciu? O putem mentine drept punct de lucru secundar?

- Daca da, trebuie declarat ca locuinta de serviciu si implicit pastrarea Registrului unic de control?

- Apartamentul are aproximativ de 70 mp. Se aplica limita cheltuielilor conform legii locuintelor pentru o persoana 58 mp + 10%? Vom avea dreptul de a deduce cheltuielile numai pentru o suprafata de 64 mp (91%) iar restul de 6 mp sunt cheltuielil nedeductibile?

- Putem deduce in proportie de 91% orice cheltuiala aferenta apartamentului si inclusiv amortizarea, taxele locale, asigurarile? Restul de 6% sunt cheltuieli nedeductibile?

2) TVA

- Se va deduce TVA numai in proportie de 91% din valoarea facturiilor asa cum am mentionat la punctul 1?

3) Administrator este asociat unic.

- Are dreptul sa locuiasca in acest apartament de cate ori vine in Romania pentru prestarea activitatii in cadrul firmei?

- Este considerat un avantaj in natura?

- Avand in vedere ca nu este salariat trebuie sa datoreze 16% sau 5% sub forma de impozit pe dividende?

- Daca trebuie sa datoreze un impozit de 16% sau 5% pe dividende la care baza de calculul se aplica?

- Care ar fi solutia cea mai avantajoasa pentru a putea fi legal cheltuielile pentru asociatul firmei? Sa fie angajat la firma noastra?

In Codul fiscal sunt cheltuieli nedeductibile facute in favoarea unui asociat si ca atare este considerat un avantaj in natura in favoarea asociatului.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4614

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 mar 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123216 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Cheltuieli

29Apr2024

Inregistrare cheltuieli aferente anului 2023. Factura primita in anul 2024

de Elena Garofil valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o baza legala, daca s-a procedat corect. In luna decembrie 2023 s-a facturat (prestari servicii) conform contractului si situatiei de lucrari, implicit si finalizarea proiectului, insa nu am primit toate facturile de cheltuieli de la subcontractori. Prin urmare, in contabilitate s-au inregistrat cheltuielile aferente lucrarilor facturate catre client, ca si facturi de ...
24Apr2024

Impozitare venituri din alte surse

de Ionut Jinga valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Referitor la cheltuielile cu instalarea si poroiectarea unui sistem de alarma la sediu social, inregistrat in baza unui contract de comodat de catre o PJ de la o PF, in contractul de comodat se mentioneaza comodatarul (PJ) se obliga sa suporte cheltuielile ocazionate de folosirea spatiului, precum si cele de intretinere ale acestuia, cat si cele de renovare al acestuia pentru buna desfasurare a ...
22Apr2024

HoReCa. Scadere din evidenta produse improprii consumului. Tratament fiscal

de Elena Garofil valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: In cadrul unei companii din domeniul HoReCa, platitoare de impozit pe profit, exista periodic produse care fie nu se vand si se strica, fie nu ies corespunzatoare din procesul de productie si nu pot fi vandute, fie se fac probe pentru produse ce urmeaza a fi introduse in meniu ulterior. Ce documente ar trebui de intocmit pentru a scadea din gestiune produsele si materiile prime aferente, ...
22Apr2024

Stingerea unei creante prescrise in conformitate cu reglementarile fiscale si contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: O societate X platitoare de impozit pe profit are o suma imprumutata catre o societate Y in valoare de 53.000 lei aferenta anului 2014. In anul 2015 societate Y a intrat in insolventa. Mentionam faptul ca societatea X nu s-a incris la masa credala, stiind ca nu existau sanse de recuperare si nu a creat nici provizioane. Cum se poate stinge datoria din balanta societatii X? Este deductibila ...
21Apr2024

Cheltuieli cu achizitia de plante ornamentale. Tratament fiscal

de Ionut Jinga valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: O firma cu activeaza in domeniul IT incheie un contract cu o firma de prestari servicii intretinere plante/flori ornamentale (de birou). Serviciile sunt prestate saptamanal. Plantele sunt amplasate in toate birourile unde angajatii isi desfasoara activitatea si nu deservesc doar anumite spatii unde pot avea loc intalniri cu potentiali clienti care sa conduca la generarea de beneficii economice ...
13Apr2024

Servicii formare profesionala a angajatilor

de Gina Popescu valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra organizeaza cursuri de formare profesionala. Cursurile se organizeaza la o anumita locatie, pe o perioada de 3 zile. Pachetul oferit cursantilor include si masa de pranz, pentru ca o zi de curs: 4 ore prima parte, pauza masa pranz 1 ora, 4 ore a doua parte. Pe factura primita este evidentiata chiria pentru sala de evenimente si separat masa servita cursantilor.Cum ar trebui ...
x