Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Monografie contabila productie produse IT

valabil la 01 Sep 2013
Mihaela Benta Raspuns oferit de
Mihaela Benta

Consultant fiscal

Intrebare: Suntem o societate comerciala care presteaza servicii IT. In contractele pe care le-am semnat cu clientii ne obligam sa livram si echipamente IT, in functie de necesitatile lor, pe baza de comanda. Sunt situatii in care clientul comanda de exemplu un laptop si cere imbunatatirea performantelor tehnice ale acestuia prin adaugarea unor componente si instalarea licentei de operare windows. Cum trebuie inregistrate aceste operatiuni in contabilitate si in gestiune, ce conturi ar trebui folosite? Produsul final este considerat marfa sau produs finit. Va rog monografie contabila atat in cazul achizitiei produsului si componentelor cat si al vanzarii produsului.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6202

Raspuns: In opinia noastra, situatia descrisa de dvs reprezinta o procedura de realizare a unei productii personalizate, iar contabilitatea trebuie sa fie adaptata la vanzarea unei productii proprii.

Se necesita determinarea costului de productie, conform pct. 52 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, si OMFP 1826/2003 privind contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor.

Atat laptop-ul cat si subansamblele vor fi considerate materii prime, materiale consumabile sau auxiliare, in functie de solutia tehnica propusa clientului.

De exemplu, pentru un client se achizitioneaza un laptop la costul de achizitie de 2000 lei, se monteaza o memorie suplimentara de 500 lei, se utilizeaza un adeziv in suma de 50 lei si sunt cheltuieli cu manopera de 500 lei la care se adauga asigurari sociale de 150 lei.

Monografia aplicabila este:
a) consum materie prima laptop:
601 „Cheltuieli cu materii prime” = 301 „Materii prime” cu suma de 2000 lei
b) consum alte materiale auxiliare memorie:
6021 „Cheltuieli cu materiale auxiliare” = 3021 „Materiale auxiliare” cu suma de 500 lei
c) consum materiale consumabile adeziv:
6028 „Cheltuieli cu alte materiale consumabile” = 3028 „Alte materiale consumabile” cu suma de 50 lei
d) cheltuieli cu manopera si asigurari sociale:
641 „Cheltuieli cu salariile personalului” = 421 „Personal salarii datorate” cu suma de 500 lei
645 „Cheltuieli cu asigurarile sociale” = 431 „Asigurari sociale” cu suma de 150 lei.

Total cost de productie = 3200 lei.

Inregistrarea productiei:
345 „Produse finite” = 711 „Venituri aferente costurilor stocurilor de produse” cu suma de 3200 lei

Vanzarea productiei realizate catre un client la pretul de 4000 lei plus TVA:
4111 „Clienti” = 701 „Venituri din productia vanduta” cu suma de 4000 lei
4111 „Clienti” = 4427 „TVA colectata” / 4428 „TVA neexigibila”, in functie de sistemul de TVA utilizat, cu suma de 960 lei

Descarcarea gestiunii:
711 „Venituri aferente costurilor stocurilor de produse” = 345 „Produse finite” cu suma de 3200 lei.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Monografii contabile

29Apr2024

Achizitie miei si cas de la producatori individuali. Documente

de Elena Garofil valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: O societate cu raspundere limitata vrea sa achizitioneze miei si cas spre vanzare cu amanuntul direct de la producator persoana fizica, cu certificat de producator.Care este documentul de achizitie si ce inregistrari contabile se fac?
29Apr2024

Inregistrari bunuri vandute la licitatie.

de Elena Garofil valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: O casa de licitatii opere de arta aplica regimul special. Deponenti persoane fizice in baza unui contract de consignatie depun lucrari de arta care vor fi ulterior prezentate in licitatiile organizate. In cazul in care lucrarea este adjudecata, deponentul va primi valoarea obtinuta la licitatie, mai putin comisionul casei, agreat in contract. Practic, din punctul de vedere al casei de ...
25Apr2024

Gestionarea stocurilor la dispozitia clientului conform prevederilor fiscale si contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila completa a unui magazin cu franciza cocodrillo. Marfa se primeste pe avize si se factureaza in momentul vanzarii.
15Apr2024

Tranzactia de vanzare a unui autoturism catre un asociat. Implicatiile fiscale si contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Scietatea a vandut catre asociat un autoturism la valoarea de piata. Autoturismul a fost achizitionat cu 3 ani in urma (factura de achizitie cu TVA). Asociatul are dubla cetatenie, astfel, s-a facut factura de export (extracomunitar, fara TVA).La vanzare trebuie ajustat sau nu TVA-ul?Asociatul a creditat societatea, poate fi compensata aceasta factura cu creditarea?Care ar fi monografia ...
11Apr2024

Credit overdraft. Inregistrari contabile

de Mariana Prejbeanu valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Care este monografia contabila in cazul unui credit de tip overdraft in valoare de 1.000 lei? Creditul se vede pe sold (in banca), dar pe extrasul de cont nu apare. Se plateste dobanda doar in cazul in care cheltuim din linia de credit de tip overdraft. Ma informati va rog daca se inregistreaza in contabilitate in baza contractului de imprumut pe contul 162 (creditul este pe 2 ani) intreaga ...
03Apr2024

Aporturi asociatie

de Gabi Popescu valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: La o asociatie de utilitate publica cu 8 membri s-a virat contributia doar a 6 dintre ei. Drept urmare, in balanta am in creditul contului 1012 contributia virata, dar nu este evidentiata si contributia nevirata in 1011 (contul neexistand in planul de conturi al ONG-urilor).Este corect rationamentul prin care in balanta sa apara doar contributia virata? Asociatia nu efectueaza activitati ...
x