Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 10 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDIN nr. 512 din 18 iunie 2013

03 Iul 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Implementarea strategiilor de dezvoltare locala si a proiectelor de cooperare"
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013

Pe cine vizeaza?

Prin prezenta schema se acorda un ajutor de minimis transparent beneficiarilor eligibili conform fiselor tehnice ale masurilor 41 "Implementarea strategiilor de dezvoltare locala" si 421 "Implementarea proiectelor de cooperare" din Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR).

Important!
Obiectivul general al prezentei scheme este cel din Planul national strategic pentru agricultura si dezvoltare rurala si vizeaza implementarea strategiilor si proiectelor integrate de dezvoltare locala in vederea cresterii competitivitatii sectoarelor agricol si forestier, imbunatatirii mediului si a spatiului rural, cresterii calitatii vietii si diversificarii activitatilor economice din spatiul rural, precum si participarea GAL la proiecte de cooperare.
Prin promovarea acestei scheme se are in vedere indeplinirea obiectivelor celor 3 axe ale PNDR prin intermediul strategiilor integrate de dezvoltare, elaborate de actorii locali, organizati in GAL, precum si implementarea proiectelor de cooperare transnationala intre Romania si alte state membre sau/si interteritoriala intre GAL-uri si alte grupuri/parteneriate, care functioneaza dupa principiul LEADER, sau oricare alte grupuri rurale organizate dupa metoda LEADER si recunoscute de statul membru.
Prezenta schema se aplica pentru implementarea proiectelor prevazute in strategia de dezvoltare locala, proprie fiecarui GAL autorizat, in baza carora au fost selectate de AM-PNDR, precum si pentru implementarea proiectelor initiate de GAL ce vizeaza actiuni de cooperare si care nu au fost cuprinse in strategia de dezvoltare locala.
Prin aceasta schema se pot acorda ajutoare de minimis intreprinderilor care activeaza in toate sectoarele economiei, cu exceptia:
a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 ;
b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in productia primara de produse agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratatul privind functionarea Uniunii Europene;
c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in procesarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, in urmatoarele cazuri:
(i) atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza, achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
(ii) atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;
d) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii marfurilor nationale in locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul carbunelui, in sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui;
g) ajutoarelor pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor.
Beneficiarii ajutorului de minimis acordat prin prezenta schema respecta urmatoarele conditii:
a) nu sunt "intreprinderi in dificultate" conform Comunicarii Comisiei "Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate";
b) nu au fost obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata;
c) valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate beneficiarilor pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro. In cazul in care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi pe o perioada de 3 ani consecutivi (calculata conform precizarilor anterioare), cumulata cu valoarea alocarii financiare ce poate fi acordata in conformitate cu prevederile prezentei scheme, depaseste pragul de minimis mentionat mai sus, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei nici chiar pentru acea fractiune din ajutor care nu depaseste acest plafon. Ajutorul de minimis nu se cumuleaza cu ajutorul de stat acordat in legatura cu aceleasi costuri eligibile, in cazul in care o asemenea cumulare ar avea drept rezultat o intensitate a ajutorului care depaseste intensitatea ajutorului stabilita pentru conditiile speciale ale fiecarui caz de un regulament de scutire pe categorii sau de o decizie adoptata de Comisia Europeana;
d) indeplinesc conditiile specifice prevazute in fisele masuri 41 si 421 din cadrul axei LEADER a PNDR, precum si cele din Ghidul solicitantului pentru accesarea masurii 41 "Implementarea strategiilor de dezvoltare locala" si ale Ghidului solicitantului pentru accesarea masurii 421 "Implementarea proiectelor de cooperare".
Schema de ajutor de minimis se aplica de la data aprobarii acesteia pana la 30 iunie 2014.
Plata ajutorului de minimis se efectueaza pana la 31 decembrie 2015, in limita bugetului alocat pentru aceasta.
Bugetul maxim estimat al schemei de ajutor de minimis este de:
a) 182.888.790 euro sprijinul public nerambursabil aferent componentei 413 "Calitatea vietii si diversificarea economiei rurale" de la masura 41 "Implementarea strategiilor de dezvoltare locala";
b) 8.879.074 euro sprijinul public nerambursabil aferent masurii 421 "Implementarea proiectelor de cooperare".
Numarul maxim estimat al beneficiarilor de sprijin financiar in cadrul acestei scheme este de 2.600 aferent masurii 41 si de 302 aferent masurii 421.
In cazul in care legislatia Uniunii Europene in domeniul acordarii ajutoarelor de minimis se modifica, prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi modificate corespunzator.
Sprijinul nerambursabil este acordat pentru implementarea strategiilor de dezvoltare locala si proiectelor de cooperare. Proiectele ce vor fi implementate prin axa LEADER, respectiv prin masura 41 si masura 421 sunt proiecte mici care vor trebui sa respecte un plafon de maximum 200.000 euro cofinantare publica, iar valoarea totala a investitiei nu va depasi 400.000 euro.
Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schema, solicitantul depune la GAL o cerere de finantare, in conditiile si insotita de documentele solicitate in ghidurile solicitantului aferente masurii 41 si/sau masurii 421 din PNDR, iar acordarea sprijinului financiar prevazut in cadrul acestei scheme se face in baza unui contract de finantare incheiat intre APDRP si beneficiar.
Pentru contractele aflate in derulare, APDRP va demara procedura de incheiere a actelor aditionale prin care beneficiarii isi asuma obligatia respectarii prevederilor prezentei scheme de ajutor de minimis.
Cererea de finantare este insotita de o declaratie pe propria raspundere prin care beneficiarul certifica faptul ca nu este indeplinita nicio conditie pentru a fi considerat "firma in dificultate", conform Comunicarii Comisiei "Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate", potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.
APDRP verifica respectarea conditiilor prevazute la alin. (1), potrivit datelor privind situatia financiara prezentata de beneficiar.
Solicitantul depune, de asemenea, o declaratie pe propria raspundere referitoare la ajutoarele de minimis primite conform Regulamentului si alte ajutoare de stat primite pentru aceleasi cheltuieli eligibile, conform modelului prevazut in anexa nr. 2. APDRP are obligatia de a verifica respectarea regulii de minimis.
GAL si APDRP au obligatia de a verifica indeplinirea tuturor conditiilor de eligibilitate, atat cele referitoare la solicitant, cat si cele referitoare la proiectul finantat.
Ajutorul de minimis se acorda daca sunt indeplinite conditiile prevazute in prezenta schema.
APDRP isi rezerva dreptul de a nu achita ajutorul de minimis sau de a solicita recuperarea ajutorului de minimis deja acordat, in cazul in care documentele si informatiile furnizate de catre beneficiar in documentele depuse se dovedesc a fi incorecte si/sau false.
Detalierea modalitatii de derulare a masurii din prezenta schema se regaseste in ghidurile solicitantului aferente masurii 41 si/sau masurii 421 din PNDR, acestea fiind publicate pe site-urile www.madr.ro si www.apdrp.ro
MADR, prin APDRP, in calitate de furnizor al ajutorului de minimis, va informa in scris beneficiarii cu privire la pragul maxim al ajutorului si caracterul de minimis al acestuia.
Monitorizarea, raportarea si pastrarea evidentelor ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme se fac in conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007*2).
___________
*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
APDRP pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina informatii necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat, cum sunt: datele de identificare a beneficiarului, valoarea, momentul si modalitatea acordarii ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.
APDRP transmite in timp util la MADR toate informatiile necesare raportarii ajutoarelor de stat catre Consiliul Concurentei/Comisia Europeana.
MADR si APDRP au obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul nerespectarii conditiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislatia nationala ori europeana aplicabila la momentul respectiv.
MADR, pe baza datelor si informatiilor primite de la APDRP, are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.
In cazul in care MADR nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.
MADR va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema in termen de 15 zile de la data adoptarii acesteia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x