Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • D101. Corelatii randuri
    Care ar fi calculul corect pentru impozitul pe profit daca am urmatoarele date: - pierdere rand 39 D101 an 2022 = 46.316 - randul 40 D101 anul 2022 = (- 41.024) - aceasta reprezinta pierderea fiscala care o preiau in D101 anul 2023 randul...
    mai mult

ORDINUL nr. 458 din 6 martie 2013

21 Mai 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


privind aprobarea Listei de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013, axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", domeniul major de interventie 1.3 "Dezvoltarea durabila a antreprenoriatului", operatiunea 1.3.3 "Sprijin pentru integrarea intreprinderilor in lanturile de furnizori sau clustere"
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
Nr. 458 din 6 martie 2013
MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
Nr. 452 din 8 aprilie 2013
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 529 din 22 aprilie 2013
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 10 mai 2013

Pe cine vizeaza?

Actul intereseaza beneficiarii proiectelor finantate in cadrul POS CCE 2007-2013, axa prioritara 1, domeniul major de interventie 1.3, operatiunea clustere.

Important!
Pentru a fi eligibile in vederea finantarii, toate cheltuielile trebuie sa faca parte din categoriile de cheltuieli mentionate in prezentul ordin, sa corespunda obiectivelor axei prioritare 1 si obiectivelor operatiunii clustere, sa fie direct legate de obiectivele si rezultatele proiectelor propuse spre finantare privind sprijinirea dezvoltarii clusterelor/lanturilor de furnizori, precum si pentru integrarea intreprinderilor in aceste structuri asociative de dezvoltare a afacerilor.
Pentru a fi eligibile in vederea finantarii, cheltuielile trebuie sa fie efectuate de catre beneficiar incepand cu data intrarii in vigoare a contractului de finantare semnat cu administratorul schemei de ajutor - organismul intermediar pentru intreprinderi mici si mijlocii.
Prin exceptie de la prevederile alin. (2), cheltuielile de consultanta mentionate la pct. 1 lit. a) si b) din anexa sunt considerate eligibile chiar daca au fost efectuate inainte de incheierea contractului de finantare, dar nu mai devreme de data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a schemelor de ajutor aprobate pentru ajutorul de stat si ajutorul de minimis.
Sunt considerate eligibile cheltuielile cu amortizarea activelor/bunurilor amortizabile de natura cladirilor, instrumentelor si echipamentelor aflate in proprietatea entitatii de management al clusterului, cu urmatoarele conditii:
a) sa respecte prevederile Hotararii Guvernului nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) sunt eligibile doar cheltuielile de amortizare a instrumentelor, echipamentelor si cladirilor folosite in activitatile de cercetare-dezvoltare-inovare, numai in masura si pe durata utilizarii acestora in cadrul respectivelor activitati de cercetare-dezvoltare-inovare;
c) valoarea activelor/bunurilor amortizabile care fac obiectul aportului in natura, precum si amortizarea echivalenta aferenta acestor aporturi, pe durata de implementare a proiectului, se stabilesc prin expertiza certificata, in conditiile respectarii standardelor internationale si a legislatiei nationale si comunitare in vigoare.
Toate categoriile de cheltuieli pentru furnizarea de servicii de consultanta, inclusiv cele specificate la art. 3 alin. (3), sunt considerate eligibile, cu conditia ca acestea sa fie prestate de catre operatori economici specializati in serviciile de consultanta din domeniul care face obiectul cheltuielii, selectati de catre beneficiari cu respectarea prevederilor legale si a procedurilor aplicabile in domeniul achizitiilor.
Pentru a fi eligibile, cheltuielile cu serviciile de consultanta prevazute la art. 4 nu pot fi constituite in activitati de natura continua sau periodica si nu pot fi legate de costurile curente de exploatare si/sau de functionare a activitatii beneficiarului, precum sunt serviciile normale si periodice, de consultanta fiscala sau consultanta juridica.
Categoriile de cheltuieli mentionate la pct. 1 lit. b) si pct. 6-9 din anexa sunt eligibile numai pentru entitatile de management ale clusterelor inovative.
Categoriile de cheltuieli mentionate la pct. 6 din anexa sunt eligibile daca sunt alocate unei categorii sau activitati specifice de cercetare industriala sau dezvoltare experimentala.
Cheltuielile pentru achizitii de active corporale sunt eligibile daca activele achizitionate sunt noi si sunt de natura celor specificate la pct. 5 lit. a) din anexa.
Cheltuielile pentru achizitiile de active necorporale specificate la pct. 5 lit. b) din anexa sunt eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt utilizate in exclusivitate in locatia care a beneficiat de ajutor de stat;
b) sunt considerate drept active amortizabile;
c) sunt achizitionate de la terti in conditiile pietei;
d) sunt incluse in categoria activelor proprii ale beneficiarului si raman in locatia care a beneficiat de ajutor de stat timp de 3 ani dupa finalizarea implementarii proiectului.
Cheltuielile cu cazarea si transportul in tara al persoanelor abilitate prin proiect, prevazute in cadrul activitatilor eligibile mentionate la pct. 2 lit. f), pct. 3 lit. b) si f) din anexa, se deconteaza in limitele stabilite de Hotararea Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cheltuielile cu cazarea si transportul in/din strainatate al persoanelor abilitate prin proiect, prevazute in cadrul activitatilor eligibile mentionate la pct. 2 lit. f), pct. 3 lit. b) si f) din anexa, se deconteaza in limitele stabilite de Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare.
1. Cheltuieli cu achizitia de servicii de consultanta pentru urmatoarele tipuri de activitati:
a) elaborarea planului de dezvoltare a clusterului;
b) elaborarea raportului de evaluare a activelor/bunurilor pentru stabilirea cheltuielilor cu amortizarea acestora, in masura si pe durata activitatilor proiectului de cercetare-dezvoltare si inovare (CDI);
c) realizarea de studii de piata, studii de prefezabilitate si fezabilitate, altele decat cele prevazute la pct. 7;
d) asigurarea de consultanta in dezvoltarea pietelor, cresterea productivitatii si/sau dezvoltarea produselor clusterului/lantului de valoare;
e) proiectarea, documentarea, implementarea si certificarea sistemelor de management (inclusiv organizarea de audituri de supraveghere);
f) stimularea si facilitarea transferului tehnologic intre membrii clusterului/lantului de valoare si intre acesta si alte clustere/lanturi de valoare;
g) asistenta specializata pentru identificarea si atragerea de resurse financiare pentru dezvoltare, promovarea parteneriatelor si cresterea portofoliului de clienti si furnizori.
2. Cheltuieli pentru activitatile de marketing:
a) realizarea de planuri de marketing si promovarea vanzarilor;
b) elaborarea de strategii si campanii de promovare a clusterului si a proiectului pe piata interna sau internationala;
c) organizarea de campanii de promovare a facilitatilor clusterului: organizarea de seminare de promovare, mese rotunde, in limitele stabilite de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea, temporar, a locuintelor de serviciu necesare unor categorii de personal in cadrul autoritatilor publice, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutiilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 717/2001, cu modificarile si completarile ulterioare*);
---------
*) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2001 a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 101/2011 privind reglementarea conditiilor pentru vanzarea imobilelor, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat", a imobilelor proprietatea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat", precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 22 martie 2013.

d) cheltuieli pentru promovarea off-line a rezultatelor proiectelor implementate de cluster/lantul de valoare;
e) cheltuieli pentru promovarea on-line pe perioada de implementare a proiectului: dezvoltarea/optimizarea paginii web a clusterului in limba romana si intr-o limba de circulatie internationala, taxa de domeniu, taxe legate de gazduirea paginii de web a clusterului pe perioada de implementare a proiectului, achizitia de spatiu publicitar in cotidiene on-line pentru promovarea unor evenimente sau actiuni ale clusterului din perioada de implementare a proiectului, publicarea de articole privind obiectivele, rezultatele si impactul asteptat al proiectului, plata taxelor de membru pentru inregistrarea pe platforme/retele on-line specializate internationale de impact, networking on-line;
f) cheltuieli cu participarea la targuri, expozitii si misiuni economice, organizate in tara sau in strainatate, a personalului Entitatii de management a clusterului (EMC) si a reprezentantilor membrilor clusterului, care includ cheltuieli cu taxa de participare, deplasarea, cazarea, organizarea standului propriu/inchirierea standului, producerea si diseminarea de materiale promotionale (prezentari, pliante, brosuri, CD, DVD si alte materiale promotionale), transportul si depozitarea mostrelor necesare promovarii;
g) cheltuieli pentru servicii de identificare de noi furnizori si/sau clienti externi: programe "Hosted Buyers" pentru atragerea in Romania a importatorilor/cumparatorilor/ potentialilor clienti pentru companiile membre ale clusterelor, prin participarea acestor "Hosted Buyers" in calitate de vizitatori la targuri, expozitii si misiuni economice organizate in Romania: transportul din tara respectiva in Romania si retur, cazarea in Romania.
3. Cheltuieli pentru organizarea si/sau pentru participarea la sesiuni de formare (training) si/sau evenimente pentru facilitarea schimbului de experienta:
a) cheltuieli cu organizarea de cursuri de formare pentru instruirea personalului EMC si a reprezentantilor membrilor clusterului/lantului de valoare pentru scopurile proiectului in tara;
b) cheltuieli cu participarea la cursuri de formare pentru instruirea personalului EMC si a reprezentantilor membrilor clusterului/lantului de valoare pentru scopurile proiectului in tara si in strainatate;
c) cheltuieli cu organizarea de sesiuni de mentoring/coaching avand drept scop atingerea obiectivelor planului de dezvoltare a clusterului/networking;
d) cheltuieli cu organizarea de work-shopuri/seminare cu scopul facilitarii schimbului de experienta (knowledge transfer) si cresterii increderii intre membrii clusterului;
e) cheltuieli cu organizarea de evenimente/simpozioane/ conferinte in tara, pentru asimilarea de bune practici in scopul proiectului;
f) cheltuieli cu participarea personalului EMC si a reprezentantilor membrilor clusterului la evenimente/ simpozioane/conferinte, in tara si in strainatate, pentru asimilarea de bune practici in scopul proiectului.
4. Cheltuieli cu managementul clusterului/lantului de valoare:
a) cheltuieli cu coordonarea, monitorizarea si raportarea privind implementarea coordonata si coerenta a proiectelor implementate de cluster si a planului de dezvoltare a clusterului sau lantului de valoare;
b) cheltuieli generale de administratie (regie) aferente functionarii clusterului (cheltuieli cu chirii, energia electrica, apa, canalizare, salubritate, energie termica, gaze naturale, internet, telefon, conexiune internet, servicii postale si de curierat) pentru perioada de implementare a proiectului si alocate proportional cu activitatile desfasurate in scopul proiectului;
c) cheltuieli de personal (cheltuieli salariale pentru personalul entitatii de management care asigura managementul proiectului: permanent si temporar);
d) cheltuieli cu activitati de comunicare si intarire a cooperarii cu parteneri interni si externi realizate in scopul optimizarii implementarii proiectelor si, respectiv, a strategiei de dezvoltare a clusterului;
e) cheltuieli cu activitati de construire de imagine (branding) la nivel national si european (realizarea de materiale de promovare a clusterului), mediatizarea proiectelor si a rezultatelor, in scopul optimizarii implementarii proiectelor si, respectiv, a strategiei de dezvoltare a clusterului.
5. Cheltuieli pentru achizitionarea de active corporale, altele decat cladiri si terenuri, active necorporale, obiecte de inventar si altele:
a) cheltuieli pentru achizitia de aparatura birotica, mobilier, echipamente si periferice de calcul;
b) cheltuieli pentru achizitionarea de active necorporale din categoriile: aplicatii informatice, brevete si alte drepturi de proprietate intelectuala;
c) cheltuieli pentru achizitionarea de obiecte de inventar, furnituri de birou si materiale consumabile;
d) cheltuieli pentru achizitia de publicatii, carti relevante in format tiparit si/sau electronic, abonamente la publicatii relevante pentru obiectul de activitate al clusterului respectiv, precum si cotizatiile membrilor la asociatii interne si/sau internationale, pe durata implementarii proiectului si daca sunt relevante pentru activitatea clusterului.
6. Cheltuieli pentru proiecte de cercetare-dezvoltare:
a) cheltuieli de personal (cercetatori, tehnicieni si alti membri ai personalului auxiliar, in masura in care acestia sunt angajati in proiectul de cercetare);
b) cheltuieli cu amortizarea (utilizarea) instrumentelor si a echipamentelor, in masura si pe durata utilizarii acestora in cadrul proiectului de cercetare; daca aceste instrumente si echipamente au o durata de functionare mai mare decat durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar cheltuielile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile;
c) cheltuielile cu amortizarea (utilizarea) cladirilor, in masura si pe durata utilizarii acestora in cadrul proiectului de cercetare; sunt considerate eligibile doar cheltuielile de amortizare care corespund duratei proiectului de cercetare, calculate pe baza bunelor practici contabile;
d) cheltuieli pentru cercetare contractuala, pentru achizitii de cunostinte tehnice si de brevete sau de drepturi de utilizare a acestora din surse externe la pretul pietei, in cazul in care tranzactia a fost realizata obiectiv si nu exista niciun element de intelegere secreta implicat, precum si cheltuieli aferente serviciilor de consultanta si serviciilor echivalente folosite exclusiv pentru activitatea de cercetare;
e) cheltuieli generale de administratie (regie), suplimentare celor mentionate la pct. 4 lit. b, generate direct de proiectul de cercetare;
f) alte cheltuieli de exploatare, inclusiv cheltuielile cu achizitia materialelor, consumabilelor si a altor produse similare, suportate direct ca rezultat al activitatii de cercetare.
7. Cheltuieli legate de realizarea studiilor de fezabilitate pentru activitati de cercetare industriala si pentru activitati de dezvoltare experimentala
8. Cheltuieli cu servicii de consultanta in domeniul inovarii si serviciile de sprijinire a inovarii:
a) in ceea ce priveste serviciile de consultanta in domeniul inovarii, cheltuielile cu consultanta manageriala, asistenta tehnologica, serviciile de transfer de tehnologie, formare, consultanta in ceea ce priveste achizitia, protejarea si comercializarea drepturilor de proprietate intelectuala si pentru acordurile de acordare a licentelor, activitatile de consiliere referitoare la utilizarea standardelor;
b) in ceea ce priveste serviciile de sprijinire a inovarii, cheltuielile cu spatiile de lucru, bancile de date, bibliotecile tehnice, studiile de piata, utilizarea laboratoarelor, etichetarea, testarea si certificarea calitatii.
9. Cheltuieli cu inchirierea de personal cu inalta calificare:
a) toate cheltuielile de personal aferente inchirierii si incadrarii in munca a personalului cu inalta calificare;
b) cheltuielile aferente folosirii unei agentii de recrutare;
c) indemnizatia de deplasare pentru personalul detasat, conform prevederilor Ghidului solicitantului.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x