Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Comision Stripe
    Stripe retine un comision pentru incasari pentru care emite un centralizator ca si la plati, fara a emite o factura. Care e inregistrarea contabila? Se plateste tva, avand in vedere ca n-am o factura cu datele de identificare a platforme
    mai mult

ORDIN nr. 1023 din 29 iulie 2013

14 Aug 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


ORDIN nr. 1023 din 29 iulie 2013 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului si continutului unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 504 din data de 9 august 2013


In baza prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 86 alin. (1), ale art. 109 alin. (3) si ale art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. I
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului si continutului unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 26 august 2009, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1.Articolul 3 se abroga.
2.Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Pentru obligatiile fiscale constatate si stabilite suplimentar, prin actiuni de inspectie fiscala, la persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate, organele de inspectie fiscala au competenta de a emite decizia de impunere."
3.Anexele nr. 3a), 3b), 4a), 4b), 5a) si 5b) se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4, 5 si 6.
Art. II
- Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
-****-

ANEXA nr. 1: DECIZIE DE IMPUNERE privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
[- Anexa nr. 3a) la Ordinul nr. 1.415/2009]


1.Datele de identificare ale persoanei fizice
1.1.Numele si prenumele
Numele ................. Initiala tatalui ..... Prenumele .........................
1.2.Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2.Cod de inregistrare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
3.Date privind domiciliul persoanei fizice
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
4.Date privind locul de desfasurare a activitatii
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
5.Date privind creanta fiscala
5.1.Rezultatele inspectiei fiscale privind impozitul pe venit
Anul verificat:
|_|_|_|_|


*) Se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data.
**) Se va inscrie valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate conform legii, atat pentru obligatiile suplimentare de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
5.2.Motivul de fapt ...................................
5.3.Temeiul de drept: act normativ: ............, articol: ........, paragraf: ......., punct: ......., litera: ......., alineat .............
6.Data comunicarii
Data comunicarii actului administrativ fiscal reprezinta:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.Termenul de plata
Impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala, precum si obligatiile accesorii aferente acestuia se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
8.Dispozitii finale
La prezenta decizie de impunere se anexeaza raportul de inspectie fiscala, care, impreuna cu anexele, contine .......... pagini.
Organele de inspectie fiscala stabilesc dobanzi/majorari de intarziere potrivit prevederilor art. 120 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functie de scadenta obligatiilor suplimentare de plata.
Organele de inspectie fiscala stabilesc penalitati de intarziere, aplicand, conform legii, prevederile art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, cu scadenta pana la 1 iulie 2013, se va anexa la prezenta decizie de impunere Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu sau calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale, care cuprinde componenta debitului suplimentar si termenul scadent aferent fiecaruia.
In conformitate cu art. 205 si 207 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentului act administrativ se poate face contestatie, care se depune, in termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii.
Prezenta decizie reprezinta titlu de creanta.


*) Stampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".
Cod MFP 14.13.02.18/1.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1415/2009
ANEXA nr. 2: INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale"
[- Anexa nr. 3b) la Ordinul nr. 1.415/2009]
(1)_
Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala in aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferentelor de impozit pe venit.
Acesta se va completa la finalizarea unei inspectii fiscale, ca urmare a stabilirii de obligatii privind impozitul pe venit in sarcina unor persoane fizice, inregistrate sau neinregistrate la organul fiscal, care au desfasurat activitati economice supuse impozitarii, pe baza constatarilor inscrise in "Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale".
In cazul asocierilor, formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se emite pentru fiecare persoana fizica platitoare de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii, in baza constatarilor din raportul de inspectie fiscala.
Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se intocmeste de catre organul de inspectie fiscala, se avizeaza de seful de serviciu/birou/compartiment si se aproba de conducatorul activitatii de inspectie fiscala din care face parte echipa de inspectie fiscala.
(2)Informatiile din continutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se vor completa dupa cum urmeaza:
1."Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
1.1."Numele si prenumele" - se va completa cu numele, initiala tatalui si prenumele persoanei fizice verificate.
1.2."Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala", definit conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza astfel:
a)pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
b)pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
2."Cod de inregistrare fiscala" - se completeaza in situatia in care persoanei fizice i-a fost atribuit acest cod de catre organul fiscal competent pentru activitatile economice desfasurate.
3."Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa unde isi are domiciliul persoana fizica.
4."Date privind locul de desfasurare a activitatii" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa locului de desfasurare a activitatii.
5."Date privind creanta fiscala"
Rezultatele inspectiei fiscale vor fi intotdeauna prezentate distinct, completandu-se cate un tabel pentru fiecare an fiscal, cu urmatoarele informatii:
Randul 1 coloana 1 va cuprinde denumirea obligatiei fiscale principale "Impozitul pe venit".
Randul 2 coloana 1 "Dobanzi/Majorari de intarziere" - in acest rand se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar, acolo unde este cazul.
Se vor inscrie si obligatiile fiscale accesorii aferente sumelor suplimentare, calculate de organele de inspectie in situatiile in care, la sfarsitul perioadei verificate, nu a fost stabilit impozit pe venit suplimentar.
In acest caz, la randul "Dobanzi/Majorari de intarziere" in coloana "Baza de calcul" se va inscrie impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata pe o anumita perioada, chiar daca in perioadele urmatoare acesta s-a anulat.
Randul 3 coloana 1 - "Penalitati de intarziere" calculate pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar.
Punctul 5.1. Tabelul "Rezultatele inspectiei fiscale privind impozitul pe venit" va fi completat astfel:
Anul verificat: - se va completa cu anul supus verificarii.
Randul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale "Impozit pe venit";
Randul 1 coloana 2 se completeaza cu data de la care incepe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 3 se completeaza cu data de sfarsit a perioadei supuse verificarii, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 4 se completeaza cu venitul net anual impozabil stabilit de organele de inspectie fiscala.
Randul 1 coloana 5 se completeaza cu impozitul pe venitul anual impozabil stabilit de organele de inspectie fiscala.
Randul 1 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru impozitul pe venit.
Randul 1 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru impozitul pe venit de plata stabilit de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Dobanzi/Majorari de intarziere".
Randul 2 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 3 se completeaza cu data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 se completeaza cu suma impozitului pe venit stabilit suplimentar de plata asupra careia se aplica cota de dobanzi/majorari de intarziere.
Randul 2 coloana 5 se completeaza cu suma totala a dobanzilor/majorarilor de intarziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de plata de inspectia fiscala.
Randul 2 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru impozitul pe venit.
Randul 2 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru dobanzile/majorarile de intarziere datorate pentru impozitul pe venit de plata stabilit de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Penalitati de intarziere".
Randul 3 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 3 se completeaza cu data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 se completeaza cu suma impozitului pe venit stabilit suplimentar de plata, asupra careia se aplica cota de penalitati de intarziere.
Randul 3 coloana 5 se completeaza cu suma totala a penalitatilor de intarziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspectia fiscala, in cazul in care cota de penalitati de intarziere a ramas definitiva.
Randul 3 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar aferent impozitului pe venit.
Randul 3 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere datorate pentru impozitul pe venit de plata stabilit de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
5.2."Motivul de fapt" - se va inscrie detaliat modul in care contribuabilul a efectuat si a tratat din punct de vedere fiscal o operatiune cu influenta in veniturile sau cheltuielile activitatii economice, cu prezentarea consecintei fiscale. Motivul de fapt va fi completat si pentru obligatiile fiscale accesorii calculate.
5.3."Temeiul de drept" - se va completa detaliat incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru accesoriile calculate la aceasta.
6."Data comunicarii" reprezinta data cand decizia a fost comunicata contribuabilului si este stabilita in functie de modalitatea de comunicare, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acesteia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
O copie a anuntului publicitar care a fost afisat va fi anexata la decizia de impunere si va fi transmisa impreuna cu aceasta la organul fiscal competent in a carui administrare se afla persoana fizica verificata, iar o alta copie va fi anexata la exemplarul ramas la organul de inspectie fiscala care a efectuat verificarea.
7."Termenul de plata". Impozitul pe venit stabilit de organele de inspectie fiscala, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestuia se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
8.La "Dispozitii finale" se va completa numarul total de pagini al raportului de inspectie fiscala care se anexeaza la "Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale".
8.1.Precizari pentru "Dobanzi/Majorari de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Dobanzi/Majorari de intarziere" se vor cumula majorarile de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si dobanzile calculate dupa aceasta data, acolo unde este cazul.
8.2.Precizari pentru "Penalitati de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Penalitati de intarziere" vor fi cumulate penalitatile de intarziere, indiferent de modul de calcul, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile de plata scadente pana la 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, numai daca la data incheierii inspectiei fiscale sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, respectiv:
- obligatiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numarul zilelor de intarziere este mai mare de 90;
- obligatiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a ramas definitiva, in conditiile legii.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, care nu indeplinesc, la data incheierii inspectiei fiscale, conditia legala de a calcula penalitatile de intarziere, prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organele de inspectie fiscala vor intocmi o lista care va fi anexata la decizia de impunere.
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale cuprinde pentru fiecare impozit, taxa sau contributie componenta debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecaruia, si va fi transmisa organelor fiscale de administrare, conform urmatorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale


Pentru obligatiile de plata scadente dupa 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului scadent pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se va intocmi pentru fiecare platitor de impozit pe venit, in 3 exemplare, toate cu titlu de original, cate un exemplar pentru:
- organul fiscal unde persoana fizica verificata este inregistrata ca platitoare de impozit pe venit;
- echipa de inspectie fiscala;
- persoana fizica verificata.
ANEXA nr. 3: DECIZIE DE IMPUNERE pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice
[- Anexa nr. 4a) la Ordinul nr. 1.415/2009]



1.Datele de identificare ale persoanei fizice
1.1.Numele si prenumele
Numele ................. Initiala tatalui ..... Prenumele .........................
1.2.Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2.Cod de inregistrare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
3.Date privind domiciliul persoanei fizice
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
4.Date privind locul de desfasurare a activitatii economice
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
5.Solutionarea decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
5.1.Rezultatele solutionarii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numarul si data decontului de TVA
B - TVA solicitata la rambursare - lei
C - TVA respinsa la rambursare - lei
D - TVA aprobata la rambursare - lei
E - TVA stabilita suplimentar si ramasa de plata - lei
F - Baza impozabila - lei
G - TVA stabilita suplimentar de plata - lei


*) In cazul solutionarii mai multor deconturi de TVA cu sume negative cu optiune de rambursare se vor completa randurile "TVA", "Dobanzi" si "Penalitati de intarziere" pentru fiecare decont in parte.
**) Se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data.
***) Se va inscrie valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate conform legii, atat pentru obligatiile suplimentare de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
5.2.Motivul de fapt ................................
5.3.Temeiul de drept: act normativ: ............, articol: ........, paragraf: ......., punct: ......., litera: ......., alineat .............
6.Data comunicarii
Data comunicarii Deciziei de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice reprezinta:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acesteia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire, in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.Termenul de plata
Diferenta de taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar si ramasa de plata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acesteia se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
8.Dispozitii finale
La prezenta decizie de impunere se anexeaza raportul de inspectie fiscala, care, impreuna cu anexele, contine ........... pagini.
Organele de inspectie fiscala stabilesc dobanzi/majorari de intarziere potrivit prevederilor art. 120 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functie de scadenta obligatiilor suplimentare de plata.
Organele de inspectie fiscala stabilesc penalitati de intarziere, aplicand, conform legii, prevederile art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, cu scadenta pana la 1 iulie 2013, se va anexa la prezenta decizie de impunere Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu sau calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale, care cuprinde componenta debitului suplimentar si termenul scadent aferent fiecaruia.
In conformitate cu art. 205 si 207 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentului act administrativ se poate face contestatie, care se depune, in termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii.
Prezenta decizie de impunere reprezinta titlu de creanta.


*) Stampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".
Cod MFP 14.13.02.18/2.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1415/11.08.2009
ANEXA nr. 4: INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE a formularului "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice"
[- Anexa nr. 4b) la Ordinul nr. 1.415/2009]
(1)_
Formularul "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala la finalizarea inspectiei fiscale pentru solutionarea cu inspectie fiscala anticipata a decontului/deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
"Decizia de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" va cuprinde taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de organele de inspectie fiscala impreuna cu accesoriile aferente acesteia, inscrise in raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Formularul "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" se intocmeste de catre echipa de inspectie fiscala, se avizeaza de seful de serviciu/birou/compartiment si se aproba de conducatorul activitatii de inspectie fiscala de care apartine echipa de inspectie fiscala.
(2)Informatiile din continutul formularului "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" se vor completa dupa cum urmeaza:
1."Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
1.1."Numele si prenumele" - se va completa cu numele, initiala tatalui si prenumele persoanei fizice verificate.
1.2."Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala", definit conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza astfel, dupa caz:
a)pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
b)pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
2."Cod de inregistrare fiscala" - se completeaza cu codul atribuit de catre organul fiscal competent pentru activitatile economice desfasurate.
3."Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa unde isi are domiciliul persoana fizica.
4."Date privind locul de desfasurare a activitatii economice" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa locului de desfasurare a activitatii.
5."Solutionarea decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare"
Punctul 5.1. - Tabelul va cuprinde rezultatele inspectiei fiscale pentru solutionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Acest tabel se completeaza numai in cazul in care inspectia fiscala este efectuata pentru solutionarea cel putin a unui decont cu suma negativa de taxa pe valoare adaugata cu optiune de rambursare cu control anticipat si numai daca s-a stabilit suplimentar taxa pe valoarea adaugata.
In cazul in care se solutioneaza mai multe deconturi cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare se va efectua o singura inspectie fiscala pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont de TVA, in ordine cronologica, se vor face constatari separate, dupa cum urmeaza:
- prima perioada verificata va cuprinde intervalul de timp de la inceputul perioadei neverificate pana la data de sfarsit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, cu respectarea incadrarii in termenul legal de prescriptie;
- urmatoarea perioada verificata va incepe de la data de sfarsit a perioadei cuprinse in ultimul decont verificat pana la sfarsitul perioadei aferente urmatorului decont ce urmeaza a se verifica.
Decizia de impunere va cuprinde in tabel cate un rand pentru fiecare perioada verificata aferenta unui decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.
In acelasi mod se va continua pana la solutionarea tuturor deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse si neverificate.
In cazul solutionarii mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, decizia de impunere va cuprinde in tabelul "Solutionarea decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare" pentru fiecare decont, dupa caz, cate un rand de "TVA", "Dobanzi/Majorari de intarziere" si "Penalitati de intarziere".
Randul 1 coloana 2 va cuprinde denumirea obligatiei fiscale principale "Taxa pe valoare adaugata".
Randul 2 coloana 2 "Dobanzi/Majorari de intarziere" - in acest rand se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data aferente TVA suplimentare stabilite pentru fiecare decont solutionat, acolo unde este cazul.
Se vor inscrie si obligatiile fiscale accesorii aferente TVA suplimentare, calculate de organele de inspectie in situatiile in care, la sfarsitul perioadei verificate, nu a fost stabilita o obligatie fiscala suplimentara.
In acest caz, la randul "Dobanzi/Majorari de intarziere", in coloana "Obligatie fiscala stabilita suplimentar" se va inscrie TVA suplimentara stabilita de plata pe o anumita perioada, chiar daca pana la sfarsitul perioadei verificate aceasta nu se mai datoreaza.
Randul 3 coloana 2 - "Penalitati de intarziere" calculate pentru TVA suplimentara.
Pentru fiecare dintre randurile 1-3 organele de inspectie vor inscrie urmatoarele:
Randul 1 coloana 1 se completeaza cu numarul si data decontului cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, primit pentru solutionare cu inspectie fiscala anticipata.
Randul 1 coloana 2 cuprinde denumirea obligatiei fiscale "Taxa pe valoare adaugata".
Randul 1 coloana 3 se completeaza cu data de la care incepe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 4 se completeaza cu data de sfarsit a perioadei supuse verificarii, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 5 se completeaza cu suma solicitata la rambursare si este preluata din decontul cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, care a fost transmis pentru solutionare cu inspectie fiscala anticipata.
Randul 1 coloana 6 se completeaza cu valoarea totala a bazei impozabile asupra careia se aplica cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adaugata suplimentare. In cazul utilizarii unor cote diferite de TVA se vor inscrie bazele insumate ale acestora.
Randul 1 coloana 7 se completeaza cu taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de plata in perioada verificata.
Randul 1 coloana 8 se completeaza cu suma respinsa la rambursare ca urmare a inspectiei fiscale, cu respectarea urmatoarelor corelatii:
a)este egala cu TVA solicitata la rambursare, daca TVA stabilita suplimentar este mai mare sau egala cu TVA solicitata la rambursare;
b)este egala cu TVA stabilita suplimentar, daca aceasta este mai mica decat TVA solicitata la rambursare.
Randul 1 coloana 9 se completeaza cu suma aprobata la rambursare si se calculeaza ca diferenta dintre TVA solicitata la rambursare si TVA respinsa la rambursare.
Randul 1 coloana 10 se completeaza cu diferenta pozitiva dintre TVA stabilita suplimentar de plata si TVA respinsa la rambursare.
Randul 1 coloana 11 nu se completeaza.
Randul 1 coloana 12 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adaugata.
Randul 1 coloana 13 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 1 nu se completeaza.
Randul 2 coloana 2 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Dobanzi/Majorari de intarziere".
Randul 2 coloana 3 se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere, care se va inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 - se va inscrie data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 5 nu se completeaza.
Randul 2 coloana 6 se completeaza cu valoarea TVA stabilita suplimentar de plata asupra careia se aplica cota de dobanzi/majorari de intarziere.
Randul 2 coloanele 7-10 nu se completeaza.
Randul 2 coloana 11 se completeaza cu valoarea dobanzilor/majorarilor de intarziere calculate pentru fiecare perioada in care s-a stabilit TVA datorata suplimentar.
Randul 2 coloana 12 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobanzile/majorarile de intarziere aferente TVA.
Randul 2 coloana 13 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru dobanzile/majorarile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 1 nu se completeaza.
Randul 3 coloana 2 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Penalitati de intarziere".
Randul 3 coloana 3 se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere, care se va inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 - se va inscrie data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 5 nu se completeaza.
Randul 3 coloana 6 se completeaza cu valoarea TVA stabilita suplimentar de plata asupra careia se aplica cota de penalitati de intarziere care a ramas definitiva.
Randul 3 coloanele 7-10 nu se completeaza.
Randul 3 coloana 11 se completeaza cu valoarea penalitatilor de intarziere calculate pentru fiecare perioada in care s-a calculat TVA datorata suplimentar.
Randul 3 coloana 12 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalitati de intarziere aferente TVA.
Randul 3 coloana 13 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Punctul 5.2 - se va inscrie detaliat modul in care persoana fizica a desfasurat activitatea, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal operatiunile si prezentarea consecintelor fiscale. Motivul de fapt se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar, cat si pentru accesoriile aferente acesteia.
Punctul 5.3 - se va inscrie detaliat incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege, cu prezentarea concisa a textului de lege pentru situatia constatata. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar, cat si pentru accesoriile aferente acesteia.
Formularul "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" are rol si de decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata in cazul inspectiilor fiscale anticipate efectuate pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoare adaugata cu optiune de rambursare, in urma carora se stabilesc diferente fata de suma solicitata.
Suma aprobata la rambursare urmeaza procedura prevazuta la art. 116 sau 117, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
6."Data comunicarii" reprezinta data cand actul administrativ fiscal a fost comunicat contribuabilului si este stabilita in functie de modalitatea de comunicare, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
O copie a anuntului publicitar care a fost afisat va fi anexata la decizia de impunere si va fi transmisa impreuna cu aceasta la organul fiscal competent in administrarea caruia se afla contribuabilul verificat, iar o alta copie va fi anexata la exemplarul ramas la organul de inspectie fiscala care a efectuat verificarea.
7."Termenul de plata". Diferenta de obligatie fiscala stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acesteia se platesc, in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
8."Dispozitii finale" - se va completa numarul total de pagini al raportului de inspectie fiscala care se anexeaza la formularul "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice".
8.1.Precizari pentru "Dobanzi/Majorari de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Dobanzi/Majorari de intarziere" se vor cumula majorarile de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si dobanzile calculate dupa aceasta data, acolo unde este cazul.
8.2.Precizari pentru "Penalitati de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Penalitati de intarziere" vor fi cumulate penalitatile de intarziere, indiferent de modul de calcul, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile de plata scadente pana la 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, numai daca la data incheierii inspectiei fiscale sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, respectiv:
- obligatiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numarul zilelor de intarziere este mai mare de 90;
- obligatiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a ramas definitiva, in conditiile legii.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, care nu indeplinesc, la data incheierii inspectiei fiscale, conditia legala de a calcula penalitatile de intarziere, prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organele de inspectie fiscala vor intocmi o lista care va fi anexata la decizia de impunere.
Lista debitelor stabilite suplimentare de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale cuprinde pentru fiecare impozit, taxa sau contributie componenta debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecaruia, si va fi transmisa organelor fiscale de administrare, conform urmatorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale


Pentru obligatiile de plata scadente dupa 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului scadent pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale cuprinde pentru fiecare impozit, taxa sau contributie componenta debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecaruia, si va fi transmisa organelor fiscale de administrare.
Formularul "Decizie de impunere pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare la persoane fizice" se va intocmi in 3 exemplare, toate cu titlu de original, cate un exemplar pentru:
- organul fiscal in evidenta caruia persoana fizica verificata se afla inregistrata in scopuri de TVA;
- echipa de inspectie fiscala;
- persoana fizica verificata.
ANEXA nr. 5: DECIZIE DE IMPUNERE privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
[- Anexa nr. 5a) la Ordinul nr. 1.415/2009]
1.Datele de identificare ale persoanei fizice
1.1.Numele si prenumele
Numele ................. Initiala tatalui ..... Prenumele .........................
1.2.Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
2.Cod de inregistrare fiscala
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
3.Date privind domiciliul persoanei fizice
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
4.Date privind locul de desfasurare a activitatii economice
Judetul .............., localitatea ................, sectorul ........, str. ........... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cod postal ........, telefon ........, fax ........, e-mail .........
5.Date privind creanta fiscala
5.1.Taxa pe valoarea adaugata


*) Lista cuprinzand impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, este anexata prezentei decizii de impunere.
**) Se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data.
***) Se va inscrie valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate conform legii, atat pentru obligatiile suplimentare de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
6.1.1.Motivul de fapt ...............................
6.1.2.Temeiul de drept: act normativ: ............, articol: ........, paragraf: ......., punct: ......., litera: ......., alineat .............
7.Data comunicarii:
Data comunicarii reprezinta data cand actul administrativ fiscal este comunicat contribuabilului si este stabilita in functie de modalitatea de comunicare, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire, in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
8.Termenul de plata
Obligatiile fiscale stabilite de organele de inspectie fiscala, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestora se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
9.Dispozitii finale
La prezenta decizie de impunere se anexeaza raportul de inspectie fiscala, care, impreuna cu anexele, contine ......... pagini.
Organele de inspectie fiscala stabilesc dobanzi/majorari de intarziere potrivit prevederilor art. 120 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functie de scadenta obligatiilor suplimentare de plata.
Organele de inspectie fiscala stabilesc penalitati de intarziere, aplicand, conform legii, prevederile art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, cu scadenta pana la 1 iulie 2013, se va anexa la prezenta decizie de impunere Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu sau calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale, care cuprinde componenta debitului suplimentar si termenul scadent aferent fiecaruia.
Lista impozitului pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, este anexata prezentei decizii de impunere.
In conformitate cu art. 205 si 207 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva sumelor stabilite prin prezenta decizie de impunere se poate face contestatie, care se depune, in termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii.
Prezenta decizie de impunere reprezinta titlu de creanta.


*) Stampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".
Cod MFP 14.13.02.18/3.i.v, aprobat prin OPANAF nr. 1415/11.08.2009
ANEXA nr. 6: INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE a formularului "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale"
[- Anexa nr. 5b) la Ordinul nr. 1.415/2009]
(1)_
Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala la finalizarea inspectiei fiscale pentru stabilirea taxei pe valoarea adaugata si a altor obligatii fiscale (cu exceptia impozitului pe venit) la persoana fizica sau asocierile de persoane fizice neinregistrate la organele fiscale.
"Decizia de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" va cuprinde taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale suplimentare impreuna cu accesoriile aferente acestora, inscrise in "Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale".
Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se intocmeste de catre echipa de inspectie fiscala, se avizeaza de seful de serviciu/birou/compartiment si se aproba de conducatorul activitatii de inspectie fiscala de care apartine echipa de inspectie fiscala.
(2)Informatiile din continutul formularului "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se vor completa dupa cum urmeaza:
1."Datele de identificare ale persoanei fizice" va cuprinde:
1.1."Numele si prenumele" - se va completa cu numele, initiala tatalui si prenumele persoanei fizice verificate.
1.2."Cod numeric personal/Numar de identificare fiscala", definit conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza astfel, dupa caz:
a)pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
b)pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
2."Cod de inregistrare fiscala" - se completeaza in situatia in care persoanei fizice i-a fost atribuit acest cod de catre organul fiscal competent pentru activitatile economice desfasurate.
3."Date privind domiciliul persoanei fizice" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa unde isi are domiciliul persoana fizica.
4."Date privind locul de desfasurare a activitatii economice" - se va completa cu toate informatiile care definesc complet adresa locului de desfasurare a activitatii.
5."Date privind creanta fiscala"
Se va completa cate un tabel pentru fiecare obligatie fiscala stabilita suplimentar cu urmatoarele informatii:
Randul 1 coloana 1 va cuprinde denumirea obligatiei fiscale principale.
Randul 2 coloana 1 "Dobanzi/Majorari de intarziere" - in acest rand se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru fiecare obligatie fiscala stabilita suplimentar, acolo unde este cazul.
Se vor inscrie si obligatiile fiscale accesorii aferente sumelor suplimentare, calculate de organele de inspectie in situatiile in care la sfarsitul perioadei verificate nu a fost stabilita o obligatie fiscala suplimentara.
In acest caz, la randul "Dobanzi/Majorari de intarziere" in coloana "Baza impozabila stabilita suplimentar" se va inscrie obligatia fiscala stabilita suplimentar de plata pe o anumita perioada, chiar daca in perioadele urmatoare aceasta s-a anulat.
Randul 3 coloana 1 - "Penalitati de intarziere" calculate pentru fiecare obligatie fiscala stabilita suplimentar.
In cazul in care se stabilesc debite suplimentare reprezentand impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcata pe sediul principal si sediile secundare, conform urmatoarei anexe:
- ANEXA: Lista impozitului pe venitul din salarii stabilit suplimentar, defalcat pe sediul principal si sedii secundare
F.1.Sediul principal


F.2.Sediile secundare

In aceasta situatie, Lista impozitului pe venitul din salarii, stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, este anexata prezentei decizii de impunere.
5.1.Tabelul va cuprinde rezultatele inspectiei fiscale privind taxa pe valoarea adaugata si va fi completat numai in situatia in care, in perioada verificata, persoana fizica nu a depus niciun decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, astfel:
Pentru fiecare din randurile 1 si 2, organele de inspectie vor inscrie urmatoarele:
Randul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale "Taxa pe valoare adaugata".
Randul 1 coloana 2 se completeaza cu data de la care incepe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 3 se completeaza cu data de sfarsit a perioadei supuse verificarii, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 4 se completeaza cu valoarea totala a bazei impozabile asupra careia se aplica cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adaugata suplimentare. In cazul utilizarii unor cote diferite de TVA, se vor inscrie bazele insumate ale acestora.
Randul 1 coloana 5 se completeaza cu taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de plata de organele de inspectie fiscala in perioada verificata.
Randul 1 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adaugata.
Randul 1 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Dobanzi/Majorari de intarziere".
Randul 2 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere, care se va inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 3 - se va inscrie data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 se completeaza cu valoarea TVA stabilita suplimentar de plata asupra careia se aplica cota de dobanzi/majorari de intarziere.
Randul 2 coloana 5 se completeaza cu valoarea dobanzilor/majorarilor de intarziere. Se va inscrie valoarea cumulata a dobanzilor/majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru fiecare perioada in care s-a stabilit TVA datorata suplimentar.
Randul 2 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobanzi/majorari de intarziere aferente TVA.
Randul 2 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru dobanzile/majorarile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Penalitati de intarziere".
Randul 3 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 3 - se va inscrie data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 se completeaza cu valoarea TVA stabilita suplimentar de plata de organele de inspectie fiscala asupra careia se aplica cota de penalitati de intarziere care a ramas definitiva.
Randul 3 coloana 5 se completeaza cu valoarea penalitatilor de intarziere calculate pentru fiecare perioada in care s-a calculat TVA datorata suplimentar.
Randul 3 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalitati de intarziere aferente TVA.
Randul 3 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
5.2."Motivul de fapt" - se va detalia activitatea economica desfasurata de persoana fizica si vor fi prezentate implicatiile fiscale, din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata, identificate. Motivul de fapt se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata, cat si pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
5.3."Temeiul de drept" - se va inscrie detaliat incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata stabilita de inspectia fiscala, cat si pentru accesoriile aferente acesteia.
6."Alte obligatii fiscale datorate bugetului general consolidat" va cuprinde:
6.1.- se va inscrie denumirea obligatiei fiscale. De asemenea, se va completa un tabel pentru fiecare obligatie fiscala stabilita suplimentar cu urmatoarele informatii: Tabelul va fi completat astfel:
Randul 1 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale.
Randul 1 coloana 2 se completeaza cu data de la care incepe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 3 se completeaza cu data de sfarsit a perioadei supuse verificarii, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 4 se completeaza cu baza impozabila stabilita de organele de inspectie fiscala.
Randul 1 coloana 5 se completeaza cu obligatia fiscala suplimentara stabilita de organele de inspectie fiscala.
Randul 1 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar al obligatiei fiscale.
Randul 1 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru obligatiile fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Dobanzi/Majorari de intarziere".
Randul 2 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru obligatia fiscala stabilita suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 3 se completeaza cu data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru obligatia fiscala stabilita suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 se completeaza cu suma obligatiei fiscale stabilite suplimentar de plata asupra careia se aplica cota de dobanzi/majorari de intarziere.
Randul 2 coloana 5 se completeaza cu valoarea cumulata a dobanzilor/majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru sumele stabilite suplimentar de plata de inspectia fiscala.
Randul 2 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar al obligatiei fiscale.
Randul 2 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru majorarile de intarziere aferente obligatiei fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 1 cuprinde denumirea obligatiei fiscale accesorii "Penalitati de intarziere".
Randul 3 coloana 2 se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru obligatia fiscala stabilita suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 3 se completeaza cu data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru obligatia fiscala stabilita suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 se completeaza cu suma obligatiei fiscale suplimentare stabilita de plata asupra careia se aplica cota de penalitati de intarziere.
Randul 3 coloana 5 se completeaza cu suma totala a penalitatilor de intarziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspectia fiscala, in cazul in care cota de penalitati de intarziere a ramas definitiva.
Randul 3 coloana 6 se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar al obligatiei bugetare.
Randul 3 coloana 7 "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere aferente obligatiei fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
In cazul in care se stabilesc debite suplimentare reprezentand impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcata pe sediul principal si sediile secundare, conform anexei la prezentele instructiuni.
6.1.1."Motivul de fapt" - se vor inscrie detaliat modul in care persoana fizica a desfasurat activitatea, tratamentul fiscal aplicat de aceasta, precum si prezentarea consecintelor fiscale. Motivul de fapt se va inscrie atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru accesoriile aferente acesteia.
6.1.2."Temeiul de drept" - se va inscrie detaliat incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege, cu prezentarea concisa a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru accesoriile calculate la aceasta.
Informatiile prevazute la pct. 6.1.1 si 6.1.2 se vor completa pentru fiecare impozit, taxa sau contributie pentru care s-au constatat diferente de obligatii fiscale si/sau accesorii aferente acestora.
7."Data comunicarii" actului administrativ fiscal reprezinta data stabilita in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si este, in functie de modalitatea de comunicare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
O copie a anuntului publicitar care a fost afisat va fi anexata deciziei de impunere si va fi transmisa, impreuna cu aceasta, organului fiscal competent in administrarea caruia se afla contribuabilul verificat, iar o alta copie va fi anexata la exemplarul ramas la organul de inspectie fiscala care a efectuat verificarea.
8."Termenul de plata". Diferenta de obligatie fiscala stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc, in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 - 31 din luna.
9."Dispozitii finale" - se va completa numarul total de pagini al raportului de inspectie fiscala care se anexeaza la formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale".
9.1.Precizari pentru "Dobanzi/Majorari de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Dobanzi/Majorari de intarziere" se vor cumula majorarile de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si dobanzile calculate dupa aceasta data, acolo unde este cazul.
9.2.Precizari pentru "Penalitati de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Penalitati de intarziere" vor fi cumulate penalitatile de intarziere, indiferent de modul de calcul, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile de plata scadente pana la 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, numai daca la data incheierii inspectiei fiscale sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, respectiv:
- obligatiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numarul zilelor de intarziere este mai mare de 90;
- obligatiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a ramas definitiva, in conditiile legii.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, care nu indeplinesc, la data incheierii inspectiei fiscale, conditia legala de a calcula penalitatile de intarziere, prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organele de inspectie fiscala vor intocmi o lista care va fi anexata la decizia de impunere.
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale cuprinde pentru fiecare impozit, taxa sau contributie componenta debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecaruia, si va fi transmisa organelor fiscale de administrare, conform urmatorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale


Pentru obligatiile de plata scadente dupa 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului scadent pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
Formularul "Decizie de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale" se va intocmi in 3 exemplare, toate cu titlu de original, cate un exemplar pentru:
- organul fiscal pe raza caruia persoana fizica verificata are domiciliul fiscal, potrivit legii, sau in evidenta caruia aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, dupa caz;
- echipa de inspectie fiscala;
- persoana fizica verificata.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x