Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 5 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDIN nr. 628 din 9 iulie 2013

24 Iul 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


pentru modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului transporturilor si al ministrului economiei si finantelor nr. 28/75/2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Transport" (POS-T) 2007-2013
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Nr. 843 din 5 iunie 2013
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 962 din 10 iulie 2013
MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
Nr. 628 din 9 iulie 2013
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 429 din 15 iulie 2013

Pe cine vizeaza?

Actul intereseaza beneficiarii Programului operational sectorial "Transport" (POS-T) 2007-2013, aducand modificari in ceea ce priveste listele cu cheltuieli eligibile.

Important!
1. Cheltuieli pentru achizitia, intabularea/inscrierea provizorie in cartea funciara si amenajarea terenului
1.1. Cheltuieli privind achizitii de terenuri si conexe acestora (maximum 10% din valoarea eligibila a proiectului), inclusiv serviciile necesare cum ar fi, dar nu limitat la identificarea proprietarilor, evaluarea terenului, pregatirea documentatiei de cadastru, publicitatea imobiliara, procedura de expropriere si cheltuielile notariale si judiciare necesare inscrierii in cartea funciara
1.2. Cheltuieli necesare intabularii/inscrierii provizorii in cartea funciara a terenurilor necesare dezvoltarii proiectului, in cazurile in care aceste terenuri se afla in proprietate publica si au fost concesionate de autoritatea publica beneficiarului, inclusiv serviciile conexe operatiunii cum ar fi, dar nu limitat la identificarea vecinatatilor, masuratori topografice, intocmirea documentatiei cadastrale, taxe si tarife percepute de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara direct sau prin oficiile sale teritoriale, precum si taxe si tarife notariale ori taxe de timbru pentru inscrierea in cartea funciara. Aceste costuri se considera eligibile in cadrul maximului de 10% din valoarea eligibila estimata a proiectului, aferenta achizitiei de terenuri.
1.3. Cheltuieli privind pregatirea terenului in vederea inceperii lucrarilor, incluzand, dar fara a se limita la urmatoarele categorii de cheltuieli:
1.3.1. cheltuieli privind lucrarile de defrisare, demolare, evacuare materiale rezultate, drenaje, amenajari pentru protectia mediului;
1.3.2. cheltuieli privind executia lucrarilor de relocare/protejare/inlaturare a utilitatilor;
1.3.3. cheltuieli privind executia lucrarilor de inlaturare a munitiilor neexplodate;
1.3.4. cheltuieli privind executia lucrarilor de protectie/conservare/mutare, studiile privind siturile arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural.
1.4. Cheltuieli privind monitorizarea impactului proiectului asupra mediului, implementarea masurilor de prevenire/reducere/combatere a efectelor adverse si amenajarea spatiilor afectate de lucrari
2. Cheltuieli aferente pregatirii proiectelor, proiectare si inginerie:
2.1. Cheltuieli privind elaborarea studiilor de trafic;
2.2. Cheltuieli privind expertiza si testele necesare pentru realizarea obiectivului de investitii si a cladirilor/imobilelor aflate in zona de influenta;
2.3. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor de prefezabilitate (tehnice, economice, de mediu);
2.4. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor de fezabilitate (inclusiv, dar fara a se limita la, studii geo/topo/hidrografice si alte studii tehnice pentru identificarea potentialelor solutii tehnice, analiza cost-beneficiu, studii de impact asupra mediului, studii de oportunitate si de optiuni privind implementarea proiectului de investitii, audit de siguranta rutiera, pregatirea raportului/rapoartelor privind fezabilitatea);
2.5. Cheltuieli privind evaluarea impactului asupra mediului, inclusiv organizarea si participarea la consultatiile publice;
2.6. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea proiectelor tehnice, pana la nivelul detaliilor de executie, inclusiv;
2.7. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea specificatiilor tehnice pentru achizitia de echipamente si instalatii;
2.8. Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind identificarea utilitatilor existente si proiectarea lucrarilor de relocare/protejare/inlaturare a acestora;
2.9. Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind utilitatile necesare obiectivului si proiectarea lucrarilor de asigurare a acestora;
2.10. Cheltuieli privind verificarea si avizarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie conform legislatiei privind calitatea in constructii;
2.11. Cheltuieli privind verificarea si avizarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie conform legislatiei privind auditul de siguranta rutiera;
2.12. Cheltuieli privind elaborarea tuturor documentelor necesare pentru obtinerea certificatului de urbanism, a autorizatiei de construire/demolare si a tuturor avizelor, acordurilor si autorizatiilor necesare pentru obtinerea acestora;
2.13. Cheltuieli privind elaborarea unor studii si/sau analize solicitate de Autoritatea de management pentru POS-T, in scopul acordarii asistentei financiare nerambursabile;
2.14. Cheltuieli privind executarea unor studii privind existenta unor munitii neexplodate;
2.15. Cheltuieli privind executarea unor studii privind siturile arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural.
3. Obtinerea de avize, acorduri si autorizatii:
3.1. Cheltuieli privind taxele si tarifele de obtinere a certificatului de urbanism si a avizelor, acordurilor si autorizatiilor prevazute in acesta;
3.2. Cheltuieli privind taxele si tarifele de obtinere a avizelor pentru protejarea, relocarea sau inlaturarea utilitatilor;
3.3. Cheltuieli privind taxele si tarifele de obtinere a avizelor pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului;
3.4. Cheltuieli privind taxele si tarifele de obtinere a autorizatiei de construire/demolare, inclusiv a tuturor avizelor, acordurilor si autorizatiilor necesare pentru obtinerea acesteia;
3.5. Cheltuieli privind taxele si tarifele aferente prelungirii valabilitatii avizelor, acordurilor si autorizatiilor prevazute la pct. 3.1.- 3.4.
4. Organizarea procedurilor de achizitie publica:
4.1. Cheltuieli privind pregatirea/revizuirea documentatiilor de atribuire a contractelor;
4.2. Cheltuieli privind angajarea unor experti externi cooptati in comisiile de evaluare a ofertelor, precum si pe parcursul procedurii de achizitie publica pana la semnarea contractelor, inclusiv;
4.3. Cheltuieli privind organizarea procedurilor de achizitie publica (curierat, multiplicarea documentatiei de atribuire, publicarea anunturilor, inchirierea salii, expertize de specialitate).
5. Cheltuieli pentru consultanta si asistenta tehnica:
5.1. Cheltuieli privind asistenta tehnica, consultanta, si alte servicii pentru managementul, monitorizarea si evaluarea proiectului;
5.2. Cheltuieli privind serviciile de supervizare de lucrari si/sau de furnizare de la data semnarii contractului de lucrari si/sau de furnizare pana la data platii finale catre constructor/furnizor si a returnarii tuturor garantiilor catre acesta;
5.3. Cheltuieli privind verificarea si avizarea calitatii lucrarilor conform legislatiei privind calitatea in constructii;
5.4. Cheltuieli privind elaborarea Cartii constructiei, inclusiv cheltuielile privind elaborarea desenelor conforme cu executia;
5.5. Cheltuieli privind serviciile de mediere si solutionare a disputelor contractuale, cu exceptia cheltuielilor de judecata si/sau de arbitraj;
5.6. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea planului de intretinere si operare pe termen lung a infrastructurii care constituie investitia de baza - numai pentru axele prioritare 1 si 2;
5.7. Cheltuieli privind elaborarea unor strategii si/sau planuri generale sectoriale si/sau locale;
5.8. Cheltuieli privind elaborarea planului de afaceri si a studiilor de piata;
5.9. Cheltuieli cu elaborarea unor politici si strategii la nivel national privind minimizarea impactului transporturilor asupra mediului - axa prioritara 3, domeniul major de interventie 3;
5.10. Cheltuieli cu efectuarea unor studii si analize de mediu;
5.11. Cheltuieli privind elaborarea planului, manualelor si procedurilor de intretinere si operare a infrastructurii care constituie investitia de baza, inainte de receptia finala a investitiei;
5.12. Cheltuieli cu definirea, proiectarea, urmarirea si monitorizarea masurilor de minimizare a efectelor adverse ale transporturilor asupra mediului.
6. Cheltuieli pentru servicii de audit efectuate in cadrul proiectelor de catre auditori independenti
7. Cheltuieli privind serviciile de indosariere si arhivare a documentelor referitoare la proiect, in vedere asigurarii pistelor de audit
8. Cheltuieli privind investitia de baza:
8.1. Cheltuieli cu executia lucrarilor de constructie/ modernizare/reabilitare a infrastructurii;
8.2. Cheltuieli cu lucrari si achizitii/montaj materiale si echipamente, dotari pentru instalatii aferente constructiilor si instalatii tehnologice, cale de rulare si sistem de siguranta si automatizare a traficului, sisteme si actiuni aferente infrastructurii, inclusiv, dar fara a se limita la urmatoarele aspecte:
8.2.1. cresterea gradului de siguranta a traficului;
8.2.2. informarea utilizatorilor si a publicului calator;
8.2.3. integrarea infrastructurii in mediul inconjurator;
8.2.4. managementul, exploatarea si intretinerea infrastructurii;
8.2.5. facilitarea accesului la folosirea infrastructurii, inclusiv pentru persoanele cu handicap;
8.2.6. asigurarea unor conditii de confort si de igiena si a unor spatii de odihna (parcari, sali de asteptare) pentru utilizatori si publicul calator.
8.3. Cheltuieli privind constructia si echiparea unor centre noi sau de modernizare a unor centre existente, pentru intretinerea infrastructurii care constituie investitia de baza
8.4. Cheltuieli privind lucrarile de intretinere a infrastructurii existente in perioada lucrarilor
8.5. Cheltuieli privind instalarea, punerea in functiune, testarea si instruirea utilizatorilor echipamentelor care fac parte sau constituie investitia de baza
8.6. Cheltuieli privind punerea in functiune si testarea investitiei, precum si instruirea personalului in ceea ce priveste intretinerea si exploatarea acesteia
8.7. Cheltuieli pentru materii prime si materiale
8.8. Cheltuieli cu echipamente si masuri de protectie a personalului pe santier
8.9. Cheltuieli privind testarea calitatii materiilor prime, materialelor, echipamentelor si instalatiilor, precum si a lucrarilor executate
8.10. Cheltuieli privind actiunile de protejare/conservare, precum si de asigurare a lucrarilor executate, a materiilor prime, echipamentelor si materialelor pe santier in conditiile suspendarii lucrarilor, cu conditia finalizarii lucrarilor in cadrul proiectului
8.11. Cheltuieli privind elaborarea si implementarea planului de management al traficului pe perioada lucrarilor
8.12. Cheltuieli cu echipamente si instalatii care devin parte integranta a proiectului si care nu vor fi utilizate de beneficiar in alte scopuri
8.13. Cheltuieli privind achizitia de nave, inclusiv echipamentele si sistemele de depoluare aferente
9. Organizarea de santier. Cheltuieli privind organizarea de santier, precum si desfiintarea acestuia si reamenajarea spatiului/refacerea cadrului natural dupa finalizarea lucrarilor
10. Comisioane, taxe, cote legale:
10.1. Cota aferenta inspectiei pentru controlul calitatii lucrarilor de constructii;
10.2. Cota pentru controlul statului in amenajarea teritoriului, urbanism si pentru autorizarea lucrarilor de constructii;
10.3. Cota aferenta Casei Sociale a Constructorilor;
10.4. Taxe notariale pentru legalizarea unor documente aferente proiectului;
10.5. Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor bancare aferente platilor eligibile.
11. Cheltuieli privind publicitatea proiectului in sensul Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, cu modificarile si completarile ulterioare
12. Cheltuieli privind asigurarea si dezvoltarea capacitatii institutionale a beneficiarului
12.1. Cheltuieli privind achizitia de mijloace fixe, obiecte de inventar si consumabile de birou, utilizate pentru implementarea proiectelor POS-T prin intermediul unor contracte de finantare semnate intre fiecare beneficiar si Autoritatea de management pentru POS-T, pe baza fundamentarilor necesitatilor de dotare, in conformitate cu numarul persoanelor si al activitatilor desfasurate de acestea pentru implementarea efectiva a proiectelor finantate din POS-T, dupa cum urmeaza:
12.1.1. Cheltuieli privind achizitia de echipamente informatice, echipamente de copiere/multiplicare/comunicatii, inclusiv cheltuieli aferente instalarii acestor echipamente definite ca:
12.1.1.1. echipamente informatice cum ar fi, dar fara a se limita la acestea: echipament activ si pasiv de retea care include servere, switch-uri, routere, unitati de alimentare neinteruptibile, unitati de stocare de date specifice retelei (Systems Area Network), firewall-uri, conectica, cablare, rack-uri, precum si software necesare operarii si functionarii retelei, inclusiv backup server;
12.1.1.2. posturi de lucru fixe si/sau mobile dotate cu unitati de alimentare neinteruptibile si software comun pentru operarea acestora;
12.1.1.3. echipamente periferice de imprimare (inclusiv multifunctionale);
12.1.1.4. echipamente de copiere (inclusiv multifunctionale);
12.1.1.5. echipamente de comunicatii;
12.1.1.6. echipamente de proiectie pentru sali de sedinta - numai in regim de inchiriere pe durata justificata de folosirea acestora in cadrul proiectului.
12.1.2. Cheltuieli privind achizitia de mijloace fixe si obiecte de inventar definite ca:
12.1.2.1. seturi mobilier de uz personal (birou, masa calculator, scaun de birou, comoda si dulapuri pentru documente);
12.1.2.2. set mobilier de sedinta (masa sedinta, scaune, tabla metalica, tabla flipchart, ecran pentru videoproiector);
12.1.2.3. mobilier metalic pentru arhivare si sisteme specifice de siguranta pentru spatiile in care se face arhivarea;
12.1.2.4. sisteme de aer conditionat pentru spatiile in care se desfasoara proiectul - numai pentru proiectele cu o durata mai mare de 2 ani;
12.1.2.5. sisteme de aer conditionat si de siguranta pentru spatiile in care functioneaza echipamentele informatice care necesita conditii speciale de functionare.
12.1.3. Cheltuieli privind service-ul si intretinerea echipamentelor achizitionate in conformitate cu prevederile pct. 12.1 pe perioada de implementare a proiectului si in limita a 25% din pretul de achizitie al respectivului echipament
12.1.4. Cheltuieli privind achizitia de licente software dedicate necesare pentru pregatirea si implementarea proiectului
12.1.5. Cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar si consumabile de birou (tonere, articole si furnituri de birou etc.) pentru uzul personalului care desfasoara activitati referitoare la gestiunea proiectului
12.2. Cheltuieli privind instruirea personalului care desfasoara activitati referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar si a fiselor de post. Temele de instruire se aproba de Autoritatea de management pentru POS-T pe baza unui program propus de beneficiar si se vor referi numai la transferul de expertiza legat de activitatile proiectului. Nu sunt eligibile teme orizontale (management de proiect, achizitii publice etc.) pentru care cheltuielile se finanteaza prin proiecte depuse pe Axa prioritara 4 a POS-T.
12.3. Cheltuieli privind stimularea financiara a personalului care desfasoara activitati referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar si fiselor de post, proportional cu activitatea desfasurata efectiv pentru proiect, pe baza fundamentarilor propuse de beneficiar si cu aprobarea Autoritatii de management pentru POS-T, inclusiv cheltuielile cu contributiile angajatorului pentru acordarea acestor stimulente
13. Cheltuieli privind deplasarea personalului beneficiarului in scopul efectuarii unor vizite pe santier/misiuni de verificare si/sau al participarii la reuniuni in scopul proiectului (cazare, servicii de transport, diurna) pe baza fundamentarii beneficiarului si cu aprobarea Autoritatii de management pentru POS-T. Cheltuielile pentru cazare si diurna ale soferului sunt eligibile daca acesta este pus la dispozitie de catre beneficiar si daca se prezinta documente doveditoare si se justifica efectuarea deplasarilor in scopul proiectului.
14. Cheltuieli privind mijloacele de transport (altele decat cele care constituie sau fac parte din investitia de baza), utilizate de personalul beneficiarului pentru indeplinirea de activitati pentru proiect, cum ar fi:
14.1. Cheltuieli privind amortizarea mijloacelor de transport (rutier, feroviar, naval) utilizate in proportie de 100% pentru realizarea activitatilor referitoare la proiect;
14.2. Cheltuieli privind intretinerea si repararea mijloacelor de transport folosite in proportie de 100% pentru activitatile referitoare la proiect;
14.3.1. Cheltuielile privind leasingul pentru autovehicule sunt eligibile in cadrul proiectului, cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:
a) este eligibila cota-parte din valoarea de intrare a bunului, care face obiectul material al contractului de leasing;
b) obiectul material al contractului de leasing este utilizat exclusiv pentru realizarea obiectivului operatiunii si respecta prevederile din contractul/decizia de finantare;
c) utilizatorul de leasing este beneficiarul operatiunii;
d) cota-parte din valoarea de intrare a bunului platita de utilizator este aferenta contractului de leasing si este justificata de documente contabile;
e) valoarea maxima eligibila nu depaseste valoarea de piata a bunului care face obiectul contractului de leasing;
f) cota-parte din valoarea de intrare a bunului este eligibila doar pentru perioada de finantare a operatiunii;
g) utilizatorul de leasing renunta expres la optiunea de cumparare, la momentul semnarii contractului de leasing.
14.3.2. Costurile aferente asigurarii de raspundere civila auto (RCA) sunt eligibile daca sunt in sarcina utilizatorului, conform contractului de leasing.
14.3.3. Cheltuielile accesorii care intervin intr-un contract de leasing, precum asigurari, cu exceptia RCA, dobanzi, comisioane, taxe si alte asemenea cheltuieli, nu sunt eligibile.
14.4. In categoria cheltuielilor generale de administratie se includ cheltuieli efectuate pentru:
14.4.1. achizitionarea carburantilor, lubrifiantilor si consumabilelor pentru mijloacele de transport;
14.4.2. taxele de inmatriculare, de inspectie tehnica, periodica si vignete de acces pe reteaua de drumuri nationale;
14.4.3. costurile aferente asigurarii de raspundere civila auto (RCA) pentru mijloacele de transport utilizate in scopul proiectului, daca acestea sunt in proprietatea beneficiarului sau a institutiei din care face parte entitatea beneficiara.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x